جمعه 29 مهر 1390-13:15

یادواره شهدای ترور مازندران؛آمل ميزبان شد

در جلسه شورای ایثارگران آمل مطرح شد:همزمان با گرامیداشت شهدای 6 بهمن سال 60، یادواره شهدای ترور مازندران برگزار مي شود/18 آبانماه یادواره اولین شهید حماسه جنگل در دانشگاه شمال برگزار مي شود/32 سال از انقلاب می گذرد،اما هنوز برای درمان ایثارگران کاری صورت نگرفته است/مصوبات تهران کارشناسي شده نيست/به خاطر جنگ روانی که در جامعه به وجود آوردند، ایثارگران ترجيح مي دهند خود را به عنوان ایثارگر معرفی نکنند.


یدالله اکبرزاده-فرماندار شهرستان آمل- در جلسه شورای ایثارگران شهرستان با اشاره به اینکه شهرستان آمل بیشترین شهدای ترور را دارد،گفت: امسال همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 6 بهمن سال 60، یادواره شهدای ترور استان مازندران به میزبانی شهرستان آمل برگزار می شود.

 به گزارش عليرضا عزيزکمالي-خبرنگار مازندنومه در آمل-وی با بیان اینکه 56 یادواره شهدا دراین شهرستان برگزار شد،افزود:18 آبانماه یادواره اولین شهید حماسه جنگل با حضور معاونت اداری و مالی وزارت علوم ، تحقیقات وفن آوری در دانشگاه شمال و همچنین یادواره هاي شهدای اصناف ، صد شهید ورزشکار و شهدای روحانیت در طول سال برگزار خواهدشد.

اکبرزاده گفت: مدیران دستگاه های اجرائی باید برای حل مشکلات ایثارگران و کسانی که به عنوان ایثارگر به دستگاه های اجرائی مراجعه می کنند، تمهیداتی فراهم کنند که دچار مشکل نشوند .

به گزارش خبرنگار ما در ادامه احسان آبیاري قمصری-مشاور استاندار در امورایثارگران و مسئول هماهنگی امور ایثارگران مازندران- گفت: تمام دستگاه های اجرائی موظفند براساس قانون استخدامی سال 74 یک نفر از پرسنل خود را براي پيگيري امور ایثارگران انتخاب و معرفي کنند.

 وی با اشاره به تشکیل شورای رابطین ایثارگران دستگاه های اجرائی افزود: شهرستان آمل پس از تنکابن دومین شهرستانی است که به این امر توجه کرده و شهرهای دیگر مازندران باید برای تشکیل این شورا همت کنند.

 آبیار با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهائی نمی تواند مشکلات ایثارگران را پیگیری کند،تصريح کرد:32 سال از انقلاب می گذرد،اما هنوز برای درمان ایثارگران کاری صورت نگرفته است.

 مسئول هماهنگی امورایثارگران استان با انتقاد از غیر کارشناسی بودن بعضی از مصوبات در مورد ایثارگران گفت: متاسفانه به جهت اینکه سیستم ما متمرکز است مصوباتی که از طرف تهران ابلاغ می شود، کارشناسی شده نيست که شهرستان ها حین اجرا دچار مشکل می شوند.

 وی با اشاره به دستورالعمل بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در خصوص پرداخت هزینه درمان ایثارگران توسط دستگاه های اجرائی گفت: از زماني كه بحث پرداخت سرانه درمان جانبازان و ايثارگران شاغل در ادارات به ارگان‌هاي مربوطه واگذار شد،به جانبازان شاغل سرانه درمان پرداخت نمي‌شود.

 آبیاري تصريح كرد: شش ماه از زمان اجراي اين قانون گذشت و مشكل براي جامعه ايثارگران شاغل ايجاد شد و خيلي از جانبازان منتظر رفع اين مشكل در دستگاه‌هاي اجرايي هستند.

وي با بیان اینکه هنوز به طور جامع تعریفی از ایثارگران نداریم، افزود: همه جانبازان ، شهدا و آزادگان روزی رزمنده بودند،ولی برای رزمندگان دستور العمل نداریم که در قانون توسعه سوم دولت را مکلف کرد تا قانون جامع ایثارگران را تنظیم کند ولی 11 سال از آن قانون می گذرد ولایحه جامع ای از ایثارگران نداریم.

مشاور استاندار درامور ایثارگران بيان داشت:به خاطر جنگ روانی که در جامعه بوجود آوردند، ایثارگران ترجيح مي دهند خود را به عنوان ایثارگر معرفی نکنند.