جمعه 29 مهر 1390-10:9

مازندران در هفته اي که گذشت

آبگرفتگي معابر در ساري و چند شهر ديگر استان/تدوين پرونده سرگذشت‌پژوهشی شهدای روحانی مازندران/ پلمپ سه سالن ورزشی آمل/انتقاد از اجرايي نشدن استخدام معلولان/احداث کتابخانه ویژه روشندلان در بهشهر/درخواست استاندار از رييس جمهور براي حمايت مالي از يك تيم فوتبال مازندراني و...(برگزيده خبرهاي استان از 23 تا 29 مهرماه 90)


*بارندگي شديد سبب آبگرفتگي معابر عمومي و خيابان‌هاي شهر ساري شد

ايرنا:بارندگي‌هاي رگباري و شديد روز پنج شنبه در ساري سبب آبگرفتگي معابر عمومي ، خيابان ها و برخي ازمحلات شهر ساري شد و روال عادي زندگي را در اين شهر مختل كرد.  
   
ساعاتي پس از آغاز بارندگي رگباري ، اغلب خيابان هاي اصلي اين شهر و حتي پياده روها مملو از روان آب شد و آمد و شد خودروها و عابران پياده را دچار مشكل كرد.

 تا ساعت 13 روز پنج شنبه جوي‌ها و كانال هاي هدايت آب هاي سطحي محلات و قسمت‌هاي مختلف شهر به ويژه از ابتداي سه راه جويبار به سمت ميدان خزر، خيابان مصلي ، خيابان سنگتراشان ، فرهنگ و ديگر نقاط با معضل آبگرفتگي مواجه شده است.

بارندگي شديد و آبگرفتگي علاوه بر ايجاد مشكل براي تردد عابران پياده در اغلب خيابان ها و معابر شهر ساري ، سبب اختلال در عبور و مرور خودروها و تشكيل ترافيك شديد در سطح اين شهر شده است.


اگر چه نيروهاي خدماتي شهرداري ساري در مناطق مختلف شهر كه دچار آبگرفتگي شده است مشغول بازگشايي كانال ها و جوي هاي آب هستند، ولي قديمي بودن و فرسودگي بافت اصلي شهر ساري سبب شده است تا اقدامات آنها چندان نتيجه بخش نباشد.

گزارش خبرنگاران ايرنا از ساير شهرهاي مازندران از جمله بهشهر ، نكا و بابل نيز حاكي از آبگرفتگي بخشي از خيابان ها و معابر اين شهرها به خاطر بارندگي شديد و رگباري است.

هواشناسي مازندران پيش بيني كرده است كه بارش پراكنده باران در استان تا روز شنبه هفته آينده ادامه يابد.

بر اساس پيش بيني هواشناسي مازندران ، دماي هواي اين استان نيز در اين مدت به صورت محسوسي كاهش خواهد يافت.

*پرونده سرگذشت‌پژوهشی شهدای روحانی مازندران تدوین می‌شود

 رسا:فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: پرونده سرگذشت‌پژوهی ده هزار شهید رزمنده و 400 شهید طلبه استان تا پایان سال 92 گردآوری شده و به چاپ می‌رسد.

محمدتقی شاهچراغی، فرمانده سپاه کربلای مازندران، در جلسه ستاد بزرگداشت سرداران و ده هزار و 400 شهید استان در استانداری با اشاره به این که مازندران ده هزار و 400 شهید را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، گفت: از این تعداد شهید 400 نفر از طلاب و روحانیان بودند.

وی از تدوین پرونده سرگذشت پژوهشی این شهدا در مازندران خبر داد و افزود: در این پرونده علاوه بر ده هزار شهید استان، پرونده سرگذشت پژوهشی طلاب و روحانیان شهید استان نیز تدوین و به چاپ خواهد رسید.

شاهچراغی با بیان این که امسال 19 کتابچه برای معرفی شهدا دانش‌آموز و دانشجو در استان چاپ شده است، گفت: تاکنون هشت هزار و 500 پرونده سرگذشت‌پژوهی شهدای مازندران جمع آوری شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود کنگره بزرگداشت سرداران و ده هزار و 400 شهید مازندران، اواخر سال 92 در مازندران برگزار شود.

