يکشنبه 30 مرداد 1390-9:5

ابراهيمي:هر روز گزارش های نگران کننده اجتماعی داریم

شرف الدين:شماره آمار طلاق را حفظ نیستم،نمی دانستم باید آمار ارائه دهم، اطلاعی در این حوزه ندارم و مسئولش هم من نیستم-ابراهيمي:شما باید آمارها را داشته باشید،از هلال احمر که نمی توانم آمار طلاق را بگیرم!/بحث ما طلاق بوده اما مدیرکل بانوان از طرح رحمت و رافت حرف می زند!/مدیرکل امور بانوان در جریان جلسه نیست.


عصر شنبه کارگروه تخصصی تحول اجتماعی و فرهنگی در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش مازندنومه،این ستاد دارای هفت کمیته با کارکردهای مشخص است که مصوبه آن ، شهریورماه سال گذشته ابلاغ شده است.

در اين جلسه اغلب کمیته ها در بیان عملکرد خود در حوزه طرح تحول اجتماعی به حاشیه رفته و هر مطلبی به جز خواسته ی رئیس جلسه را مطرح کردند.

 معاون سیاسی استانداری مازندران در این نشست از مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خواست تا در خصوص برخی فعالیت ها و آمار طلاق توضیحاتی دهد اما زهرا شرف الدین در پاسخ به ابراهیمی گفت: شماره آمار را حفظ نیستم ، نمی دانستم باید آمار ارائه دهم ، اطلاعی در این حوزه ندارم و مسئولش هم من نیستم ، من طرح و برنامه می دهم.

 هادی ابراهیمی خطاب به وی اظهار داشت: شما به عنوان مدیری که مستقیم در این حوزه فعالیت می کند باید آمارها را داشته باشید.

 وی با بیان اینکه این موضوع جزء مسئولیت های مستقیم شما است ، تصریح کرد: از هلال احمر که نمی توانم این آمار را بگیرم، وقتی از وضعیت موجود خبر نداریم چه طور می توانید برنامه ریزی کنید؟

 ابراهیمی یادآور شد: فردی که در جلسه حاضر می شود باید آماده باشد تا به پرسش ها پاسخ داده و از مجموعه خودش دفاع کند.

وی با بیان اینکه من آمار ازدواج و طلاق را از ثبت احوال استان گرفتم ، افزود: اگر این کار را هم می کردید می توانستید از آمار مطلع شوید.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه از این وضعیت تعجب می کنم که با وجود گذشت ماه ها از ابلاغ این مصوبه ، اما برخی هنوز در جریان نیستند ، ادامه داد: این نشان می دهد دوستان کار را جدی نگرفته اند یا جلسه برگزار نکرده اند و یا اهمیت کار برای مدیر دستگاه ملموس نیست.

 وی با بیان اینکه بحث ما طلاق بوده اما مدیرکل بانوان از طرح رحمت و رافت حرف می زند ، اظهار داشت: این موارد خنده ندارد ، هر روز گزارش های نگران کننده اجتماعی داریم به خاطر اینکه دستگاه ها وقت نمی گذارند.

به گزارش مازندنومه،معاون سیاسی استانداری مازندران با بيان اين که آمار 2 ماه قبل را هم ندارند،در حالي که مصوبه 25 شهریور 89 ارسال شده است،یادآور شد: از همین جلسات ما می روند نقد و یادداشت می نویسند و بعد مدیر همان دستگاه در مقام دفاع برمی آید، چه جای دفاع دارد؟

 وی افزود: این موضوع نشان می دهد مدیرکل امور بانوان در جریان جلسه نیست و توجهی به برنامه های تحول اجتماعی ندارد.

 ابراهیمی با بیان اینکه خودمان در جلسات به موازی کاری دامن می زنیم ، تصریح کرد:مازندران جزء استان های پیشتاز در ابلاغ ستاد تحول اجتماعی بوده اما پس از یک سال ، یک مدیر می گوید در جریان نیستم و آن یکی می گوید نمی دانستم در این کمیته سمت داشتم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ورود به کار ، همگرایی نداریم و جدی نیستیم ، یادآور شد: من هم فردا باید در وزارت کشور توضیح دهم ، ما به شما اعتماد کردیم و خودتان در تصمیم گیری ها با قدرت ورود پیدا کنید در صورتی که خودم می توانستم به عنوان مدیر متولی ، این کمیته ها را اداره کنم ؛ این مسائل نشان می دهد در دل کار برنامه های اجتماعی نیستید.

ابراهیمی با بیان اینکه خاضعانه و خاشعانه تقاضا می کنم برنامه های طرح تحول اجتماعی را جدی بگیرید ، گفت:بنا بر این بود این جلسه پس از ماه مبارک رمضان برگزار شود اما به دلیل اهمیت موضوع ، در همین ماه برگزار کردیم تا بحثی که یک سال قبل به دستگاه ها گفته شده بررسی کنیم اما کاری انجام نداده اند.

