شنبه 10 دی 1390-23:25

نماينده ساري:احمدی نژاد و مشایی از من ناراحت شدند

دخالت من در حد مدیران کل بود و در سطوح پایینی دخالتی نداشتم/کردان فقط پشتوانه معنوی و سیاسی من نبود، بلکه پشتوانه اصولگرایان در سراسر کشور بود/شنیدم که چهار پنج نفر از دوستان اصلاح طلب نام نویسی کرده اند/اکنون 7+8 نداریم و 7+8 منهای 2 است/بعضی اصرار دارند بگویند شجاعی با جریان انحرافی رابطه دارد/اصولگرای اصلاح طلب و اصلاح طلب اصولگرا را قبول داریم/بعضی از نماینده ها جرات ندارند در استان حرفی بزنند چه برسد در مجلس(گزارش مازندنومه از نشست مطبوعاتي سيد رمضان شجاعي)


مازندنومه،کلثوم فلاحي:صبح شنبه سید رمضان شجاعی کیاسری در نشست خبری ، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

او در ابتدای این نشست اظهار داشت:معتقدم آنچه نیاز است که جامعه بداند از زبان اصحاب رسانه جاری می شود.

 شجاعی با بيان اين که آمادگی دارم سوال های صریح شما را پاسخ صریح بدهم،یادآور شد: سوال های خبرنگاران ، همان سوال جامعه است.

*دخالت من در حد مدیران کل بود

  مازندنومه نخستين پرسش خود را از شجاعي اين گونه مطرح کرد: اوضاع عزل و نصب های شما به حدی سوال برانگیز شده که خودتان هم چندبار از جمله در مناظره با یوسف نژاد به نوعی عنوان کردید که کار خوبی نیست! فکر می کنید این انتصاب ها به نفع شما تمام شده یا به ضررتان؟

نماينده ساري پاسخ داد:وظیفه نماینده این نیست که در عزل و نصب ها دخالت کند اما معمولا" در عزل و نصب مسئولان چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، از ما سوال می کنند.

 وی با اشاره به اینکه در این زمینه نظر خودمان را اعلام می کنیم ، بیان داشت:مسلما در دولت اصولگرا ممکن است حرف نماینده اصولگرا ارحج باشد ، چون همراه تر هستیم و در یک اردوگاه قرار داریم.

شجاعی با بیان اینکه معتقدم در انتصاب ها باید شایسته سالاری صورت گیرد و اگر انسان های توانمندی هستند، مسئولیت بپذیرند، تصریح کرد:در دولت احمدی نژاد هم مدیرانی هستند که سابقه اصولگرایی ندارند اما مدیر هستند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در جایی که فکر می کردم حق مدیران ساروی در حال ضایع شدن است ورود پیدا می کردم، دخالت من در حد مدیران کل بود و در سطوح پایینی دخالتی نداشتم.

*کردان فقط پشتوانه معنوی و سیاسی من نبود

 وی در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر اینکه حامی بزرگی مثل کردان را از دست داده اید ، در این شرایط تصور می کنید بتوانید به راحتی به رقابت بپردازید، خاطرنشان کرد:کردان فقط پشتوانه معنوی و سیاسی من نبود، بلکه پشتوانه اصولگرایان در سراسر کشور بود.

 نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور فردی مانند کردان در راس دستگاه ها و وزارتخانه ها اثرات ماندگاری به جا گذاشت و این بر کسی پوشیده نیست، افزود:کردان در کل کشور به همه اصولگرایان عنایت داشت و مانند نخ تسبیحی بود که اصولگرایان سراسر کشور با آن متصل بودند.

وی با اشاره به اینکه کردان فقط حامی شخص شجاعی نبود، گفت: تاثیر کردان در حمایت های معنوی و سیاسی در کشور، استان و شهرستان محسوس بود.

*:از آنهایی که ثبت نام کرده اند،استقبال می کنم

شجاعی در پاسخ به این سوال ما که مهمترین رقیب اصلاح طلب شما در ساری چه کسی است، تصریح کرد:از آنهایی که ثبت نام کرده اند استقبال می کنم.

وی با اشاره به اینکه اگر جریان اصلاح طلب در انتخابات حضور پیدا کند مشارکت مردم حداکثری می شود، افزود:شنیدم که چهار پنج نفر از دوستان اصلاح طلب نام نویسی کرده اند و امیدوارم انتخابات پرشوری داشته باشیم.

