شنبه 10 دی 1390-0:9

قرار نیست برای استان ها تصمیم بگیریم

مدیرکل تعزیرات استان،رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران و نماينده بابل از جمله مهمانان همايش بودند/با 7+8 بارها مذاکره کردیم اما از طرف آنها استقبال نشد/ما خودمان عین علما هستیم/علی اصغر زارعی آن قدر تلاش کرد که دچار سکته گوش شد/تعلل در برکناری مشايی و خانه نشینی احمدي نژاد ما را به فکر راه اندازی جبهه انداخت/فقط به درد جنازه شدن در تعزیه می خورم/می بینید که هیچ اختیاری از خودمان نداریم/(حاشيه هاي مازندنومه از همايش جبهه پايداري-ساري)


-اين همايش صبح روز جمعه در سالن هلال احمر ساري برگزار شد.ساعت آغاز مراسم 8:30 صبح اعلام شده بود اما برنامه دقايقي بعد از 10ساعت  و با تاخير زياد شروع شد.

- روح الله حسینیان ، علی اصغر زارعی و حجت الاسلام سید محمود نبویان از مهمانان خارج استاني این مراسم بودند که پس از پایان سخنرانی ها به سئوال هاي حاضران پاسخ دادند.

عباسی مدیرکل تعزیرات مازندران، لحمیان رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران و علی کریمی فیروزجایی از مسئولان استانی حاضر در این نشست بودند. خبرنگار مازندنومه از نماينده بابل پرسید آیا حضور شما در این همایش به معنای پیوستن به اين جبهه است؟که کریمی با لبخندی ، حسینیان را نشان داد و گفت توضیحات لازم را دادند!البته حضور مديرکل تعزيرات مازندران در يک جلسه انتخاباتي پرابهام  وسئوال برانگيز است.

- حسینیان در پاسخ به سوال یکی از حاضران در خصوص اعلام موضع در برابر 7+8 گفت: جبهه پایداری قصد وحدت شکنی و جدایی را نداشته و برای ارائه لیست با 7+8 بارها مذاکره کردیم اما از طرف آنها استقبال نشد.

-وي گفت: نباید از وحدت شکنی بترسیم بلکه باید بر اصول خود پافشاری کنیم،اگر بناست در معادلات سیاسی زود تسلیم شویم پس جبهه پایداری چه مزیتی می تواند بر گروه های دیگر داشته باشد.؟!

-نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جبهه پایداری مورد حمایت علما قرار نگرفته، ادامه داد:ما خودمان عین علما هستیم.

 -وی یادآور شد: هیچ جبهه ای به اندازه جبهه پایداری دارای روحانی نیست،اگرچه توقع و انتظار ما این بود که علما هم حمایت کنند که نشد، بسیاری از علما ما را تحت فشار گذاشتند و در خصوص جبهه پایداری نظر منفی دارند.حسينيان البته توضيح نداد که چرا علما آن ها را تحت فشار قرار داده اند و اين گروه نيز چرا علي رغم مخالفت علما،به کار خود ادامه داده و در مواضع شان پافشاري مي کنند! او فقط اظهار داشت:ذات جبهه پایداری بر علم ، علما و روحانیان شکل گرفته است.

-عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه ما در انتخابات از همه چیز خودمان گذشتیم ، گفت:علی اصغر زارعی آن قدر تلاش کرد که دچار سکته گوش شد و یکی از گوش هایش 70 درصد شنوایی را از دست داد.

 -حسینیان با اشاره به اینکه در مجلس متهم به وکیل الدوله شدیم ، بیان داشت: نماینده ها ما را دست می انداختند.

 -وی ادامه داد: 2 عمل از احمدی نژاد یعنی تعلل در برکناری مشايی و خانه نشینی اش ما را به فکر راه اندازی جبهه انداخت.

-حسینیان با بيان اين که تصور ما بر این است حالا که احمدی نژاد مرتکب خطا شده اما تفکر سوم تیر نباید از بین برود، یادآور شد: به ما اتهام زدند که با جریان انحرافی هستیم که این بسیار غیرمنصفانه است.

- علی اصغر زارعی در رابطه با دیدگاه های مختلف نسبت به جبهه پایداری ، اظهار داشت:تبلیغات منفی زیادی علیه جبهه پایداری صورت گرفته که با جریان انحرافی رابطه داریم و یا اینکه احمدی نژاد این تشکیلات را به راه انداخته است،بنابراين اعلام می کنیم که همه این شایعات بی حساب است.