 وی با اشاره به اینکه فقط نیروی انتظامی در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی فعالیت کرده ، افزود : از این بابت جای تشکر و قدردانی است.

معاون استاندار تاکید کرد: آمار ازدواج و طلاق را در اختیار مدیرکل بانوان قرار دهید.

 وی با بیان اینکه دوباره طرح تحول اجتماعی را با ضرب آهنگ جدی تر در استان آغاز کنیم ، اظهار داشت: واقعا متاسفم برای دستگاه هایی که هنوز مسئولیت ها و ماموریت های خود را به خوبی نمی شناسند.

 ابراهیمی یادآور شد: اگر قرار است فقط سخنرانی کنیم و نتیجه همین شود که در این جلسه می بینیم دیگر چه نیازی به برگزاری جلسه است.

 وی با بیان اینکه تجدید نظری در کمیته ها صورت می دهیم، ادامه داد:رئیس دولت در جلسه ای که داشت اعلام کرد "طرح تحول اجتماعی برای من کمتر از طرح تحول اقتصادی نیست ".

 ابراهیمی با اشاره به اینکه این مساله از دغدغه های جدی رئیس جمهوری است،افزود:به عنوان مدیران زیرمجموعه باید متناسب با دیدگاه ها و دغدغه های رئیس دولت حرکت کنیم.

وی یادآور شد: گلایه جدی دارم از دستگاه هایی که از زمان ابلاغیه تاکنون طرح تحول اجتماعی را جدی نگرفته اند.

 ابراهیمی با بیان اینکه از دستگاه های فرهنگی نمی خواهیم که پل و مدرسه بسازند ، اظهار داشت: دستگاه های فرهنگی باید به سمت تحول اجتماعی بروند.

 وی با اشاره به اینکه خیلی بد است که پس از چندماه یک مدیر بگوید که نمی داند مسئول کمیته بوده ، افزود: معلوم است که حتی صورت جلسه را هم مطالعه نکرده است.

معاون سیاسی استانداری مازندران با بیان اینکه آمارهای نگران کننده ای در برخی زمینه ها داریم که به علت حضور رسانه ها نمی توانم اعلام کنم ، گفت: در حوزه پیشگیری باید جدی تر باشیم.

*بعضي دستگاه ها مي گويند پول دهید تا ما کار کنیم

به گزارش خبرنگار ما مدیر کل اطلاعات مازندران هم در این نشست گفت: مولفه فرهنگی امروز در تمام دنیا ، به عنوان قدرت برتر نشان داده شده است .

حق پرست یادآور شد: جمهوری اسلامی در طرح تحول اجتماعی به دنبال تقویت حوزه فرهنگ و ارزش های دینی و آرمان های امام راحل و مسائلی است که نظام خود را با عنوان انقلاب اسلامی ایجاد کرده ایم.

 وی گفت: به هر دستگاهی که گفته می شود آماده هستید ، می گویند "پول دهید ما کار کنیم".

 این مقام امنیتی با بیان اینکه امروز تصور برخی دستگاه ها از تعریف فرهنگی ، ساخت و ساز است ، سئوال کرد: آیا توانسته ایم از پروژه های فرهنگی که ظرف شش سال اخیر در کشور ساخته شده استفاده مطلوب داشته باشیم؟

حق پرست با اشاره به اینکه قدم نخست در کارهای فرهنگی سنجش میزان استفاده از امکاناتی است که داریم، اظهار داشت: دستگاه ها باید تلنگری خورده و به خود آیند و جایگاه خود را در حوزه تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی مشخص کنند.

مدیرکل اطلاعات مازندران خاطرنشان کرد: در برنامه های سالانه هر دستگاه باید پیش بینی های لازم در اجرای طرح تحول اجتماعی لحاظ شود.

 وی با اشاره به اینکه برخی ، برنامه های فرهنگی را مانند سم به خورد جوانان می دهند، یادآور شد: مهمترین رسالت ما در نظام جمهوری اسلامی ، تقویت پایه های فرهنگی و دینی و بندگی خدا است و اگر غیر از این باشد هیچ کاری انجام نداده ایم.

 حق پرست ادامه داد: برخی آمارها حاکی از آن است که عده ای از دستگاه ها کارکردهای خود را صحیح ارائه نکرده و کار ناقص انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه گاهی برای پروژه های عمرانی ساعت ها چانه زنی می کنیم تا 100 میلیون تومان اعتبار بگیریم ، گفت: اما دریغ از اتاق های فکر که بتوانیم در آن برنامه های خود را جهت دهی کنیم.