شاهچراغی با بیان این که مردم مازندران در توجه به ارزش‌های ایثار و شهادت پیشگام هستند، اظهارداشت: تاکنون 300 ساعت فیلم از رزمندگان و 11 هزار ساعت مصاحبه نیز از خانواده‌های شهدا استان جهت مستند‌سازی این واقعه بزرگ انجام شده است.

وی با اعلام این که آثار، دست‌نوشته‌ها و خاطرات شهدای مازندران به صورت مفتوح در کنگره سرداران مازندران وجود دارد، افزود: پرونده برخی شهدای مازندران به صورت فیلم سینمایی در دست ساخت است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به این که گروهی از جوانان مازندرانی مقیم تهران نیز در تدارک ساخت فیلمی از خاطرات و زندگینامه برخی شهدای استان هستند، افزود: در حال حاضر کار اسکن و تهیه 135 هزار قطعه از عکس شهدا و رزمندگان مازندران در دوران دفاع مقدس انجام شده است.

وی با اعلام این که پنج هزار برگ آثار مکتوب شهدای استان اسکن شده و برای استفاده آیندگان قابلیت بهره‌برداری را دارد، افزود: تا پایان دی‌‌ماه اسکن آثار مکتوب تمامی شهدای مازندران به پایان می‌رسد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان این که تاکنون 50 عنوان کتاب حاوی خاطرات و زندگی‌نامه شهدای مازندران تدوین شده است، تصریح کرد: 17 عنوان از کتاب‌های فوق در هفته دفاع مقدس امسال رونمایی شده است.

وی با اشاره به پایان یافتن مراحل فنی و گردآوری 33 عنوان کتاب خاطرات و زندگی‌نامه شهدای استان از سوی ستاد کنگره سرداران و امیران مازندران، افزود: در صورت حمایت مسؤولان استانی و شهرستانی، تعداد عناوین کتب شهدای مازندران برای چاپ به صد عنوان می‌رسد

*سه سالن ورزشی آمل پلمپ شد

 مهر:سه سالن ورزشی و پرمخاطب آمل در نخستین روز تربیت بدنی و ورزش پلمپ شد تا کمبود سالن های ورزشی در این شهرستان وارد مرحله بحرانی جدیدی شود.

 سالن ورزشی شهدای، سالن کشتی جهان پهلوان تختی و سالن شطرنج آمل در پی شکایت ورثه مرحوم احمد مظلوم و حکم قضایی روز سه شنبه پلمپ شد و در آن به روی ورزشکاران وعلاقه مندان به رشته های ورزشی بسته شد.

یکی از وارث هاي مرحوم احمد مظلوم در خصوص اجرای حکم قضایی برای بستن سالن های ورزشی گفت: زمین هایی که اکنون در آن چندین سالن ورزشی ساخته شده وقف اولاد ذکور خاص است و تربیت بدنی بدون اجازه مالکان اقدام به ساخت و سازها کرده است.

مظلوم افزود: حدود 40 هزار مترمربع زمین از سوی مرحوم پدر در حالی که وقف خاص بود به صورت اجاره به اداره تربیت بدنی آمل واگذار شد اما متاسفانه اداره تربیت بدنی آمل سالنها را به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی ادامه داد: طبق قرارداد بدون اجازه مالک نمی توان کسی که خودش اجاره دارد به دیگری اجاره دهد و آن هم اداره تربیت بدنی که مستاجر است به بخش خصوصی اجاره می دهد.

مظلوم گفت: اگربخش خصوصی توان نگهداری این سالنها را دارد ما ورثه های مرحوم مظلوم به راحتی از پس این کارها برخواهیم آمد.

وی ادامه داد: با این وجود اداره تربیت بدنی آمل از سال 81 تاکنون اجاره سالن ها را به ما پرداخت نکرده است و در سالهای قبل از سال 81 مبلغی که پرداخت می کرد برای چندین سالن فقط 100هزار تومان بوده که در قبال آن چند 10 میلیون تومانی از بخش خصوصی می گیرد.

