شنبه 28 خرداد 1390-23:23

جمعه، زير آوار

حسين زاده-مديرعامل آب و فاضلاب مازندران-درباره حادثه خيابان فرهنگ ساري گفت:یکی از پیمانکاران در حال اجرای پروژه بود که به دلیل رانش در کانال ایجاد شده ، 2 نفر که در قسمت نهایی کار بودند،در زیر خاک مدفون شدند و جان یکی از این افراد از دست رفت/حق و حقوق کارگر فوت شده بايد پرداخت شود.


عصر روز جمعه در خیابان فرهنگ ساری ازدحام خودروها و شهروندان ساروی و صداي آمبولانس و ماشین آتش نشانی و پلیس از بروز حادثه اي نشان داست.

 به گزارش مازندنومه،یکی از شرکت های حفار مشغول حفاری در مسیر نبش خیابان 15 خرداد بود که در اثر ریزش کانال ، 2 نفر از کارگران در زیر خاک مدفون شدند و یک نفر از این کارگران جان سپرد و فرد دیگر نجات پیدا کرد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در رابطه با بروز این حادثه ضمن ابراز تاسف برای از دست رفتن جان یک انسان به خبرنگار ما گفت: در بحث شبکه گذاری فاضلاب نیازمندیم که قسمت های مختلف شهر را شبکه گذاری انجام دهیم تا به تصفیه خانه شهرستان ساری منتهی شود.

محمدتقی حسین زاده افزود: شروع این پروژه از سال 82 بوده که بخش های زیادی از کار انجام شده اما بعضی قسمت ها حالت انفصال دارند که قطع شبکه های موجود در شهر را منجر شده است.

 وی با بیان اینکه مشابه این پروژه در مسیر میدان امام ساری به سه راه جویبار انجام شده ، تصریح کرد: این پروژه حداقل پنج سال است که بر زمین مانده بود .

 حسین زاده با اشاره به اینکه میزان باقی مانده از پروژه به اندازه یک کیلومتر بود ، یادآور شد: در این مسیر لوله گذاری 600 تا هزار میلی متری به عمق 8.5 متر بود که به صورت شبانه از ساعت 21 تا 6 صبح انجام شد.

وی با بیان اینکه در این فرصت زمانی کم با موفقیت کار را دنبال کردیم ،افزود: فوریت و واجب بودن کار به این منظور بود که پروژه مربوط به تصفیه خانه فاضلاب ساری را در سال جاری افتتاح کنیم.

حسین زاده با اشاره به اینکه 10 هزار مشترک نیازمند برطرف کردن این انفصال خطوط بودند ، خاطرنشان کرد: عصر روز جمعه در خیابان فرهنگ ساری اتفاق بسیار بدی رخ داد .

 وی با بیان اینکه در این مسیر نیاز بود لوله گذاری 150 تا 200 متر با سایز 400میلیمتری و از جنس پلی اتیلن انجام شود، اظهار داشت: این پروژه برای این بود تا بتوانیم انفصال خط لوله گذاری قبلی را برطرف کنیم تا مشترکان بخشی از مسیر خیابان فرهنگ و خیابان راهبند به مسیر وصل شده و منتج به مسیر خط انتقال شود.

حسین زاده خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه 2 تا سه هزار مشترک در این مسیر کوتاه تحت پوشش سیستم دفع بهداشتی فاضلاب قرار می گیرند.

 وی با بیان اینکه یکی از پیمانکاران در حال اجرای پروژه بود که به دلیل رانش در کانال ایجاد شده ، 2 نفر که در قسمت نهایی کار بودند ، در زیر خاک مدفون شدند و جان یکی از این افراد از دست رفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اینکه این اتفاق می توانست نیفتد ، گفت:تاسیسات شرکت های مختلفی از جمله آب ، برق ، گاز و مخابرات در مسیری که تراکم زیادی داشت و مسیر باریک و تنگی که در کناردست همین کانال بود که در لوله گذاری قبلی توسط این شرکت ها ، زیرساخت به درستی انجام نشده و به صورت دستی اقدام به این کار کرده بودند.

 حسین زاده با بیان اینکه متاسفانه در این جریان یک نفر جان خود را از دست داد ، افزود: اما حق و حقوق این فرد بايد پرداخت شود ضمن اینکه کل کارگاه این پیمانکار به همراه افراد و تجیهزات آن تحت پوشش بیمه است.