دوشنبه 21 آذر 1390-16:1

نامه شما را خواندم

کارگران برای لحظات کوتاهی شعار دادند که به دلیل همهمه و سر و صدای زیاد در سالن،شعارشان مفهوم نبود/احمدي نژاد گفت:نامه شما را خواندم و دستی تکان داد. دقایقی بعد فردی از میان کارگران از فاصله 30 متری، کفشی ساقدار را به سمت جایگاه سخنرانی پرتاب کرد که از فاصله حدود يک متری بالای سر ريیس جمهوري گذشت/ماموران به سرعت این فرد را به خارج از مصلا منتقل کردند.گزارش+حاشيه هاي مازندنومه از دومين سالگرد درگذشت کردان در مصلاي نماز جمعه ساري) 


مازندنومه؛کلثوم فلاحي،ساري:رييس جمهوري پس از جلسه صبح،در مصلاي نماز جمعه ساري حضور يافت.در مراسم دومين سال درگذشت علي کردان،فرزند کردان،استاندار و در نهايت احمدي نژاد سخنراني کردند.نکته حاشيه اي مراسم پرتاب لنگه کفش يک کارگر بخت برگشته به سوي احمدي نژاد بود.گزارش و حاشيه نگاري ما را از اين مراسم بخوانيد.

* نمک خوردند و نمکدان شکستند!

 مرتضی کردان-فرزند علي کردان- در دومین مراسم سالگرد درگذشت پدرش در مصلای جمعه ساری در حضور رئیس جمهوری گفت:برخی در مقابل پدرم،نعره مستانه سر دادند.

 وی با بیان اینکه تهمت های دروغ را بر پیکره این مرد بزرگ وارد کرده و او را تنهاتر از گذشته ، در تنهایی رها کردند، اظهار داشت:سوال تاریخی من از کسانی است که بی رحمانه ترین تازیانه های سیاسی را بر گرده کسی فرود آوردند که فقط قربانی سیاسی یک قدرت پنهانی بود که منافع شان در قوه مجریه تامین نمی شد.

 کردان با اشاره به اینکه پدر را مردی از کوه و جوانمردی می دانم، ادامه داد:گفتنی های ناگفته،هر روز آزارم می دهد که برملا شدن آن زشتی های این ماجرا را نشان می دهد و پنهان کردن آن هم به سوختن تا مغز استخوانم می انجامد.

 وی یادآور شد: هتاکی ها و پرده دری های آن روزها آن چنان آزارم می داد که با خود می گفتم مگر آنها کردان را نمی شناسند.

 وی با بیان اینکه چرا در مجلس هشتم اصولگران هم تنهایش گذاشتند، بیان داشت: امروز پس از سه سال دریافته ام که چرا پدر را تنها گذاشتند و او یکه و تنها به میدان آمد.

 کردان خاطرنشان کرد: پدرم می خواست همان گونه که در دوران اصلاحات ، یک تنه در میدان مبارزه بود و پیروز می شد، در این میدان هم یک تنه مبارزه کرده و پیروز شود.

وی ادامه داد: آیا کسانی که کردان را مورد غفلت کینه توزانه قرار دادند از قماشی نبودند که نمک خوردند و نمکدان شکستند؟

 وی یادآور شد: متاسفم از کسانی که در لباس دوست بر پدر خنجر زده و موجبات مرگ زودهنگام وی را رقم زدند.

*پدیده های ناگوار تکرار نشود

استاندار مازندران در مراسم دومین سالگرد درگذشت علی کردان در مصلای جمعه ساری گفت: نکوداشت خدمت و خدمان از دغدغه ها و نگرانی های جامعه شریف و انقلابی ما است.

 وی ابراز امیدواری کرد که با هوشمندی مردم جامعه ، این پدیده های ناگوار در تاریخ ، تکرار نشود.

طاهایی ادامه داد:در سفر چهارم دولت به مازندران،دولت در حد مقدورات پاسخگو خواهد بود و مصوبات سه سفر قبلی هم مورد توجه قرار می گیرد.

*کردان پاک ، سرفراز و خدمتگزار زندگی کرد

 محمود احمدی نژاد در این مراسم اظهار داشت:در صحنه های مختلف سرنوشت ، عشق و ایمان کردان به ارزش های الهی را از نزدیک مشاهده کردید و سخن من در این زمینه تکراری خواهد بود.

 وی با بیان اینکه می خواهم به اصل حقیقت برگردم، افزود:اوج کمال انسانی و تجلی همه زیبایی ها و ارزش ها در وجود امام حسین قرار دارد.

 احمدی نژاد با اشاره به اینکه عاشورا صحنه هنرنمایی خداست ، تصریح کرد:خدا می خواهد عظمت خود را یکجا و در یک صحنه متجلی کند، در صحنه کربلا و حادثه کربلا.

وی در ادامه با بیان اینکه شما کردان را بهتر از من می شناسید ، یادآور شد: فرزند آن مرحوم پرسیده که چرا پدرم تنها در میدان حضور یافت ، چرا به او اجازه سخن گفتن نداند ، چرا و چرا و 100 ها سوال.

 احمدی نژاد خطاب به مرتضی کردان،گفت:می خواهم بگویم چرا پدر شما تنها به میدان رفت.