- این نماینده مجلس در خصوص سوالی که گفته شده بود علما از جبهه پایداری حمایت نکردند،به حضور آیت الله مصباح در صدر این جبهه اشاره کرد و گفت:آیت الله جنتی هم در شورای نگهبان است و برای اینکه ایجاد شبهه نشود ، کمتر درخواست حضور داشتیم.

- وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در استان به ویژه در بابل لیست ارائه می کنید یا نه ، اضافه کرد:حبهه تاکنون در هیچ استانی کسی را تایید نکرده و قرار نیست برای استان ها تصمیم بگیریم.

-زارعی با اشاره به اینکه آماری که تا 2 شب قبل به من دادند این بود که سرشناس های اصلاح طلب ثبت نام نکرده اند، بیان داشت:معمولا اصلاح طلبان در حوزه ها بالا می آیند چون تعداد اصولگرایان زیاد است و رای یکدیگر را می شکنند و باید این را درمان کرد.

 -وی با بیان اینکه قبل از رای گیری،همه کاندیداهای اصولگرا تصور می کنند رای اکثریت را دارند، یادآورشد: اما پس از اعلام آرا متوجه می شوند که تصور درستي نداشته اند.

-زارعی در پاسخ به این سوال که آیا حجت الاسلام حسینیان برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده ، اظهار داشت:حسینیان جراحی قلب باز انجام داده ، در مجلس فشار وارد می شود و تحمل فشار مجلس هم سخت است.

- وی با بیان اینکه برخی دوستان شرط را بر این گذاشته بودند که اگر حسینیان ثبت نام کند آنها هم حضور خواهند داشت ، اضافه کرد:برای ثبت نام با آقا تهرانی و حسینیان به وزارت کشور رفتیم اما حسینیان رفت و ثبت نام نکرد و ما مورد هجمه دوستان قرار گرفتیم اما در نهایت دیروز در رشت راضی به ثبت نام شد.

-حسینیان در همین رابطه گفت: فکر کردیم جزء با رگ های عالم هستی ام اما ظاهرا رگ نداشتیم!

-وی با بیان اینکه پنج رگ قلبم شامل سه رگ اصلی و 2 رگ فرعی دچار گرفتگی شد، ادامه داد: پس از جراحی، یکی از رگ ها مجددا بسته شد که این از برکات مجلس است، از نظر قند خون هم وضع من خراب است، آرتروز دارم و فقط به درد جنازه شدن در تعزیه می خورم.

-حسینیان با اشاره به اینکه متاسفانه دوستان به حرفم گوش نکرده و من را مجبور به ثبت نام کردند، یادآور شد:می بینید که هیچ اختیاری از خودمان نداریم و مثل مردهای زن ذلیل که هرچه همسرشان بگوید عمل می کنند ، من هم هرچه دوستان گفتند عمل کردم.

- وی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع جبهه متحد اصولگرایان در خصوص جبهه پایداری ، بیان داشت:فکر نمی کردیم آقایان بر نظرهای خود اصرار داشته و به نظرهای ما بی تفاوتی نشان دهند.

- زارعی گفت: این 2 جبهه در انتخابات هدف شکل گیری درست مجلس نهم را پیگیری می کنند و نگرانی دوم خردادی ها و اظهاراتی که در روزنامه ها و سایت ها دارند ، این مسئله را بزرگ کرده است.

- وی در پاسخ به این سوال که چرا مشایی مدتی است در رسانه ها دیده نمی شود، یادآور شد: اینکه مشایی رسانه ای نیست و این روزها کمتر در رسانه مشاهده می شود لابد حساسیت بچه های حزب اللهی را حس کرده اند و حداقل کار عاقلانه ای که کردند این بود که حساسیت ها را کم کنند.

- حسینیان در رابطه با ارائه لیست برای استان ها و حمایت های مالی ، تصریح کرد: قصد نداریم از تهران در کار استان ها دخالت کنیم و اگر مشورت داشته باشیم به استان ها اعلام می کنیم.

- وی ادامه داد:کمک ما به استان ها کمک مادی نیست ، ما وابسته به هیچ قدرتی نیستیم و رفت و آمدها هم با پول خودمان انجام می شود،تازه می خواستیم بگوییم دوستان در شهرستان ها به ما هم کمک کنند تا کاری انجام دهیم.

- حجت الاسلام نبویان در خصوص جریان انحرافی گفت: فقط به ذکر این نکته بسنده می کنم که آیت الله مصباح در سال 84 افرادی را فرستاده بود که ببینند مشایی کیست، از همان موقع به انحراف پی برده بود.