سه شنبه 25 مرداد 1390-19:2

هلال احمر براي نخستين بار ردیف اعتباری گرفت-ايماني

معاون جوانان هلال احمر مازندران گفت:طرح راهنمای مسافران تابستانی برای نخستین بار به عنوان پایلوت در مازندران اجرا می شود/ اگر سازمان گردشگري و صنايع دستي این امکانات را ندارد که نیروی فیزیکی داشته باشد ما می توانیم نیروی فیزیکی در اختیار قرار دهیم/در سال 90 برای نخستین بار سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور موفق به دریافت ردیف اعتباری 17 میلیارد تومانی شد.(ويرايش دوم)


 به گزارش خبرنگار مازندنومه،معاون جوانان هلال احمر مازندران در نشست خبری در قائم شهر ، اظهار داشت:طرح راهنمای مسافران تابستانی برای نخستین بار در مازندران از 10 تا 30 شهریورماه برگزار می شود.

وحید ایمانی با بیان اینکه هلال احمر مازندران در طرح راهنمای مسافران نوروزی 90 ، موفق شد رتبه دو کشوری را به خود اختصاص دهد،افزود: به تبع این موضوع،طرح راهنمای مسافران تابستانی به صورت نمونه در مازندران اجرا می شود،چراکه پیش بینی می کنیم پس از ماه مبارک رمضان ، حجم انبوهی از مسافرت ها انجام شود.

 وی با اشاره به اینکه بیش از 10 کمپ در مازندران مستقر می شود،تصریح کرد: طرح دریا از دغدغه های اساسی در مازندران است و طرح راهنمای مسافران تابستانی می تواند به این دغدغه هم پاسخ دهد،بر همین اساس حدود 15 کمپ در خطوط ساحلی مستقر می شوند.

 ایمانی در پاسخ به سوال خبرنگار مازندنومه مبنی بر میزان آمادگی هلال احمر برای اجرایی شدن این طرح ، گفت:مرکز ما را مکلف به راه اندازی 10 کمپ کرده اما در استان آمادگی داریم به تعداد هر شعبه ، یک پایگاه در ورودی شهر و یک پایگاه هم در نقطه پرتردد دایر کنیم که اگر اتفاق افتد 28 پایگاه خواهیم داشت.

 وی در همین راستا افزود: مازندران از ظرفیت های بالای گردشگری برخوردار است و اگر سازمان گردشگري و صنايع دستي این امکانات را ندارد که نیروی فیزیکی داشته باشد ما می توانیم نیروی فیزیکی در اختیار قرار دهیم اما در طول اجرای طرح نیاز به حمایت های مالی و اعتباری داریم.

معاون جوانان هلال احمر مازندران با بیان اینکه جمعیت هلال احمر پيش از اين ردیف اعتباری مستقل نداشت،خاطرنشان کرد: منتظر کمک های بی دریغ دستگاه هایی هستیم که می توانند ما را به عنوان نماینده خود معرفی کنند.

وي در توضيح مطلب بالا گفت:البته در سال 90 برای نخستین بار سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور موفق به دریافت ردیف اعتباری 17 میلیارد تومانی شد.

 وی اظهار داشت: به همت فقیه- رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی- و جعفریان-رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور- برای اولين بار سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دارای ردیف بودجه اعتباری مستقل شد که به یقین موجب تخصیص این اعتبارات به استان های فعال در عرصه ارائه خدمات استانی و ملی خواهد شد.

ایمانی یادآور شد: مازندران با توجه به کسب رتبه دوم در طرح راهنمای مسافران نوروزی کشور در جمعیت هلال احمر از جایگاه ویژه ای برخوردار خواهد بود.

معاون جوانان هلال احمر مازندران یادآور شد: آبروی مازندران در مواجه شدن با مسافران ، در گرو نوع برخورد اعضای جمعیت هلال احمر با آنها در قالب همین طرح ها است.

وی افزود: این آمادگی را داریم که سه برابر آنچه که تهران اعلام کرده- به شرط حمایت های مالی دستگاه های استان-کمپ داشته باشیم.

معاونت جوانان هلال احمر مازندران دارای 50 هزار عضو در سراسر استان و هفت کانون غنچه های هلال ، کانون دانش آموزی ، پیشاهنگی ، دانشجویی ، طلاب ، روستایی و کانون جوانان شاخه آزاد است که گروه سنی 4 تا 29 سال را در برمی گیرد.