سه شنبه 8 آذر 1390-14:44

حرف در دادگاه

در پی شکایت تعدادي از مديران استان، روزنامه حرف به دادگاه می رود/این شکایت در پی انتشار گزارش سفر جمعی از مدیران استان مازندران به کشور ترکیه مطرح شده است.


 بنا بر گزارش رسيده به مازندنومه،وکیل روزنامه حرف مازندران از تشکیل دادگاه شکایت برخی مدیران از این روزنامه در 12 آذر ماه جاری خبر داد و گفت:این شکایت در پی انتشار گزارش سفر جمعی از مدیران استان مازندران به کشور ترکیه در تاریخ 23 خرداد ماه سال جاری، مطرح شده است.

رضا رضایی سوادکوهی افزود: شاکیان پرونده انتشار خبر این سفر و مسائل مطرح شده در آن را نشر اکاذیب خوانده و حق شکایت را برای خود محفوظ دانسته اند.

 وکیل روزنامه حرف مازندران با بیان اینکه خبر مربوط به سفر جمعی از مدیران استان به ترکیه را بسیاری از نشریات و سایت های خبری منتشر کردند؛ تصریح کرد: برخی از مسافران ترکیه فقط از روزنامه حرف شکایت کرده اند.

به گفته اين مشاور حقوقی، روزنامه حرف بر اساس قانون مطبوعات جوابیه های ارسالی استانداری مازندران را در خصوص شفاف سازی سفر مدیران به ترکیه منتشر کرد ولی تعدادی از مدیران به این امر بسنده نکرده و راه شکایت را در پیش گرفتند. 

وی به نحوه برگزاری این دادگاه اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس تبصره یک ماده 20 قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب، پرونده های این حوزه باید در دادگاه کیفری استان که متشکل از یک رئیس و دو مستشار از قضات تجدید نظر می باشد، برگزار شود.

 به گفته وی، این پرونده پس از صدور کیفر خواست از سوی دادستان شهرستان ساری به دادگاه عمومی شعبه 101 ارجاع شده است.

گفتني است نام يک فرماندار،سه شهردار و يک عضو شوراي شهر در ميان اسامي شاکيان اين روزنامه اصولگراي حامي دولت ديده مي شود.