این شاکی سالن های ورزشی و اداره تربیت بدنی آمل با اشاره به اینکه اجاره نامه های مبلغ پایین و 100هزار تومانی چند سال در اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان موجود است، ادامه داد: از آنجایی که خانواده ما ورزشی هستند و راضی به پلمپ این سالن ها نبودیم اما باوجود چندین بار اعلام حکم پلمپ از 17 روز قبل به اداره تربیت بدنی آمل، متاسفانه مسئولان آن اداره توجهی نکردند.

در عین حال رئیس اداره ورزش و جوانان آمل در خصوص پلمپ سالنهای ورزشی این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه این اقدام ورثه های مرحوم مظلوم هدیه خوبی در نخستین روز هفته تربیت بدنی ورزش به اداره ورزش و جوانان نبوده است.

هاشم جمشید پناه افزود: متاسفانه روز سه شنبه با شکایت ورثه های مرحوم مظلوم از سوی افرادی که حکم پلمپ را داشتند و با زنجیرهای کلفت و قفل، سالنهای تربیت بدنی را بستند.

وی این رای را برای ورزشکاران شهرستان آمل ناعادلانه خواند و ادامه داد: فرزندان مرحوم مظلوم از چهره های ورزشی و بزرگ شده سالنهای ورزشی هستند که اکنون شاکی آن هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان آمل درپاسخ به این سئوال که چرا اجاره سالن ها معوق مانده است، گفت: برابر صورتجلسه ای که در هشتم اسفندماه سال 88 میان مدیران کل تربیت بدنی و اوقاف و امور خیریه مازندران امضاء شد، دو طرف برای پرداخت تقسیط بدهی های تربیت بدنی به ورثه های مرحوم مظلوم توافق کردند.

جمشیدپناه با اشاره به اینکه اداره ورزش وجوانان آمل اصلا ورثه های مرحوم مظلوم را به حساب نمی آورد و فقط با اداره اوقاف سر و کار دارد، گفت: قبول دارم که معوقه پرداختی تربیت بدنی به ورثه ها را داشتیم اما با هماهنگی های انجام شده به صورت تقسیط پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه ورثه مرحوم مظلوم فکر می کنند تربیت بدنی زمین را به بخش خصوصی واگذار کرده در صورتی که اشتباه تصورمی کنند اما سالن بر اساس قانون دولت و برابر ماده 88 به بخش خصوصی اجاره داده می شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان آمل، مهلت 17 روزه به این اداره مبنی بر حکم پلمپ از سوی مرحوم مظلوم را رد کرد و گفت: ورثه های مرحوم مظلوم را روز گذشته در حاشیه جلسه شورای ورزش در فرمانداری دیدم و در کمتر از24 ساعت با حکم قضایی اقدام به پلمپ سالنهای ورزشی شهرستان کردند.

جمشید پناه افزود: در تلاش هستیم با مهلت 10 الی 15 روزه از مسئولان قضایی شهرستان این مشکل را رفع کنیم اما سالن ورزشی را برای استفاده علاقه مندان ورزشکاران بازگشایی خواهیم کرد.

*بزرگ‌ترین نمایشگاه قرآنی مازندران افتتاح می‌شود

 فارس:با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، بزرگ‌ترین نمایشگاه قرآنی استان مازندران به نام نمایشگاه صحیفه سبز افتتاح می‌شود.

 مراسم افتتاحیه هفتمین دوره نمایشگاه صحیفه سبز استان مازندران روز یکشنبه دوم آبان ماه با حضور پیشنمازی معاون وزیر ورزش و جوانان در مصلی نماز جمعه شهرستان بابل برگزار می‌شود.

در هفتمین دوره نمایشگاه فرهنگی قرآنی صحیفه سبز استان مازندران که از دوم تا هفتم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود قرار است آخرین تولیدات در بخش‌های مختلف فرهنگی و قرآنی توسط موسسات مختلف به نمایش گذاشته شود.

در نمایشگاه امسال بخش‌های فرهنگی رشد چشمگیری خواهد داشت و تقریباً نیمی از غرفه‌ها به موضوع‌های فرهنگی از قبیل انقلاب اسلامی و تحولات منطقه، جهاد اقتصادی، معرفی اندیشمندان جهان اسلام، معرفی صهیونیسم و کالاهای صهیونیستی، هنر اسلامی، رسانه‌های غربی، شبکه‌های مجازی، دفاع مقدس، مهدویت و غرفه‌های ویژه حجاب و عفاف اختصاص خواهد یافت.

