يکشنبه 4 دی 1390-23:27

نقيبي:روزنامه ها را نمی خوانم،اما سایت ها را هر شب مطالعه می کنم

در جلسه شوراي شهر ساري مطرح شد: به شورا و شهروندان بی حرمتی می شود/هزینه پارکینگ در شهرداری مفقود نمی شود/برای من عضو شورا هم این طور القا می کند که گویا در شهرداری فضای بلبشویی حاکم است و می زنند و می برند و می خوردند و اعضای شورا هم از شهردار زیرمیزی می گیرند/اعضای شورا با تامل بیشتری جملات را بر زبان جاری کنند/شهرداري مانند دو سال قبل کار نمی کند/ اعضای شورا به عنوان شهروند، اوقاتی با اتوبوس رفت و آمد کنند/استیضاح را خیلی بزرگ و شلوغ کرده ایم.


 مازندنومه؛کلثوم فلاحي:جمال باقری در جلسه علنی یکشنبه شب شورای شهر ساری،اظهار داشت: احساس می کنم به شورا و شهروندان به نوعی بی حرمتی می شود و این را با عدله می گویم.

 وی با بیان اینکه از جهت تذکر به خودم و اعضای شورا این نکته را عنوان می کنم،گفت:در بیان برخی مسائل باید جانب احتیاط را رعایت کنیم که موجب تشویش اذهان عمومی نشویم.

 این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه فضای شهرداری ساری را به گونه ای نامناسب به تصویر نکشیم،بیان داشت:برخی تصور می کنند که هزینه پارکینگ در شهرداری مفقود می شود،در صورتی که این گونه نیست و به حساب دیگری واریز می شود.

وی با بیان اینکه مردم به ما اعتماد کرده اند و ما هم سوگند یاد کرده ایم،ادامه داد:اینکه فضا را مشوش کنیم، نتایج مفیدی نخواهد داشت.

باقری تصریح کرد: بیان این گونه مسائل با این تشویش ،برای من عضو شورا هم این طور القا می کند که گویا در شهرداری فضای بلبشویی حاکم است و می زنند و می برند و می خوردند و اعضای شورا هم از شهردار زیرمیزی می گیرند.

 وی با اشاره به اینکه حیف است وقت مان را با این موضوع به اتلاف برسانیم ، خاطرنشان کرد:ماحصل آن جز تشویش برای اذهان عمومی نیست.

 این عضو شورا افزود: اعضای شورا با تامل بیشتری جملات را بر زبان جاری کنند.

 وی در خصوص تحقق بودجه گفت: باید این فضا و عملکرد شورا و شهرداری را منصفانه مد نظر قرار دهیم.

باقری با اشاره به اینکه شورای سوم در وقت اضافه مشغول به کار است ، بیان داشت: در طول چهار سال اخیر بیش از بودجه مصوب تحقق داشتیم و یک سال هم به خاطر شرایط و اشتباهی که خودمان مرتکب شدیم که بودجه را بالا در نظر گرفتیم و عواملی مانند رکود اقتصادی ممکن است بودجه محقق نشود.

در اين هنگام رئیس شورای شهر ساری گفت: همه باید سعه صدر داشته باشیم تا نقدها بیان شوند.

 فرامرز نقیبی اظهار داشت: اگر بودجه محقق نشده دلایل مختلفي دارد اما باید قبول کنیم که توان شهرداری کاهش یافته و مانند 2 سال قبل کار نمی کند.

رئیس شورای شهر ساری گفت: ساختمان زندان تا پایان سال به شهرداری تحویل داده می شود.

 وی خطاب به باقری تصریح کرد: همان گونه که شما نظرتان را گفتید بگذارید نظر دیگران هم بیان شود.

 باقری در ادامه ، اظهار داشت: من نظر دیگران را شنیدم و اکنون هم به نکاتی اشاره کر ده ام که چرا شهرداری در سال 90 دچار رکود شده است.

وی با بیان اینکه رکود در ساخت و ساز مهم ترین دلیل است ، یادآور شد: تغییر و تحول در ساختار شهرداری هم از مواردی است که از نگاه ها پنهان مانده است.

 باقری با اشاره به اینکه شهرداری به سه منطقه تقسیم شده ، گفت:تشکیل مناطق شهرداری بر اساس اصرار اعضای شورا بود و هماهنگی این مدیریت جدید ، تجربه جدیدی است که ما نداشتیم.

 وی ادامه داد: باید ابعاد مختلف موضوع موشکافی شود تا افکار عمومی در جریان قرار گیرند.

باقری در بخش دیگری از سجنان خود اظهار داشت:برخی اعضای شورا تعمدا و یا غیر عمدی بحث استیضاح شهردار را مطرح می کنند.

 وی افزود: بر خلاف برخی ادعاها ، من وکیل مدافع شهردار نیستم و در حال حاضر هم فقط آقامیری در یک یادداشت سوالاتی را مطرح کرده و بحث استیضاح هم مطرح نیست ، چراکه استیضاح باید در جمع هفت نفره اعضای شورا به امضای سه نفر برسد.

* با سخنرانی اتفاق خاصی نمی افتد

دیگر عضو شورای شهر ساری با يادآوري اين که جمهوری اسلامی یک کشور دموکراتیک است و شورا هم از این موضوع تاسی گرفته است، افزود: بر همین اساس تضاد افکار در شورا هم وجود دارد که در صورت به نتیجه رسیدن ، منفعت آن برای مردم شهر خواهد بود.