*نمره مجلس هشتم قابل قبول است

 عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که به مجلسی که سایه دولت را بر سر داشت و رئیس جمهوري معتقد بود مجلس در راس امور نیست و مصوبات مجلس را در کشو گذاشت و عمل نمی کرد، چه نمره ای می دهید، اظهار داشت: نمره مجلس هشتم قابل قبول است چون رهبر انقلاب بارها از موضع گیری های مجلس در عرصه بین المللی و داخلی یاد کردند.

 وی ادامه داد: در راس قوا، رهبر باید از مجلس رضایت داشته باشند.

شجاعی با اشاره به اینکه قوانینی که در مجلس وضع شد، نیاز جامعه بود، یادآور شد:در مجموع تعامل مجلس و دولت قابل قبول یود و مجلس سخت ایستاد تا قوانین وضع شده به اجرا درآید و به همین دلیل برخی گزارش ها به سازمان قضایی هم ارجاع شد.

*اکنون 7+8 نداریم

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اگر در لیست جبهه پایداری قرار داده شوید از این لیست استقبال می کنید یا گرایش به فهرست 7+8 دارید، تصریح کرد:اصل بر این است که اصولگرایان در یک لیست با هم اتفاق نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: در روز ثبت نام هم اعلام کردم اگر جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان یک لیست ارائه کنند در لیست قرار می گیرم و اگر به اتحاد نرسند آمادگی حضور در هر یک از این لیست ها را نداشته و به صورت مستقل در انتخابات حضور می یابم چراکه معتقدم نباید به انشقاق اصولگرایان دامن بزنیم.

شجاعی با بیان اینکه اکنون 7+8 نداریم و 7+8 منهای 2 است ،یادآور شد:اگر این دو جبهه به هم بپیوندند من هم در خدمت شان هستم.

*نامزدها همه لیاقت دارند

وی در پاسخ به این سوال که چه کار بر زمین مانده ای دارید که دوباره نامزد انتخابات در مجلس شدید و آیا در ساری کاندیدای بهتری وجود ندارد که جای شما را پر کند، اظهار داشت:کارهای بر زمین مانده و نیمه تمام ، زیاد داریم.

 شجاعی با اشاره به اینکه مصوبات خوبی در سفر گرفتیم که هنوز اجرایی نشده ، تصریح کرد: مصوبه هایی بوده که چون خودم کلید زدم و شروع شد نیاز است که در ادامه کار هم باشم.

 وی با بیان اینکه نامزدها همه لیاقت دارند، بیان داشت:اما فکر می کنم تجربه ای که من پیدا کردم و اقبالی که مجلس به من دارد به عنوان سرمایه ای برای مردم ساری است و وقتی مجلس به من اقبال دارد چرا از این ظرفیت برای شهر و استانم استفاده نکنم.

*بعضی اصرار دارند بگویند شجاعی با جریان انحرافی رابطه دارد

 شجاعی در پاسخ به شکل گیری جریان انحرافی و موضع وی نسبت به این جریان ، اظهار داشت:بعضی اصرار دارند بگویند شجاعی با جریان انحرافی رابطه دارد.

 وی با بیان اینکه در سیستم تصمیم گیری محمود احمدی نژاد افرادی هستند که رابطه صمیمی تری با رئیس جمهوری دارند، تصریح کرد: در انتخابات 88 هم احمدی نژاد چند ستاد مختلف داشت و نشان می داد این افراد با هم همفکر نیستند.

شجاعی با اشاره به اینکه صادق محصولی و ثمره هاشمی ، مشایی و علی اصغر زارعی و مجلسی ها هر یک ستادهای مختلف داشتند، بیان داشت:مشایی در این زمینه دیدگاه منحصر به فرد داشت.

 وی با بیان اینکه در مجموع حدود پنج بار مشایی را دیده ام، خاطرنشان کرد: در شورای نظارت بر صدا و سیما همکار بودیم که به تازگی جوانفکر به جای وی معرفی شده است.

شجاعی با اشاره به اینکه دیدگاه و افکار مشایی به عنوان مکتب ایرانی در دومین سخنرانی مورد انتقاد قرار گرفت، یادآور شد:مشاهده کردیم که در جریان پیشرفت و توسعه کشور با جریانی مواجه هستیم که در افکار دچار تناقض های فراوانی است.

 وی با بیان اینکه برای روشن شدن افکار عمومی ،نخستین نماینده ای بودم که در مجلس در نقد این جریان، نطق ارائه کردم، ادامه داد:احمدی نژاد و مشایی از من ناراحت هم شدند.

 نماینده مردم ساری با اشاره به اینکه هرچه مشایی جلوتر رفت حساسیت ها هم بیشتر شد، گفت:احمدی نژاد معتقد است که هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی این قضیه را بزرگ کرده و همه جا عنوان کرده اند که مشایی پاشنه آشیل دولت احمدی نژاد است.