همچنین در این دوره نمایشگاه بخش جدیدی به نام بیداری اسلامی برپا می‌شود که در آن آخرین تحولات انقلاب‌های منطقه بررسی می‌شود و اهداف اصلی بیداری اسلامی بازبینی می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است به حضور و نقش زنان در شکل‌گیری این انقلاب‌ها توجه ویژه ای شود‌.

در این نمایشگاه که از آن به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه قرآنی استان مازندران نام برده می‌شود محصولات فرهنگی قرآنی اعم از نرم افزار، کتاب‌های دینی مذهبی، هنرهای دستی مرتبط با موضوع قرآنی و... نیز عرضه می‌شود.این نمایشگاه از اول تا هفتم آبان‌ماه در مصلی نماز جمعه بابل برقرار است.

*همزمان با احياي كارخانه نساجي، حقوق معوقه كارگران هم پرداخت شود

ايرنا:فرماندار قائمشهر خواستار همزماني روند احياي كارخانه نساجي مازندران واقع در اين شهرستان با پرداخت حقوق معوقه كارگران اين كارخانه شد.  
   
 ‌علي پيرفلك به خبرنگاران گفت: احياي كارخانه نساجي از مصوبات سفرهاي استاني هيات دولت است و انتظار داريم همان گونه كه روند احياي اين كارخانه در حال انجام است ، مطالبات و حقوق كارگران نيز پرداخت شود .

وي گفت: كارگران نساجي هشت ماه حقوق و دو دوره عيدي و پاداش خود را دريافت نكرده اند و بر روي هم 12 ماه حقوق طلب دارند.

او افزود : ‌با پيگيري هاي انجام شده توسط مسوولان استاني و شهرستاني ، به يكهزار نفر از كارگران نساجي شماره 2 (تجن) 10 ميليون ريال تسهيلات پرداخت شد كه با ضمانت شركت، اقساط پرداخت مي شود.

فرماندار قائم شهر به مصوبه دولت مبني بر بازنشستگي كارگران نساجي كشور با لحاظ كردن ايام بيمه بيكاري به عنوان سختي كار اشاره كرد و ‌گفت : ‌اين مصوبه بستر را براي بازنشستگي 300 نفر از كارگران نساجي مازندران فراهم مي كند.


وي با سه تا چهار برابر برآورد كردن هزينه‌هاي كارخانه نساجي در مقايسه با درآمد آن ، افزود:مجموعه هايي كه در مراحل بازسازي و نوسازي قراردارند با چنين موقعيتي مواجه هستند.


پيرفلك گفت: قرار داشتن كارخانه نساجي مازندران در مرحله بحراني ، بازسازي و نوسازي اين مجموعه را پيچيده تر كرده است. 
 
 *کتابخانه ویژه روشندلان در بهشهر احداث می‌شود

 فارس:رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بهشهر از احداث کتابخانه ویژه روشندلان در این شهرستان با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد.

همایش عصای سفید با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی بهشهر و با حضور مسئولان در کانون نابینایان عبدالله بن عفیف برگزار شد.


این همایش با حضور معاون فرماندار، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بهشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از روشندلان بهشهری برگزار شد.
رساندن پیغام عصای سفید به جامعه، توجه به روشن‌دلان و گردهمایی آنها از مهم‌ترین اهداف این همایش بود.
رئیس کانون نابینایان عبدالله بن عفیف بهشهر با اشاره به مشکلات روشندلان در جامعه، از نبودن شغل مناسب برای آنان خبر داد و از مسئولان شهرستانی خواست برای رفع نیاز شغلی آنان تدابیری اندیشیده شود.


صداقت با قدردانی از همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی در برپایی همایش عصای سفید، از رئیس این اداره خواست جهت استفاده روشندلان منابع کتابخانه‌ای و مکانی برای امر مطالعه کتابخانه‌ای در کانون برای آنان احداث شود.


علی ذبیح‌پور-رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بهشهر-کتابداران را از جمله پل‌های ارتباطی روشندلان با اجتماع عنوان کرد و گفت: به منظور تشویق و ترغیب و ارشاد دانش‌اندوزان نابینا به کسب مهارت‌های علمی، هنری و صنعتی با هماهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، به‌زودی کتابخانه‌ای در کانون نابینایان شهرستان بهشهر احداث خواهیم کرد.  

