پنجشنبه 17 شهريور 1390-13:48

شيريني تلخ وزير به تعاون گران!

چه مي کنه آقاي وزير؟!شيخ الاسلامي جشنواره بزرگداشت تعاوني هاي برتر كشور را كه با تبليغات وسيع در صدا و سيما، قرار بود 19 شهريور در تهران برگزارشود،لغو كرد/ اقدام وزير كار كه همزمان با روز تعاون،مديران کل تعاون را برکنار کرد، تنش و اعتراض كاركنان مجموعه بخش تعاون را برانگيخته است.


بر اساس گزارش رسيده به مازندنومه،همزمان با 13 شهريور-آغاز هفته تعاون- و سال جهاد اقتصادي در شرايطي كه تعاونگران كشور انتظار تشكر و تشويق وزير متبوع خود براي فعاليت بيشتر در عرصه جهاد اقتصادي و اشاعه فرهنگ تعاون را داشتند، وزارت تعاون در اقدامي عجيب مراسم جشنواره بزرگداشت تعاوني هاي برتر كشور را كه با تبليغات وسيع در صدا و سيما، قرار بود 19 شهريور در تهران برگزارشود، لغو كرد.

 همچنين وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با امضاي حكمي تمام مديران كل تعاون استان‌هاي كشور را بركنار كرد.

 عبدالرضا شيخ‌الاسلامي در حكم خود آورده است: در راستاي اجراي قانون تشكيل وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به اين وسيله به مديران كل كار و امور اجتماعي سابق اجازه داده مي‌شود تا تصويب وظايف، اختيارات و چارت سازماني به عنوان مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و مديران كل تعاون سابق نيز به عنوان قائم‌مقام نسبت به انجام وظايف مربوط اقدام كنند.

 اين در حالي است كه هنوز قانون وظايف، اختيارات و چارت سازماني وزارت تازه تاسيس تعاون، كار و رفاه اجتماعي تصويب نشده است.

 اين اقدام وزير كار كه همزمان با روز تعاون صورت گرفت، تنش و اعتراض كاركنان مجموعه بخش تعاون را برانگيخته است.

بر اساس اين ابلاغيه در استان مازندران نيلچيان قائم مقام نجفي شده است و تکليف حسن آزرم-مديرکل تامين اجتماعي-هنوز مشخص نيست.

 مهندس خدادادي- معاون برنامه ريزي تعاون استان- در گفتگويي ضمن تائيد صدور اين دستورالعمل گفت: در حالي كه قانونگذار به دليل اهميت بي بديل بخش تعاون در اقتصاد كشور و تاكيد مقام معظم رهبري در اجراي اصل 44 قانون اساسي بخش تعاون را مقدم بر دو بخش ديگر دانسته و از جمله در انتخاب نام وزراتخانه جديد آن را لحاظ نموده است، وزير محترم شيريني خوبي به تعاونگران در هفته تعاون نداده است.

 مهندس خدادادي افزود: فعاليت به شيوه تعاون در همه بخش ها از جمله بخش اقتصاد ارتباطي به اين وزير يا آن وزارتخانه ندارد و فرماني است كه خدا در قران به ما امر فرموده است.

گفتنيست شيخ الاسلامي برخي از معاونان و مديران ارشد وزارتخانه را نيز برکنار و جابه جا کرده است؛از جمله اواسط هفته جاري،مجتبي زارعي،معاون فرهنگي-اجتماعي ساروي خود را نيز برکنار کرد.

زارعي که جزو چهره هاي تندرو و جنجالي محسوب مي شود،عملکرد مناسبي در سمت مربوطه نداشت و به جاي انجام وظيفه،ذهن خود را به ايجاد تفرقه و دو دستگي در فضاي سالم استان معطوف کرده بود.

او چندي پيش نيز به دليل مشاوره به نشريه تحريک برانگيز خاتون مورد پرسش رسانه ها و افکار عمومي قرار گرفته بود.کاوه اشتهاردي-مديرمسئول سابق روزنامه ايران-جاي زارعي را گرفت.