وی با بیان اینکه در واقع مشایی این اظهارنظرها را مطرح کرده و کسی هم نمی تواند منکر شود، تصریح کرد:این اظهارنظرها باعث شد حزب اللهی ها ، روحانیت ، علما و مراجع موضع گیری های تندی داشته باشند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ممکن است که شخص رئیس جمهوري در راستای توسعه و پیشرفت کشور و تبعیت از مقام معظم رهبری، مورد حمایت ما باشد اما به این معنی نیست که همه اتفاقاتی که در دولت روی می دهد را قبول داشته باشیم.

وی اضافه کرد: پیش از این هم گفته ام که انحراف از جایی شروع شد که مشایی در آن جلسه کذایی در ترکیه نشست و جلسه را ترک نکرد.

شجاعی اظهار داشت:این موارد باعث شد جریان اصیل انقلاب از جریان انقلاب فاصله بگیرد.

 وی خاطرنشان کرد:اگرچه که هنوز برخی در پشت صحنه از این جریان حمایت می کنند.

 شجاعی با بیان اینکه جدول شاخص فرهنگی قوه مجریه در دست مشایی بود و هدیه به نیکی کریمی و هدیه تهرانی و شورای ایرانیان از همین محل تامین می شد، گفت: اکنون این مورد را از مشایی گرفته به استانداران واگذار کرده ایم و به خاطر همین از ما ناراحت و عصبانی هستند.

وی با اشاره به اینکه جریان انحرافی ، جریان نامقبول در درون جریان اصولگرا است همان گونه که جریان فتنه یک جریان نامقبول در جریان اصلاح طلبی است ، ادامه داد:ما اصولگرای اصلاح طلب و اصلاح طلب اصولگرا را قبول داریم.

شجاعی با بیان اینکه انقلاب ، امام راحل و رهبری خط قرمز ما هستند، یادآور شد:جریان فکری خود را منتسب به همین جریان می دانم.

*30 درصد از مصوبات اجرایی شد

وی در پاسخ به این سوال که با سفرهای استانی موافق هستید یا نه ، خاطرنشان کرد: سفرهای استانی از نظر دیدار چهره به چهره با مردم خوب است اما مصوباتی که صورت می گیرد باعث متوقع شدن مردم می شود و اجرایی نمی شوند.

شجاعی با بیان اینکه اغلب اعتبار مصوبه ها اختصاص نیافته ، بیان داشت: در بیشتر موارد عنوان شده مطالعه و احداث اما مطالعه انجام شده و احداث صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: در مجموع سه سفر ، 30 درصد از مصوبات اجرایی شدند و اغلب مصوبه های بزرگ بر زمین مانده اند.

*سوال سخت نپرسید

 شجاعی در پاسخ به این سوال که چه ارزیابی از مدیریت ارشد استان دارد ، گفت: سوال سخت نپرسید.

وی ادامه داد:در مجموع از عملکرد طاهایی راضی هستم اما توقع ما از مدیری با این اندازه تجربه ، بیشتر بود.

شجاعی اظهار داشت: پنج آرزوی بزرگ ساری را برآورده کرده ام.

وی در همین راستا اضافه کرد: استقرار صنایع بزرگ ، احداث مرکز آموزش بهداشت و درمان وپژوهش سرطان شناسی ، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، داشتن تیم دسته یک در ساری و آوردن دانشگاه جامع از بابلسر به ساری این پنج آرزو هستند.

*این آقا فردی عصبانی و ناراحت است

 شجاعی در رابطه با درگیری اخیر در صحن مجلس ، گفت:یکی از نمایندگان تهران به من گفت که وقتی مرادی به مجمع نمایندگان تهران آمد آنجا هم با نماینده شهرداری درگیر شد.

 وی اضافه کرد:معلوم است که این آقا فردی عصبانی و ناراحت است و وقتی به آمار وی اعتراض کردند یا باید جمع را قانع می کرد و یا آمار درست ارائه می کرد.

شجاعی یادآور شد: درگیری درمجلس کار قبیحی است و نمایندگان مجلس هم نپذیرفتند که یکی از بیرون بیاید در گوش نماینده مجلس بزند .

وی با اشاره به اینکه این فرد باید مجازات شود، بیان داشت:اگر ظرفیت شنیدن حرف های همدیگر را نداریم در این جلسات شرکت نکنیم.

*واقعا نمی دانستم چه کسی بوده است

وی در رابطه با پرتاب کفش به سوی رئیس جمهوري اظهار داشت:جلسه بزرگداشت عزیزی بود و کار زشتی صورت گرفت.

