چهارشنبه 16 شهريور 1390-23:41

شجاعی: قدرت و ثروت فسادآور است

نماينده مردم ساري در مجلس گفت:سازمان هاي مردم نهاد هنوز نمی دانند از کدام مرکز باید مجوز فعالیت بگیرند/ اصل قدرت و ثروت فسادآور است/هر قدرتمداری می خواهد از سمن ها به نفع خود استفاده کند.


 به گزارش خبرنگار مازنومه،سید رمضان شجاعی کیاسری در هشتمین همایش سازمان های مردم نهاد ایران در سالن اجتماعات مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری،گفت: سازمان های مردم نهاد کارکردهای ویژه ای را در خدمات دهی به عامه مردم دارند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه در داخل کشور هم این سازمان ها در بخش های مختلف در حال شکل گیری هستند ، تصریح کرد: با همه گستردگی و قوتی که سمن ها در کشور دارند از نداشتن قانون شفاف و مدون رنج می برند.

 وی اظهار داشت: وظایف و حیطه اختیارات سمن ها ، صدور مجوز ، شکل و ساختار اداری و اجرایی و ارتباط و تعامل با سمن های بین المللی از معضلاتی است که هنوز مبهم است.

شجاعی با اشاره به اینکه سمن ها هنوز نمی دانند از کدام مرکز باید مجوز فعالیت بگیرند ، خاطرنشان کرد: پس از گرفتن مجوز ، دستگاه دیگری اعتراض می کند که باید از ما مجوز می گرفتید ، در این عرصه قانونی که بتواند به فعالیت ها نظم دهد وجود ندارد.

 نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سمن ها در کشور ظرفیت بزرگی هستند ، یادآور شد: در اجرایی شدن اصل 44 نیاز به توجه به زیرساخت ها از جمله فعالیت سمن ها است.

شجاعی با اشاره به اینکه امتياز ويژه سمن ها رد و طرد فعالیت ها و منافع اقتصادی و سیاسی است،افزود:اين موضوع قلب پاکی لازم دارد تا با همه وجود در خدمت همنوع باشد،چراکه اصل قدرت و ثروت فسادآور است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه از مسائلی که هنوز در سمن ها وجود دارد این است که هر قدرتمداری می خواهد از این فضا به نفع خود استفاده کند.

 وی گفت: این تشکيلات یک نقیصه جدی دارد و باید قانون داشته باشد و قانونی مد نظر ماست که راهگشا باشد.

شجاعی با اشاره به اینکه بسیاری از نمایندگان ابعاد ،گستردگی و منظور طرح را نمی دانند خاطرنشان کرد: همین که پیشنهادهای عجیب و غریب به مجلس می آمد نشان می داد برخی اشراف کامل بر طرح ندارند و مطالعه نکرده اند.

 شایان ذکر است که در این مراسم بنرهای خیرمقدم برای رئیس مجلس ، نائیب رئیس محلس ، وزیر کشور ، استاندار مازندران و نماینده ولی فقیه در مازندران نصب شده بود که هیچ یک در این مراسم حاضر نشدند.گفته شد لاریجانی به علت درد کمر نتوانست در این مراسم حضور یابد.