 وی اظهار داشت:پدر شما یک مرد مومن بود و در تمام طول زندگی، مومن زندگی کرد و در خدمت انقلاب و مردم بود.

 احمدی نژاد با اشاره به اینکه خدا این موهبت را به او داد تا در این صحنه تک و تنها حضور یابد، افزود: معلوم بود که آن افراد ، این موضوع را برای سال 88 طراحی و برای زدن جبهه حقیقی انقلاب و اسلام ناب محمدی، اجرا کردند.

 وی با بیان اینکه استیضاح به معنای طلب توضیح است، گفت:سوال می کنند؛ اما هجوم سنگین افترا ، تهمت ، لجن پاشی و توهین چه ربطی به استیضاح دارد؟

 احمدی نژاد با اشاره به اینکه در استیضاح ، نباید احترام کسی زیر سوال رود، افزود:از رسانه های بیگانه تا برخی رسانه های داخلی ، انسان های سستی که در طول زندگی خود یک کلمه حرف درست نزده اند ، همه در یک جبهه قرار گرفتند تا این مرد را بشکنند چراکه اهداف بعدی در نظر داشتند اما کردان مردانه ایستاد و به امام حسین تاسی کرد.

 وی با بیان اینکه برخی ، به وزرا پیشنهادهایی می دهند تا از برخی موارد صرف نظر کنند، بیان داشت: خیلی از مسائل در پشت صحنه جور می شود اما کردان این را نپسندید.

 احمدی نژاد با اشاره به اینکه طول عمر مهم نیست،بلکه کیفیت زندگی مهم است ، تصریح کرد:مهم نیست کردان چندسال عمر کرد ، مهم این است که پاک ، سرفراز و خدمتگزار زندگی کرد.

 وی اظهار داشت: به عنوان خادم ملت ، شهادت می دهم کردان انسانی پاک و دلسوخته ی انقلاب و مردم بود.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه کردان به من گفت نمی خواهم با من به مجلس بیایی ، ادامه داد: کردان به من گفت می خواهم تنهایی حضرت زهرا را درک کنم ؛ این عظمت یک مرد است ، با شرافت زیست و با شرافت از دنیا رفت.

حاشيه ها:

-در زمان سخنرانی مرتضي کردان در محل برگزاری مراسم همهمه بود.پسر کردان در بخشي از اظهارات خود گفت:کردان در گستراندن چتر اصولگرایی نقش داشته و مبارز دوران "کثیف" اصلاح طلبی بود!

وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود ضمن خطاب کردن پدرش به عنوان"مظلوم دهه 80"تصریح کرد:آیا من به عنوان فرزند این مظلوم دهه 80 می توانم این افراد را بخشیده و حلال کنم و از حق خودم از کسانی که پدر را ترور شخصیت کردند ، بگذرم؟

-سید علی اکبر طاهایی در بخشي از سخنان خود به مقايسه کردان با امام سوم شيعيان پرداخت و گفت:اینکه مظلومی،خادم باشد و مورد ظلم قرار گیرد ، پدیده جاری در طول تاریخ است و امام حسین هم به دست کسانی که او را به یاری فراخوانده بودند مورد ناسپاسی قرار گرفت.

-دقايق قابل توجهي از سخنان احمدي نژاد حول محور عاشورا و  حادثه کربلا اختصاص يافته بود.

- کارگران نساجی مازندران همراه با پارچه نوشته هایی در سالن بودند.کارگرانی که 17 ماه حقوق نگرفته بودند،خواهان یاری ريیس جمهوري بودند.

- پارچه نوشته دیگری هم از طرف کارگران قراردادی ديده مي شد که 14 ماه حقوق نگرفته اند.

-ماموران به تندي پارچه نوشته هاي کارگران را جمع مي کردند و به آن ها اجازه نمي دادند تصوير نوشته هاي آن ها را رييس جمهوري و حاضران ببينند. 

-کارگران برای لحظات کوتاهی شعار دادند که به دلیل همهمه و سر و صدای زیاد در سالن،شعارشان مفهوم نبود.

 احمدی نژاد خطاب به آنها گفت: نامه شما را خواندم و دستی تکان داد و سپس به سخنرانی خود ادامه داد. دقایقی بعد فردی از میان کارگران از فاصله 30 متری، کفشی ساقدار را به سمت جایگاه سخنرانی پرتاب کرد که از فاصله حدود يک متری بالای سر رئیس جمهوري گذشت.

 احمدی نژاد تنها ثانیه ای و شاید کمتر از آن مکث کرد و سپس به سخنرانی خود حول محور کربلا و حادثه عاشورا ادامه داد. ماموران سالن ، به سرعت این فرد را به خارج از مصلا منتقل کردند.

- شهروندان بسیاری در مقابل در استانداری و همچنین مصلای ساری منتظر حضور احمدی نژاد براي طرح مشکلات شان بودند. مصلای ساری پذیرای افراد زیادی بود که برای ريیس جمهوري نامه نوشته بودند و برخی هم از خبرنگاران می خواستند تا برای آنها نامه بنویسند.

-احمدي نژاد پس از سخنرانی ، مصلای جمعه ساری را به مقصد پایتخت ترک کرد.