پنجشنبه 1 دی 1390-12:33

ابراهيمي:فرهنگ‌های وارداتی وارد مازندران می‌شود

از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران 200 هزارسی دی غیر مجاز امحا شد-مدير کل ارشاد استان گفت:ارشاد اجازه دست درازی فرهنگی به بیگانه ها را نمی‌دهد/آنانی که می‌خواهند تاریخ آندلس و اسپانیا را در کشور ما تکرار کنند آرزو به گور می‌شوند/ همچنان شاهد رونق تهاجم فرهنگی غرب هستیم. 


مازندنومه،عباس مهدوي:پيش از ظهر چهارشنبه با حضور نماینده نیروی انتظامی، دادستان مرکز مازندران و جمعي از شهروندان ساروي تعداد قابل توجهي از لوح فشرده هاي مستهجن و غیرمجاز از بين برده شد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- در حاشیه امحای اين سی دی‌ها اظهار داشت: ارشاد اجازه دست درازی فرهنگی به بیگانه ها را نمی‌دهد.


وی یادآور شد: آنانی که می‌خواهند تاریخ آندلس و اسپانیا را در کشور ما تکرار کنند آرزو به گور می‌شوند.
 
ابراهیمی پایبندی جوانان به فرامین اعتقادی را عاملی برای مصون ماندن در مقابل تهاجم فرهنگی دانست و گفت: انقلاب اسلامی در جایگاهی است که انقلاب را به جهان صادر می‌کند و کشور نباید تحت تاثیر تبلیغات غرب قرار گیرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه همچنان شاهد رونق تهاجم فرهنگی غرب هستیم، تصریح کرد: استعمار برای دین‌ستیزی بیکار ننشسته است، آنان با محرک‌هایی همچون تحریم در پی تخریب اسلام هستند.

ابراهیمی اظهار داشت: ارشاد اسلامی برای مقابله با تهاجم فرهنگی به حفظ ارزش‌های نظام توجه کرده و راجع به تمام مسائلی که در مورد مفاخر و مشاهیر استان بود برنامه‌های مدونی را تعریف و اجرا کرده است.


وی با تاکید بر اینکه باید به باورهای فکری نظام اسلامی توجه شود، خاطرنشان کرد: ارشاد با برنامه‌های معنوی تعریف شده همچون، نمایشگاه کتاب، نمایشگاه قرآنی، برنامه و همایش‌های دینی، نشست‌های تخصصی و پرسش و پاسخ به شبهات بخشی از فعالیت‌های خود را معطوف مقابله با تهاجم غرب کرده است.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، حمایت از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی را از وظایف ارشاد دانست و گفت: ارشاد اسلامی با در اختیار گرفتن نرم‌افزارهای غیرمجاز به مقابله با معلول تلاش کرده است که در این بخش باید به علت توجه شود.

وی ادامه داد: در سطح مساجد مازندران حدود 5 هزار سی دی مذهبی توزیع شده است و می‌تواند برای مصون‌سازی جامعه در مقابل تهاجم فرهنگی غرب موثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مسجد محوری را عاملی موثر در دور ماندن از گناه دانست و اذعان داشت: مسجد مبنای قرآنی دارد، کسی که از مسجد روی گردان شد به ابتذال روی می‌آورد.

ابراهیمی با بیان اینکه مازندران استانی است که سالانه20 میلیون مسافر را در خود جای می‌دهد و ضرورت دارد از لحاظ فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: فرهنگ‌های وارداتی وارد مازندران می‌شود.

این مسئول یادآور شد: برای مصون‌سازی جامعه در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب باید به باورهای اعتقادی، ارزش‌ها و اعتبارات نظام اسلامی روی آوریم که در این بخش نیازمند حمایت و عزم جدی تمام دستگاه‌های اجرایی است.