شنبه 22 مرداد 1390-19:12

نگین آموزش عالی

رییس دانشگاه پیام نور مازندران گفت:اظهارنظرهای ارایه شده جنبه شخصی دارد/بیش از 70 درصد قبولی های مقطع کارشناسی ارشد در رشته های موجود دانشگاهی از آن فارغ التحصیلان پیام نور است/دور رشته هایی را که مورد نیاز استان و کشور نباشد،خط می کشیم/منابع مالی ما غنی و گسترده است/مدارک دانشگاه پیام نور رسمی و مورد تایید وزارت علوم است.


مازندنومه:بعد از ظهر شنبه صادقعلي موحد منش-رییس دانشگاه پیام نور مازندران- نشستي خبری ترتيب داد تاپاسخگوي پاره ای از انتقادات اخیر نسبت به عملکرد دانشگاه پیام نور باشد.در روزهاي گذشته عباسپور-رييس کميسيون آموزش مجلس- از احتمال معادل شدن مدرک فارغ التحصيلان اين دانشگاه خبر داده بود که واکنش هايي را از سوي برخي نمايندگان مجلس و نيز مسئولان دانشگاه پيام نور در پي داشت.گزارش اعظم کردان-خبرنگار ما-را از اين جلسه بخوانيد.

--------------------------------

موحد منش در ابتدای سخنانش با بیان اینکه خبرنگاران در استان مدال افتخار پایبندی به اخلاقیات را از آن خود کردند گفت : بر اساس بررسی های چند سال اخیر تعداد پرونده های مطبوعاتی در سطح استان انگشت شمار بوده و تمامی این پرونده ها منجر به رای برائت شده که پای بندی خبرنگاران را به اخلاق در مازندران نشان می دهد.

وي با بیان اینکه بیش از 70 درصد قبولی های مقطع کارشناسی ارشد در رشته های موجود دانشگاهی از آن فارغ التحصیلان پیام نور است،خاطرنشان ساخت : بیش از 80 درصد قبولی ها در آزمون های استخدامی را فارغ التحصیلان این دانشگاه تشکیل می دهند و بیش از 90 درصد آنان نیز مشغول به کار هستند که این رقم در مازندران به بیش از 94 درصد می رسد.

 رییس دانشگاه پیام نور مازندران ادامه داد : اين دانشگاه در حیات 20 ساله خود اعتماد عمومی مردم ، دولت و مجلس را به خود جلب و جذب کرده است،به طوری که جایگاه آن در برنامه پنجم توسعه ،جایگاه ویژه ای است.

موحدمنش از دانشگاه پیام نور به عنوان نگین آموزش عالی در برنامه 5 ساله توسعه کشور نام برد و تصریح کرد: ظرف 5 سال آینده دانشگاه پیام نور به مهم ترین پایگاه علمی کشور تبدیل خواهد شد،زیرا پشتیبانی های خوبی از طرف دولت، مجلس، هیات رییسه مجلس ،رییس جمهور و احاد مختلف مردم شده است.

رییس دانشگاه پیام نور مازندران به راه اندازی شبکه رسانه ای در سیمای جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: درحال بررسی ایجاد شبکه رسانه ای از طریق سیمای جمهوری اسلامی ایران هستیم تا در ساعات معینی بتواند آموزش های لازم را به علاقه مندان ارایه دهد و امید می رود در صورت توافق ظرف 5 سال آینده زمینه اجرای آن فراهم شود.

موحدمنش تمرکز بیشتر بر شبکه مجازی و ایجاد ارتباط آموزشی در منازل را از دیگر برنامه های دانشگاه برشمرد و گفت: ما طی سال های آینده به شدت به دنبال توسعه رشته های فنی،مهندسی و کشاورزی و هنر خواهیم بود و همچنین دور رشته هایی را که مورد نیاز استان و کشور نباشد،خط می کشیم و به دنبال ایجاد رشته های جدید در سطح استانی و محلی هستیم.

 وی ادامه داد : به همین منظور در مهرماه سالجاری کلنگ مجتمع فنی مهندسی و کشاورزی در4 هزار هکتار در مازندران به زمین زده خواهد شد.

رییس دانشگاه پیام نور مازندران، جمله «هرفارغ التحصیل رشته های فنی مهندسی،کشاورزی و هنر باید تبدیل به کارآفرین اقتصادی شوند» را شعار مسئولان دانشگاه عنوان کرد و بیان داشت: از توسعه کمی و کیفی دانشگاه هیچ ابایی نداریم بلکه به آن تاکید نیز می کنیم.

وی ادامه داد : در بحث کلی تبدیل شدن به کانون توسعه بومی و محلی و در هر مرکز وشهرستانی از مهم ترین برنامه های ما به شمار می رود.

 موحدمنش منابع مالی دانشگاه را غنی و گسترده دانست و از اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه پیام نور سراسر کشور خبر داد و افزود: تلاش می کنیم به کمک دانشجویان ،خانه دانشجویان نخبه را به آزمایشگاه کوچک تحقیقاتی تبدیل کنیم.

 رییس دانشگاه پیام نور مازندران تصریح کرد: در مدت 5 سال آینده به دنبال توسعه تحصیلات تکمیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا هستیم و همچنین 10 مرکز بین المللی تاسیس می شود تا زمینه جذب دانشجویان خارجی فراهم شود .

وی از راه اندازی دفتر مطالعات و آموزش رسانه در مازندران خبر داد و عنوان کرد: دانشگاه پیام نور از مهر ماه امسال در دوره های فراگیر در رشته خبرنگاری و از مهر ماه سال آینده از طریق آزمون سراسری در دوره های کاردانی و کارشناسی در این رشته دانشجو جذب می کند.

 رییس دانشگاه پیام نور مازندران به انتقادهای اخیر نسبت به فعالیت این دانشگاه اشاره کرد و گفت : اظهارنظرهای ارایه شده جنبه شخصی و زمینه های سیاسی داشته که وارد این بخش نمی شوم و هیچ دغدغه ای نسبت به این صحبت ها نداریم و مهم ترین کارنامه فعالیت های ما دانشجویانی هستند که فارغ التحصیل شدند.

 موحدمنش در خصوص مدارک این دانشگاه نیز گفت : با اطمینان می گویم مدارک دانشگاه پیام نور رسمی و مورد تایید وزارت علوم است و بنا به پیشنهاد وزیر علوم حتی برگزاری دوره های روزانه تمام وقت نیز در دست بررسی قرار دارد.