يکشنبه 29 خرداد 1390-23:4

شورا يا بنگاه محلل تخلفات شهرداري؟!

آقاميري-عضو شوراي شهر ساري- گفت: استعفاي فرماندار و فعاليت انتخاباتي او قبل از استعفا و تلاش بعد از آن از يك طرف،تلاش نمايندگان فعلي مجلس از سوي ديگر و استعفاي چند نفر از اعضاي شوراي شهر و تلاش از قبل و  بعد براي كسب آرا موجب دغدغه اغلب شهروندان هوشمند شده است زيرا با حضور همه مسئولان و نهادهاي دولتي و مردمي شهر مجسمه هاي چند تني شهر در ميدان امام جابه جا مي شود و كسي يا متوجه نمي شود يا پاسخگو نمي باشد!(گزارشي از جلسه شوراي شهر ساري)


سید محمد آقامیری در سیصد و چهل و نهمین جلسه شورای شهر ساری ، نخستین نطق پیش از دستور خود را قرائت کرد.

به گزارش مازندنومه،وي با بيان سخناني از علي(ع)مبني بر اين که اگر بر رعايا اجحاف شود نظام بر هم مي خورد و در اين صورت نشانه هاي ستم و جور آشكار مي شود،افزود: در اين مدت كوتاه پس از ورود به شورا شنيدم برخي از مسئولان استان نسبت به تذكرات برادران ايماني خود در شوراي شهر در پيگيري مشكلات ، بر هم ريخته و نسبت بداخلاقي مي دهند.

آقاميري با اشاره به اين که بايد از توانمندي هاي همه اعضا استفاده شود تا فرايند خرد جمعي شهروندان در تصميمات شورا ظهور يابد،تصريح کرد: به كارگيري از تمام ظرفيت ها و استعدادهاي اعضا معناي حقيقي تحمل يكديگر است.

اين عضو شورا پيشنهاد کرد:حداقل ماهي يكبار با دعوت از فرماندار و حضور كليه روساي ادارات تابعه شهر،ملاقات عمومي با حضورمستقيم مردم داشته باشيم.

وي با اشاره به اين که اكنون اغلب مشاهده مي شود عملا در دريافت و پرداخت عوارض و جريمه ها در بين شهروندان تبعيض اعمال مي شود،افزود:شهرداري هر درخواستي را به شوراي شهر بفرستد بدون ضابطه و ملاك مشخص اقدام به تخفيف به هر اندازه مي كند و گويا ساير دستگاه هاي نظارتي درشهرستان و استان يا مطلع نيستند و يا غفلت مي کنند و گويي اين نهاد مقدس مردمي به بنگاه محلل تخلفات شهرداري تنزل يافته است .

 آقاميري با بيان اين که از همه دوستان و همكاران درخواست ارائه كارآمدي شوراي شهر و جلوگيري از تصويب فله اي پيشنهادات شهرداري را دارم،گفت: متاسفانه طي سی سال گذشته به دليل مشكلات قانوني و تمكين نکردن مسئولان استاني و شهرستاني با استناد به قواعد پيش از انقلاب ، شهر ساري در جنوب شهر به ويژه بلوار كشاورز اكنون در طول چندين كيلومتر پيش رفته و در شمال شهر منطقه شريف آباد و سيد الشهدا و كوي شفا و در محدوده غرب كوي شهيد قرباني و حوالي آن و در شرق، منطقه ذغال چال و تا نزديكي بيمارستان زارع عملا در محدوده شهر قرار گرفته است .

وي در نطق خود با اشاره به اين که در مناطقي مثل گل چيني ، پائين دزا ،مهدشت ، پل گردن و بخش هايي از كمربندي شمالي عملا تفكيك حريم شهر غير ممكن شده است،تصريح کرد: طي سنوات گذشته شهر با ساخت و ساز جلو رفته اما با مواجهه شدن مشكلات مردم ،استانداري فرمانداري و شهرداري و شوراي شهر به فكر اصلاح و ارائه راه حل برآمده اند كه متاسفانه طي سال هاي آتي ميليارد ها تومان صرف تملكات جهت بازگشايي معابر هزينه خواهد شد.

 وي گفت:درحالي كه قريب يك ششم جمعيت استان در مركز استان زندگي مي كنند مسئولان دولتي اجازه گسترش محدوده شهر را نمي دهند.

 اين عضو شوراي شهر مرکز استان با اشاره به اين که انتخابات مجلس شوراي اسلامي در 12 اسفند 1390 برگزار مي شود،افزود: غفلت موجب فرصت سوزي در مركز استان خواهد شد زيرا با استعفاي فرماندار و فعاليت انتخاباتي ايشان قبل از استعفا و تلاش بعد از آن از يك طرف،تلاش نمايندگان فعلي مجلس از سوي ديگر و استعفاي چند نفر از اعضاي شوراي شهر و تلاش از قبل و  بعد براي كسب آرا موجب دغدغه اغلب شهروندان هوشمند شده است زيرا با حضور همه مسئولان و نهادهاي دولتي و مردمي شهر مجسمه هاي چند تني شهر در ميدان امام جابه جا مي شود و كسي يا متوجه نمي شود يا پاسخگو نمي باشد!