*درخواست استاندار از رييس جمهور براي حمايت مالي از يك تيم فوتبال مازندراني

سايت استانداري مازندران:سيد علي اكبر طاهايي، استاندار مازندران طي نامه اي به دكتر احمدي نژاد، رييس جمهور، خواستار ادامه حمايت ومساعدت مالي تيم ورزشي سايپا شمال از سوي گروه خودروسازي سايپا شد. در اين نامه آمده است:

 برادر گرانقدر جناب آقاي دكتر احمدي‌نژاد

رياست محترم جمهوري اسلامي ايران

سلام عليكم

احتراماً همان طوري كه مستحضريد؛ در راستاي اقدامات ارزشمند دولت محترم نهم و دهم در خصوص حمايت از ورزش فوتبال در عرصه‌هاي ملي و بين‌المللي خوشبختانه با پشتيباني و مساعدت دستگاه‌هاي اجرايي به ويژه وزارت محترم ورزش و جوانان گام هاي مؤثري در مسير پيشرفت عرصه‌هاي فرهنگي و ورزشي كشور و اين استان برداشته شده است و در سفرهاي استاني هيأت محترم وزيران اماكن ورزشي مناسبي نيز احداث شده و مورد بهره‌برداري مردم شريف استان به ويژه جوانان قرار گرفته است.

 در همين راستا تيم ورزشي سايپا شمال علي رغم نوپا بودن توانسته است در طي سال هاي اخير ليگ‌هاي دسته 1، 2 و 3 و سوپر ليگ را با موفقيت سپري نمايد و موجبات شادي و نشاط مردم ورزش دوست مازندران را فراهم کند.

 با عنايت به درخشش قابل تحسين تيم مذكور در عرصه پرطرفدار ورزش فوتبال و اقبال جوانان اين استان به مقوله ورزش، در صورت عدم پشتيباني مالي و فرهنگي، مشكلاتي در سر راه ترقي و پيشرفت تيم مذكور و يأس و نااميدي ورزشكاران و طرفداران تيم را شاهد خواهيم بود.

با امعان نظر به مراتب فوق و با عنايت به ضرورت حمايت از تيم‌هاي ورزشي كه از سياست‌هاي جدي دولت محترم نيز مي‌باشد، مستدعي است دستور فرمائيد، تيم مذكور همچنان از حمايت‌هاي مالي گروه خودروسازي سايپا برخوردار گرديده و از نتايج اوامر صادره اين استانداري را مطلع فرمايند.

*ساختمان‌ساز مازندرانی آپارتمان‌ساز برتر کشور شد

 فارس: ساختمان‌ساز مازندرانی در دومین جشنواره برترین‌های صنعت ساختمان کشور که توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد به عنوان آپارتمان‌ساز برتر کشور معرفی شد.

 عبدالله صالحی -ساختمان‌ساز آملی- در دومین جشنواره برترین‌های صنعت ساختمان کشور که توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد به عنوان آپارتمان‌ساز برتر معرفی شد.

صالحی با بیان اینکه باید بافت‌های قدیم شهری به بافت‌های جدید پیوند داده شوند، گفت: طرح‌های عمرانی باید با شیوه‌های نوین روز دنبال شوند و در این زمینه نیاز به ایده‌های نو داریم.


وی با اشاره به همایش برترین‌های صنعت ساختمان و عمران در کشور یادآور شد: دومین جشنواره برترین‌های صنعت ساختمان توسط دانشگاه صنعتی شریف در تهران برگزار شد.

صالحی تصریح کرد: امسال همایش صنعت عمران و ساختمان بر اساس ارزیابی در هشت آیتم نفرات برتر خود را شناخت.


وی افزود: این همایش در قالب آپارتمان سازی، هتل سازی، ویلاسازی، گردشگری، ساختمان و انبوه‌سازی برپا شد که توانستم در بخش آپارتمان سازی با توجه به کسب امتیازات لازم به این مهم دست پیدا کنم.

