چهارشنبه 22 تير 1390-13:46

استاندار،استاندار،برس به فرياد ما

در تجمع روز چهارشنبه کارگران نساجي،جلوي در اصلي استانداري مازندران مطرح شد:ابراهيمي صحبت هايش را با تبريک ايام شعبانيه آغاز کرد که يکي از کارگران با صداي بلند گفت:"ما تبريک مي خوايم چيکار؟!"/اولين تعهد سرمايه گذار پرداخت حقوق کارگران بود اما يکي از نمايندگان قائم شهر نمي گذارد اين کار انجام شود!/ مي توانستم در اتاقم بمانم و بگويم ماموريتم، اما وظيفه داشتم اين جا حاضر شوم. 


پيش از ظهر روز چهارشنبه حدود 100 نفر از کارگران نساجي مازندران جلوي در اصلي استانداري تجمع کردند و 13 ماه حقوق خود را خواستار شدند.

به گزارش مازندنومه،کارگران که قبل از ساعت 11 جلوي استانداري تجمع کرده بودند،شعار مي دادند:"استاندار،استاندار،برس به فرياد ما" و "حقوق هر کارگر ادامه حيات است" و پارچه نوشته اي را به همراه داشتند که در آن خواهان 13 ماه حقوق عقب افتاده شان بودند.

حدود ساعت 12:30 هادي ابراهيمي-معاون سياسي وامنيتي استاندار به ميان کارگران معترض آمد و تلاش کرد ضمن سخنراني، آن ها را به آرامش فرابخواند.

ابراهيمي صحبت هايش را با تبريک ايام شعبانيه آغاز کرد که يکي از کارگران با صداي بلند گفت:"ما تبريک مي خوايم چيکار؟!"

به گزارش خبرنگار ما،معاون سياسي استاندار اظهار داشت:حدود يک ماه قبل که تجمع داشتيد به ميان شما آمدم و قرار شد 5 نفر از نمايندگان شما در جلسات ما پيگير مسايل باشند.

وي با بيان اين که به فرماندار قائم شهر گفتم هر وقت سرمايه گذار نساجي به قائم شهر آمد،حق ندارد از شهر برود تا من او را ببينم،افزود:روز گذشته من به همراه سرمايه گذار نساجي،اکبري،يکي از نمايندگان قائم شهر و پيرفلاک،فرماندار قائم شهر جلسه داشتيم و همان جا به سرمايه گذار گفتم تامعوقه هاي کارگران را نپردازي از نظر ما کار شما مشکل دارد.

ابراهيمي با بيان اين که به دنبال مطالبات شما هستيم و از حقوق شما دفاع مي کنيم،گفت:روز شنبه استاندار و نماينده ولي فقيه در استان از کارخانه بازديد مي کنند که يکي از کارگران گفت:شنبه کارخانه تعطيل است!

معاون استاندار وقتي اين جمله را گفت که ما از شماکارگران حمايت مي کنيم و مشکل شما مشکل ماست،چند تن از کارگران بلند جواب دادند:پس چرا ما نتيجه نمي گيريم؟!

بر اساس اين گزارش،ابراهيمي ادامه داد:قبل از سال 90 اراده اي براي پرداخت مطالبات شما وجود نداشت،اما ما بانک ملي را وادار کرديم که دوميليارد تومان وام بدهد تا بخشي از حقوق شما پرداخت شود.

وي با اشاره به اين که بايد به ما فرصت بدهيد،افزود:در حال پيگيري بحث بازنشستگي عده اي از کارگران هستيم و سرمايه گذار بايد از محل 4درصد بازنشستگي،يک ميلياردتومان بپردازد.

در اين لحظه کارگران گفتند اگر قرار است جلسه اي برگزار شود بايد هر دو نماينده شهرمان حضور داشته باشند.

تجمع کنندگان گفتند:اولين تعهد سرمايه گذار پرداخت حقوق کارگران بود اما اکبري-يکي از نمايندگان قائم شهر-نمي گذارد اين کار انجام شود؛در حالي که او 140 نفر نيروي جديد آورده و ما خودمان با زيادي نيرو مواجهيم!

معترضان ادامه دادند:بزرگ ترين مشکل ما از روزي که سرمايه گذار نساجي آمده اين است که وعده هاي داده شده نه تنها اجرا نشده،برعکس نيز عمل شده است و ما در جريان نيستيم چه دستي در ماجرا وجود دارد؟

به گزارش مازندنومه،هادي ابراهيمي با بيان اين که من مي توانستم در اتاقم بمانم و بگويم ماموريتم و به جمع شما نيايم اما وظيفه داشتم اين جا حاضر شوم، تصريح کرد:خواسته هاي تان را روز شنبه از طريق نماينده هاي کارگري پيگيري کنيد.

پس از گفتن ايِن جمله از سوي معاون سياسي استاندار که مشکل نساجي ريشه اي است و حرف شما،حرف من است،برخي کارگران گفتند:ما مشکل داريم و شما حرف هاي قشنگ مي زنيد.

برخي از معترضان يادآور شدند:قسط هاي ما عقب افتاده،آبروي ما جلوي فاميل و همسايه رفته است و در کارخانه را هم قفل زده اند و بسته اند!