وي با اشاره به اين که اغلب شهروندان جنوب شهر -كه قريب يك سوم جمعيت شهرستان ساري را تشکيل مي دهند-از حوزه بخش مركزي و چهاردانگه و دودانگه مي باشند،استدلال کرد:اين جمعيت اغلب به جهت نزديكي روستاهاي محل زندگي جهت امور كشاورزي به ويژه در آخر هفته و ايام تعطيلات به زادگاه شان مي روند که شاهد بيشترين ترافيك و تصادف و از دست رفتن شهروندان به دليل تعريض نشدن جاده ساري- كياسر به ويژه در 15 كيلومتر متصل به شهر هستيم.

آقاميري با بيان اين که به صلاحديد از استانداري و ادراه كل راه و ترابري و فرمانداري ساري و به اتفاق اعضاي شوراي اسلامي ساري در صبح و يا غروب يكي از ايام تعطيل از اين جاده بازديد به عمل آيد،گفت: بعد از سي سال درخواست اتوبان چهاربانده0كه در ساير استان ها و هر از چندگاه از طريق رسانه ملي شاهد افتتاح آن مي باشيم) را از مسئولان كشوري و استاني نداريم كه اگر سالي يك متر در طرفين جاده اقدام مي شد امروز اتوباني شصت متري داشتيم.

وي در پايان نطقش گفت:در حالي كه اغلب مسئولان استاني و شهرستاني مديون مرحوم کردان هستند، با گذشت چندسال هيچ بارقه اي از افتتاح پروژه فرهنگ سرايي که به نام او بود به چشم نمي خورد.

*ساير اعضاي شورا چه گفتند؟

به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-نادعلی رمضانپور در سیصد و چهل و نهمین جلسه شورای شهر ساری گفت: ریزش تونل فاضلاب در خیابان فرهنگ به این دلیل بود که لوله های آب شهری از مدت ها قبل شکسته و در لایه های زیرین خاک رسی و ماسه منطقه ،نفوذ کرده بود و همین مساله باعث ریزش تونل شد.

وی با بیان اینکه به دلیل امکاناتی که آتش نشانی نداشت و یا نیروهایی که آموزش لازم را ندیده بودند ، یک نفر جان باخت ، افزود:اگر روزی حادثه ای طبیعی اتفاق بیفتد بااین امکانات آتش نشانی و خدمات ایمنی ، نمی توانیم کاری از پیش ببریم و اگر یکی از زلزله های ژاپن در اینجا اتفاق افتد در بحران خواهیم ماند.

 عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه از محل صدور پروانه و کمیسیون ماده 100 عوارض کلانی به سازمان آتش نشانی پرداخت می کنیم ، تصریح کرد: از نظر بودجه هیچ مشکلی ندارند اما گروه امدادی قوی و آموزش دیده ندارند.

 وی با بیان اینکه در این حادثه ، راننده بیل مکانیکی پس از ریزش تونل ، از ترس ، محل حادثه را ترک کرد، یادآور شد: کسی نبود بیل مکانیکی را روشن کند و نتوانستند بیل مکانیکی دیگری هم به محل حادثه بیاورند.

 دیگر عضو شورای شهر ساری در این نشست اظهار داشت: رئیس شورا در مراسم تودیع فرماندار ساری گفت" من با هاشمی (معاون عمرانی )رفیق هستم" که آنچه گفته شد باعث شد آبروی ما برود.

سید علی بهروش افزود: نه طاهایی و نه هاشمی برای ساری کاری انجام نداند و این کار را هم انجام نخواهند داد ، ما هم عنوان می کنیم و نوشته می شود ولی اثر ندارد.

 اما شهردار ساری در جلسه علنی شورای شهر گفت: همه انتصاب ها در سازمان های شهرداری با اطلاع عضو نماينده شورا در آن سازمان انجام می شود.

 سید علی حجازی افزود: از رمضانپور انتظار نداشتیم گناه شرکت آب و فاضلاب در زمینه حادثه خیابان فرهنگ را بر گردن ما بیندازد.

وی با بیان اینکه پیمانکار این پروژه تمهیدات لازم را انجام نداده بود ، یادآور شد: آتش نشانی بلافاصله پس از گزارش حادثه ، در محل حاضر شد.

شهردار مرکز استان با اشاره به اینکه راننده بیل مکانیکی از محل حادثه فرار کرده بود ، اظهار داشت: وقتی همکاران ما به محل حادثه رسیدند کسی نبود که اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهد ، باید اطلاعاتی می داشتند تا بتوانند افراد زیر آوار را نجات دهند .

 حجازی با بیان اینکه مشکل و کوتاهی از ما نبود ، یادآور شد: پیمانکار و از اداره آب و فاضلاب کسی در محل حادثه حاضر نبود.

وی خاطرنشان کرد: برادر متوفی با راننده بیل مکانیکی درگیر شد که موجب فراری شدن راننده از محل حادثه شد.

رئیس شورای شهر ساری هم در سخنانی گفت: پس از اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها،کارگران واقعا در فشار هستند.

 فرامرز نقیبی افزود: حقوق 380 هزار تومان برای کارگر سخت است و اگر کارگر 2 ماه حقوق نگیرد زندگی برایش جهنم می شود.

 وی با اشاره به اینکه بعضی از خانواده های کارگران در شورا گریه می کنند ، خطاب به شهردار خاطرنشان کرد: فردای قیامت کسی به شما نمی گوید پل ترکه ای قشنگ ساختید، همین ها گردن شما را می گیرند.

نقیبی یادآور شد: حتی اگر لازم است از بودجه عمرانی کاسته و برای پرداخت حقوق کارگران ، هزینه کنید.