 
وی با اشاره به اینکه این ارزیابی در بخش آپارتمان‌سازی با سنجش نوع فناوری، پدیده نوآوری، استفاده از ابزارآلات نوین، نوع طراحی و استفاده از مصالح مورد نیاز صورت گرفت.

انبوه‌ساز و آپارتما‌ن‌ساز برتر کشور یادآور شد: هیئت داوران این دوره از رقابت‌های صنعت ساختمان را طراحان برج میلاد، مهندسان مجرب کشور و اساتید دانشگاه صنعتی شریف که مسئول برگزاری این همایش بودند، تشکیل دادند.


صالحی با اشاره به دیگر افتخارات خود در عرصه ساختمان‌سازی گفت: در سال 1385 ششمین همایش صنعت ساختمان در تبریز برگزار شد که توانستم به عنوان انبوه‌ساز برتر کشور معرفی شوم.


وی با تاکید اینکه 20 سال در عرصه ساخت وساز و ساختمان‌سازی فعالیت دارد، تصریح کرد: سعی دارم تلاش‌هایم برگرفته از اعتماد و مبتنی بر مشتری‌مداری باشد.

  *مسئولین به وعده‌های خود جامعه عمل بپوشانند 

 
ایلنا:دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران با بیان اینکه امروز کارگران تاوان بی‌توجهی بعضی از مدیران را درکشور می‌دهند گفت: بسیاری ازکارگران کارخانجات کشور و استان گرفتار سوءمدیریت گردیده‌اند وخود وخانواده‌های شان تاوان بی‌توجهی مدیران کشوری و استان را می‌دهند.

نصراله دریا بیگی افزود: بسیاری از کارگران در مازندران هستند که چندین ماه حقوق نگرفته‌اند واین مشکلات نشات گرفته از عدم توجه دولت مردان وبا زسازی نکردن به وقت كارخانجات ،واردات، بهره‌های بانکی و تعرفه پایین است.

دریابیگی با اشاره به مشکلات کارگران نساجی مازندران نیز گفت: نساجی مازندران یکی از واحد‌هایی بود که در بحث باز سازی حتی یک خشت هم روی خشت دیگر نگذاشت بلکه به دلیل بی‌تدبیری وسوءمدیریت بسیاری از کارگران این واحد گرفتار فساد اقتصادی وبه تنگنا‌های اجتماعی ومعیشیتی رسیده‌اند وعلی رغم تاکید ریاست محترم جمهور مبنی بر احیای نساجی مازندران متاسفانه کاری انجام نگرفته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران تصریح نمود: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری واصل ۴۴ سالم‌ترین جایگاه نقل انتقال استفاده از سرمایه گذار داخلی است وکسانی که پیگیرراه اندازی این بنگاه اقتصادی بودند می‌بایست از تجربه قبل استفاده می‌کردند.

این فعال جامعه کارگری افزود: واگذاری و نقل وانتقال و استفاده از سرمایه گذار خارجی دستخوش قوانین سخت اداری است و در گذشته تجربه تلخی در کشور واستان برای صنعت داشته است ودر شرایط کنونی اگر تجمع واعتراض کارگران بوجود می‌اید حق مسلمی است که کارگراز مسئولین دلسوز نظام می‌خواهد.

وی خاطر نشان ساخت: مسئولین نیز اگر می‌خواهند توطئه‌های بیگانگان را خنثی نمایند به وعده‌های خود جامعه عمل بپوشانند وامیدواریم که باجدیت مسئولین مطالبات بحق کارگران نساجی پرداخت شود.

*مازندران رتبه دوم تعداد امامزاده های کشور را دارد 

 مهر:مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مازندران با دارا بودن هزار و 262 امامزاده، رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

حجت الاسلام  سیف الله سهرابی در حاشیه بازدید از امامزاده عبدالله آمل گفت: تاکنون ساختمان سازی گنبد و دیوارهای حرم مطهربه پایان رسیده است.