شجاعی با اشاره به اینکه ما مازندرانی ها مشهور به مهمان نوازی هستیم و قطعا چنین رفتاری را نپذیرفته و محکوم می کنیم، گفت:این فرد از بین کارگران که تقاضاهایی داشتند سوء استفاده کرد.

 وی با بیان اینکه اول کسی نمی دانست که چه کسی است ، افزود: آن روز به خیلی از تلفن های خبرنگاران پاسخ ندادم چراکه واقعا نمی دانستم چه کسی بوده است و فقط گفتم فردی در بین کارگران نساجی این کار را انجام داد.

شجاعی با اشاره به اینکه ما به جامعه کارگران به ویژه کارگران نساجی احترام قائل هستیم ، بیان داشت: کارگران دوران سختی را می گذرانند و من هرگز قصد فرافکنی نداشتم.

*کارها را از آخر شروع کرده اند

 وی در خصوص قانون عفاف و حجاب یادآور شد: کارها را از آخر شروع کرده اند.

نماینده مردم ساری با بیان اینکه ابتدا باید مدل طراحی کرده و رسانه ها هم به تبلیغ بپردازند تا مردم به این پوشش اقبال نشان دهند، افزود: اما به یکباره می ریزند و لباس ها را از مغازه ها جمع می کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی با فرزندانم برای خرید لباس می روم واقعا لباسی که در شان باشد وجود ندارد و ما هم مجبوریم شلوارهای جین پاره را با قیمت سنگین بخریم .

*در شکل اجرا اعتراض داریم

شجاعی در رابطه با قانون هدفمندی یارانه ها گفت: مجلس بر اساس قانون،کار خود را به درستی انجام داد و ما در شکل اجرا اعتراض داریم.

 وی با اشاره به اینکه بنا بود سالانه 20 درصد قیمت حامل های انرژی افزایش یابد ، گفت : یعنی بنزین از لیتری 100 تومان به 200 تومان افزایش یابد نه اینکه به یکباره 700 تومان شود.

شجاعی با بیان اینکه در این زمینه نگرانی هایی وجود دارد و کارخانه ها یکی پس از دیگری تعطیل می شوند، یادآور شد:بسته حمایتی به کارخانه ها باید به موقع تحویل داده می شد که این اتفاق نیفتاد و در بودجه سال 91 حتما باید بسته حمایتی به موقع ارائه شود تا از تعطیلی کارخانه ها جلوگیری کنیم.

*شما می دانید،ما هم می دانیم

وی در رابطه با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برخی کاندیداها خاطرنشان کرد: این نکته را قبول دارم و حتی برخی بیشتر از یک سال است که به بهانه های مختلف ، کار انتخاباتی می کنند و شما می دانید و ما هم می دانیم.

نماینده مردم ساری افزود: شورای عالی نظارت بر انتخابات وظیفه دارد به این موارد رسیدگی کند.

*وظیفه داشتم تیم صنعت را به ساری بیاورم

وی با بیان اینکه ورزش مازندران جهش لازم را ندارد،بیان داشت: مازندران در رشته های مختلف ، ورزشکار خیز است اما اغلب این قهرمانی ها در رشته های فردی است و در رشته های گروهی به دلیل نداشتن پشتیبان و صنعت بزرگ در استان ، نتوانسته ایم موفقیت کسب کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وظیفه داشتم تیم صنعت را به ساری بیاورم، گفت: من که نباید تا آخر تاوان پس بدهم که این تیم کدام بازیکن و مربی را آورده است، تیم را در اختیار تربیت بدنی قرار دادم و باید اداره کنند.

 وی با یادآوري اين که امیدوارم با توجه به سفر نزدیکی که عباسی وزیر ورزش و جوانان به مازندران دارد نشستی در خصوص تیم های ورزشی داشته باشیم،افزود: تیم صنعت نتیجه معکوس می گیرد و هدر دادن هزینه و انرژی است و فوتسال و والیبال وحدت هم وضعیت خوبی ندارند.

شجاعی با بیان اینکه پیست دوچرخه سواری در ساری بین المللی است که با 80 درصد پیشرفت فیزیکی رها شده ، خاطرنشان کرد:با آمدن وزیر باید جدیتی برای تکمیل و تجهیز ورزشگاه های نیمه تمام داشته باشیم.

 وی افزود: حسینی وزیر اقتصاد هم که دستی در کشتی دارد ،قول داده در خصوص خانه کشتی ساری اقدام کند.