 مهدی رضایی فرح آبادی با بیان اینکه فضا را به آرامش و فرصت تبدیل کنیم ، گفت:به صرف سخنرانی اتفاق خاصی نمی افتد، شورا نیاز به آرامش و کار خوب دارد.

رضایی با اشاره به اینکه اگر زندان تا پایان سال تحویل داده شود ، امروز هم برای برنامه ریزی دیر است، تصریح کرد:شهردار باید برنامه خوبی در این زمینه داشته باشد و اگر نیاز به جذب سرمایه گذار است ، اقداماتی صورت گیرد.

وی یادآور شد: بهتر است اعضای شورا به عنوان شهروند، اوقاتی با اتوبوس رفت و آمد کنند.

رضایی با بیان اینکه اتوبوس های بخش خصوصی از میزان درآمد ناراضی هستند، خاطرنشان کرد:شکل و شمایل اتوبوس ها را زیبا کنیم تا روحیه مردم هم احیا شود.

*استیضاح اصلا بد نیست

سخنگوی شورای شهر ساری در این جلسه گفت:استیضاح از مصدر باب استفعال و به معنای طلب ، وضوح و روشنی است.

سید مهدی احمدی ادامه داد: استیضاح اصلا بد نیست ، وزرا هم استیضاح می شوند و رئیس جمهور هم در مرحله استیضاح قرار دارد.

 وی با بیان اینکه ممکن است اعضای شورا هم از جانب مردم استیضاح شوند، افزود:شخصی سال ها قبل نامه ای بر روی مز کارم گذاشت و رفت ، مضمون نامه این بود« از خود بپرس در این مدت چه کرده ای؟».

 احمدی با اشاره به اینکه جواب نامه این فرد را نوشته و در دفتر زندگی ام گذاشتم ، یادآور شد: پاسخ من این بود که اگر خدمت نکردم ، خیانت هم نکردم.

 وی با بیان اینکه استیضاح را خیلی بزرگ و شلوغ کرده ایم ، ادامه داد:شهردار در این خصوص بی خیال است و ما ناراحت هستیم.

 این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه استیضاح شهردار، به معنای عزل شهردار نیست ، تصریح کرد: شهردار اهل منبر و روضه است و از تذکر دادن استقبال می کند.

 وی با بیان اینکه تذکر دستور قرآن بوده و قانون هم این اجازه را به ما می دهد، افزود: اکنون در مرحله سوال از شهردار هستیم و پاسخ های شهردار را حتما مطالعه می کنیم که اگر اعضای شورا قانع شوند شهردار را ابقا و حمایت می کنند و اگر هم قانع نشویم شهردار را استیضاح می کنیم.

 احمدی با اشاره به اینکه خودمان جو را آلوده نکنیم ، خاطرنشان کرد:به عنوان عضو شورا به همه شهروندان اعلام می کنم محیط شورا بسیار آرام است و اعضای شورا با احترام با یکدیگر برخورد می کنند و اصلا شورا را ناامن نمی بینم.

وی با بیان اینکه اختلاف ، اختلاف کاری است ، بیان داشت: آقا میری در این خصوص تذکر داده و تذکر آقامیری ، تذکر اعضای شورا است.

 احمدی با اشاره به اینکه حضور خبرنگاران از نقاط مثبت شورای سوم است ، افزود: وقتی خبرنگاران در جلسات شورا حضور دارند نباید هیچ واهمه ای از طرح مسائل داشته باشیم ، بگذارید مردم بدانند و قضاوت کنند.

 وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس نهم هستیم ، گفت: خدای ناکرده از هرگونه اقدامی که موجب دلسردی مردم می شود باید جدا خودداری کنیم ، انتقاد از مسئولان نظام به صلاح نیست.

این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه انتخابات آتی از چند جهت دارای اهمیت است ، خاطرنشان کرد:چرا که نخستین انتخابات پس از فتنه 88 است و نیز در حال نهضت بیداری اسلامی در منطقه هستیم و بسیار مهم است و اهمیت دارد.

*حرف هاي خصوصي دارم

نائب رئیس شورای شهر ساری گفت: در خصوص اعضای شورا حرف هایی دارم که در جمع خصوصی مطرح می کنم.

 میرصالح صالح نیا اظهار داشت:رانندگان اقشار ضعیفی هستند.

 وی با بیان اینکه هر ساله تعداد خودروها افزایش می یابد و باعث کاهش درآمد می شود، تصریح کرد: اتوبوس ها را بخش خصوصی واگذار کردیم اما هیچ وقت پای درد دل آنها ننشستیم.

*جواب در روز قيامت

رئیس شورای شهر ساری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: یکی از روزنامه ها ما را رانت خوار و باج گیر خوانده و جواب آنها را به قیامت گذاشتم.

 فرامرز نقیبی با بیان اینکه کدام خبرنگار از ما سوال پرسید و ما طفره رفتیم، خاطرنشان کرد:همه کسانی که قلم در دست دارند بدانند که امانت الهی در دستان آنها است و نباید با آن آبروی افراد را ببرند.

وی افزود: روزنامه ها را نمی خوانم ، اما سایت ها را هر شب مطالعه می کنم و نقدها باید منصفانه باشد.

خاطرنشان مي کنيم مدیرعامل اتوبوسرانی ساری، مهمان این جلسه شورا بود. حسن سیدی گفت: برخی استان ها برای دریافت کرایه در اتوبوس ها کارت خوان تدارک دیده اند و ما هم این طرح را در برنامه داریم.

 وی افزود: به زودی خط جدید از ابتدای کوی دانشگاه تا دانشگاه پیامبر اعظم راه اندازی می کنیم.