وی افزود: از مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده، برای مرحله اول اجرای این طرح که شامل تهیه طرح و ساختمان امامزاده بوده حدود 10 میلیارد ریال و در مرحله دوم اجرای این طرح، بیش از20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی یادآورشد: طرح جامع بازسازی و بهسازی امامزاده عبدالله آمل در دو طبقه شامل مجموعه فرهنگی، آموزشی، اداری، با هشت هزار و 200 متر مربع زیربنا و صحن این امامزاده با حدود 32 هزار مترمربع در حال اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اضافه کرد: در طرح جامع آستانه امامزاده عبدالله (ع) آمل، ساخت مرکزدرمانی، حوزه علمیه، بازارچه های محصولات، امکانات رفاهی و تفریحی برای زائران و توسعه فضای آستانه مبارکه پیش بینی شده است.

سهرابی، اجرای کامل طرح جامع امامزاده عبدالله آمل را نیازمند همکاری بیش از پیش مسئولان و اقشار مختلف مردم ذکر کرد.  

*مديركل بهزيستي مازندران از اجرايي نشدن استخدام معلولان انتقاد كرد

ايرنا:مديركل بهزيستي مازندران از اجرايي نشدن قانون استخدام معلولان و نامناسب بودن شرايط و امكانات عمومي شهري براي استفاده اين گروه از افراد جامعه انتقاد كرد.  
   
 روح الله ردايي گفت: 20 درصد جمعيت كشور را معلولان و سالمندان تشكل مي دهند و همه دستگاه ها موظفند به اين قشر توجه بيشتري كنند.


 وي با بيان اينكه 500 هزار نفر از جمعيت كشور را نابينايان تشكيل مي دهند ، اظهار داشت: بسياري از امكانات عمومي شهري از جمله پارك ها و مجتمع هاي تفريحي و ورزشي قابل استفاده براي قشر معلول نيست.


ردايي بر اصلاح كتاب هاي آموزشي نابينايان و ناشنوايان تاكيد كرد و افزود : امكانات ورزشي نيز براي معلولان اندك است.

مديركل بهزيستي مازندران به اهميت مسكن براي معلولان اشاره كرد و گفت: مسكن مهر نيز براي معلولان مناسب سازي نشده و در اين بخش بي توجهي صورت گرفته است.

وي از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي خواست تا نسبت به اصلاح قوانين حمايت از معولان بازنگري كنند و اظهار داشت : معتقدم قانون سن و متاهل بودن براي استخدام معلولان بايد اصلاح شود ، زيرا شرايط براي ازدواج كردن و يا تكميل تحصيلات معولان بسيار سخت تر از افراد عادي جامعه است.

رييس انجمن نابينايان مازندران نيز در اين جلسه از اشتغال به عنوان بزرگ ترين مشكل نابينايان ياد كرد و گفت: فعاليت هاي اين ‌انجمن كه در چند سال اخير در زمينه ‌اشتغال اين افراد صورت گرفته ، با بي‌ مهري برخي مسوولان نتيجه چنداني نداشته است. 

مصطفي پتكي  به قانون جامع حمايت از معلولان اشاره كرد و افزود : در اين قانون موضوع هاي مختلفي نظير اختصاص سه درصد سهميه ‌اشتغال دستگاه‌هاي دولتي و عمومي، مناسب‌ سازي اماكن عمومي براي عبور و مرور و فروش بليت نيم‌ بهاي اماكن ورزشي،تفريحي و فرهنگي مطرح شده است.

وي با بيان اينكه هنوز برخي از مسوولان استاني نسبت به قوانين جامع حمايت از معلولان بي اطلاع هستند ، گفت: بيشتر كشورها به افراد نابينا توجه ويژه‌اي مي كنند و امكانات مناسبي براي آنها در نظر گرفته مي‌شود ، اما در كشور ما اين افراد براي ساده‌ترين مسائل روزمره خود دچار مشكل هستند.

او مناسب ‌سازي نشدن اماكن عمومي براي تردد،تامين مسكن و مسائل رفاهي را از ديگر مشكلات افراد نابينا برشمرد و افزود : اين انجمن ‎ 320عضو دارد كه اكثر آنها نابيناي مطلق هستند.

پتكي به بودجه اندك سازمان بهزيستي استان براي انجمن هيا مختلف معلولان اشاره كرد و گفت: مشاركت‌هاي مردمي مهم ترين منبع تامين مالي انجمن را تشكيل مي‌دهد.

مازندران داراي سه ميليون و 100 هزار نفر جمعيت است كه 130 هزار نفر از آنان معلول هستند.