*:بعضی از نماینده ها جرات ندارند در استان حرفی بزنند،چه برسد در مجلس

شجاعی در پاسخ به این سوال که بیشتر به کارهای اجرایی گرایش دارد یا قانونگذاری، اظهار داشت: هر کدام تعریف خود را داشته و بهتر و بدتر ندارد چراکه هر کاری برای خود وزنی دارد.

 وی با بیان اینکه اعتقاد دارم نماینده ای که تجربه پیدا کرده ، راه های ورود به مجلس و قانونگذاری را متوجه شده و ارتباطات خود را با دولت و بدنه نظام تنظیم کرده در دور دوم، دوره محصول دهی آن فرد است، یادآور شد:بعضی از نماینده ها جرات ندارند در استان حرفی بزنند چه برسد در مجلس و به چالش کشیدن وزرا برای گرفتن حق مردم.

نماینده مردم ساری با اشاره به اینکه چهار نوع نماینده داریم، گفت: نمایندگانی که کار ملی می کنند، نمایندگانی که کار محلی می کنند و قدرت پرش در مجلس را ندارند، نمایندگانی که نه اهل کار ملی و نه کار محلی هستند و تعدادشان اندک است و نمایندگانی که هم کار ملی و کار محلی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه 50 نماینده، مجلس را اداره می کنند، تصریح کرد: از 50 نفر اعضای کمیسیون تلفیق ، شش نفر مازندرانی هستند.

شجاعی با اشاره به اینکه وزرا کارکشته و کار بلد هستند، بیان داشت:وزرا توان نمایندگان را درک می کنند.

 وی یادآور شد: سعی کرده ام جزء گروه چهارم باشم.

*پیشنهاد تشکیل سازمان عمران را من ارائه دادم

 شجاعی در خصوص گردشگری مازندران گفت: آنچه باعث شده مازندران به قطب گردشگری تبدیل شود صرفا مواهب الهی است و ما چیزی به آن اضافه نکرده ایم و جاذبه هایی که مسئولان به آن اضافه کرده باشند،نداریم .

وی با بیان اینکه به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی و تلفیق اعلام کردم که دریا متولی ندارد، افزود: سالانه 300 نفر در سواحل مازندران غرق می شوند و کسی نمی پرسد مسئولیت با کیست.

شجاعی با اشاره به اینکه هر بار مسئولیت دریا را به گردشگری، فرمانداری ، شهرداری و نهادهای دیگر می دادند، بیان داشت:پیشنهاد تشکیل سازمان عمران در برنامه پنجم را من ارائه دادم.

 وی با بیان اینکه مجتمع های تفریحی که صرفا در ساری و یک مجموعه هم در محمودآباد است ، ادامه داد: در بودجه سال 90 دولت را مکلف کردیم این واحدها را به فروش رسانده و 600 میلیارد تومان درآمد از این محل را در اختیار استانداری قرار دهد تا هزینه امکانات تفریحی برای مسافران شود.

 شجاعی با اشاره به اینکه دولت در طول سال 9 ماه از این مراکز نگهداری می کند، افزود:به خاطر اینکه در سه ماه از سال فلان کارمند به همراه باجناقش از این واحدها استفاده کند که ربطی هم به مردم مازندران ندارد.

*به ظرفيت هاي گردشگري توجه نکرديم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اغلب سرمایه گذاری ها به غرب استان گسیل می شود، اظهار داشت:غرب مازندران به دلیل فاصله بسیار کم دریا و جنگل ، جاذبه خاصی ایجاد کرده و تبلیغات زیادی هم برای این منطقه شده است.

نماینده مردم ساری با بیان اینکه در مرکز استان به این ظرفیت ها توجه نکردیم، افزود: کلاردشت در کشور یک منطقه شناخته شده است اما در مرکز استان هم چنین مناطقی وجود دارد که معرفی نکرده ایم، مناطقی بکر و دست نخورده.

وی ادامه داد: ضمن اینکه رئیس وقت سازمان گردشگری جناب آقای مشایی هم بی تاثیر نبوده است.

*همین مصوبه ها را اجرایی کند ممنون می شویم

شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مصوبات اجرا شده سفر مثلا خرید 2 آمبولانس برای یک مرکز درمانی بوده و اغلب مصوبه های بزرگ اجرایی نشده، گفت:20 هزار هکتار تسطیح اراضی، پالایشگاه، سایت اداری، گازرسانی از دامغان به ساری، مرکز همایش ها و نمایشگاه بین المللی و مهار زباله از جمله این مصوبه هاي اجرا نشده است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، خاطرنشان کرد:دولت در سفر چهارم همین مصوبه ها را اجرایی کند ممنون می شویم و مصوبه جدید نمی خواهیم.