جمعه 25 شهريور 1390-19:14

ادیانی:سوادکوهي ها منتقد من نيستند

نماينده مردم قائم شهر،سوادکوه و جويبار در مجلس گفت:در امور اختلافی اظهار نظر نمی کنم/باید تا 10 تیرماه سال جاری احیای کامل نساجي انجام می شد که زمانش گذشته است/ پروژه احياي نساجي، پروژه اي حاکمیتی است و نه حتی دولتی ، استانی یا شهرستانی.


سید علی ادیانی راد در حاشیه برگزاری آیین تجلیل از کارکنان نمونه دانشگاه پیام نور مازندران در مجتمع تفریحی نیروی انتظامی، پاسخگوی سوالات خبرنگار مازندنومه بود.گفت و گوي کلثوم فلاحي-خبرنگار ما-را با نماينده مردم قائم شهر،سوادکوه و جويبار در مجلس بخوانيد.

 *نظر شما درباره اختلافات برخي اعضاي شورای شهر قائم شهر و شايعه اعمال نفوذ يکي از نمايندگان در این شورا چیست؟

 سیره بنده این است که در امور اختلافی اظهار نظر نمی کنم.

 *وضعیت نساجی به کجا رسیده؟

 کارها در حال پیگیری است،یک سری ابهامات و مسائلی وجود داشت که نیاز به هماهنگی و وحدت رویه در مجموعه دستگاه های اجرایی از جمله بانک ها و دستگاه های نظارتی بود که به نظرم نباید مشکل خاصی باشد. البته انتظار این است دستگاه های اجرایی در استان و کشور سرمایه گذار را در چهارچوب قانون حمایت کنند نه با دور زدن قانون و از طرفی هم نظارت های دقیق کارآمد داشته باشند.

 فکر می کنم هم حمایت های قانونی و هم نظارت کارآمد می تواند قضیه مربوط به احیای نساجی را سرعت بخشد. برخی مدیران و افراد ار حاشیه پرهیز کنند ؛ این صنعت به نحوی با هویت مازندران و قائم شهر گره خورده و همه باید کمک کنیم که به فضل الهی این اتفاق به دور از حاشیه ها انجام شود.

 *به نظر می رسد احیای نساجی مشمول مرور زمان قرار گرفته تا در زمان انتخابات باز مورد بهره برداري تبليغاتي قرار گیرد،نظر شما در این رابطه چیست؟

اجازه بدهید این گونه قضاوت ها را بر عهده مردم بگذاریم و ما اظهار نظر نکنیم. قرارداد نساجی در 10 تیرماه سال 88 منعقد شده و بنابراین بود ظرف 2 سال احیای کامل انجام شود که این موضوع در قرارداد قید شده است. یعنی باید تا 10 تیرماه سال جاری احیای کامل انجام می شد که زمانش گذشته و شنیده ام که سرمایه گذار هم توجیهاتی برای این تاخیر دارد و بعضا مسئولان هم نظراتی دارند.

مطالبات نساجی مطالبات دولت و مردم است و بخشی از آن مطالبات کارگران است. احیای کامل نساجی یک مطالبه حاکمیتی است. حتی مطالبه بخشی به نام کارگران و مجموعه و شهر و استانی به نام قائم شهر و مازندران هم نیست .

کمتر پروژه ای داریم که رئیس قوه مجریه شخصا وعده احیا و نوسازی کامل داده باشد و از این پروژه ها معدود داریم . به اعتقاد من این پروژه ، پروژه حاکمیتی است و نه حتی دولتی ، استانی یا شهرستانی و باید از این منظر نگاه کنیم و ما مطالبات متعددی را باید احصا کنیم و به دنبال تحقق آن باشیم. سرمایه گذار می توانست در بخش مطالبات مربوط به کارگران بهتر عمل کند.مطالبه کارگران مطالبه بحق و قانونی است که هرچه سریع تر باید پرداخت شود.

 *بخشی از اهالی سوادکوه بر این نظر هستند که با وجود اینکه ادیانی سوادکوهی است اما انتظارات آن ها را برآورده نکرده است.زير خبرهاي مربوط به شما در سايت ما،سوادکوهي ها انتقاداتي داشته اند.

چون خودم سوادکوهی هستم این را ادبیات سوادکوهی ها نمی دانم . شما خبرنگاران از این منظر که باید انتقال دهنده نظرات مردم باشید این گونه مسائل را جویا می شوید اما ما خوشحال می شویم. اصحاب رسانه می دانند که من اهل نقد و نظر هستم و از این مسائل استقبال می کنم . اجازه دهید به عنوان عنصر سوادکوهی و نماینده مردم عرض کنم که این مطالبه و خواسته سوادکوهی ها نیست.