يکشنبه 11 دی 1390-0:41

جدا افتاده

مهندس محسن نريمان-نماینده اصلاح طلب چهار دوره مردم بابل در مجلس-ترجيح داد در پله نهم،عطاي نمايندگي را به لقایش ببخشد و فرصت را به ديگران بدهد/او چندبار از سوي طرفداران تندروي امام جمعه شهرستان مورد تشر و اتهام قرار گرفت و بعد از ملاقات نوروزي معروفش با ميرحسين موسوي،جلوي دفترش تجمعاتي نيز برپا شد/مي گويند اين نماینده برای حمایت دو نامزد حوزه انتخابیه خود که مورد تایید وی هستند،وارد عمل خواهد شد.


مازندنومه؛زينب حبيب پور،بابل:محسن نریمان-نماینده اصلاح طلب چهار دوره مردم بابل در مجلس شورای اسلامی- در نهمین دوره انتخابات مجلس در هیچ یک از حوزه انتخابیه کشور ثبت نام نکرد.

 بر اساس اين گزارش،تلاش براي فهميدن دلایل حضور نيافتن نریمان یکی از بحث های داغ در بابل است.برخي براین تصورند که این نماینده اصلاح طلب-که در دوره گذشته بيشترين آرا را در بين نمايندگان مازندراني به دست آورد-در دیگر حوزه انتخابیه کشور ثبت نام کرده است.

 نريمان ترجيح داد در پله نهم،عطاي نمايندگي را به لقایش ببخشد و فرصت را به ديگران بدهد.او که عضو کميسيون عمران مجلس، نايب رييس اول دو فراکسیون"محيط زيست و توسعه پايدار"و" مدیریت شهری و روستایی" مجلس هشتم،نيز عضو فراکسيون هاي تعاون و سلامت مجلس است،چندبار از سوي طرفداران تندروي امام جمعه شهرستان مورد تشر و اتهام قرار گرفت و بعد از ملاقات نوروزي معروفش با ميرحسين موسوي،جلوي دفترش تجمعاتي نيز برپا شد.

البته امام جمعه بابل با هیچ یک از نمایندگان اين شهر رابطه خوبی ندارد و حتی در روز معارفه فرماندار فعلی بابل-که از قضا از نيروهاي سپاه است- در جلسه حضور نیافت و مخالفت خود را با نماینده رییس جمهوري در استان در مورد انتصاب فرمانداران این گونه اعلام کرد.

اما در ستاد انتخابیه بابل که در ساختمان فرمانداری مستقر بود هریک از داوطلبان نمایندگی مجلس نهم به محض ورود به دفتر ستاد، از حضور مهندس نریمان این نماینده پیشکسوت بابل خبر می گرفت.

برخي منابع مي گويند اين نماینده  برای حمایت دو نامزد حوزه انتخابیه خود که مورد تایید وی هستند،وارد عمل خواهد شد.

 از روز سوم دیماه سالجاری همزمان با آغاز ثبت نام نامزدهای نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تعداد 18 نفر در حوزه انتخابیه بابل ثبت نام کردند که از این تعداد یک نفر انصراف و 17 نفر دیگر داوطلب نمایندگی مجلس شدند.

 "زهره احدی نژاد" به عنوان تنها زن داوطلب، با 31 سال سن جوان ترین و "حسن فلاح زاده" با 73 سال مسن ترین نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بابل هستند.

حجت اسلام "علی اکبر ناصری" ،سفیر ایران در واتیکان که در دوره مجلس هفتم نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بوده یکی از کاندیداهای مورد حمایت امام جمعه بابل است که در روز آخر با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری با استقبال گرم حراست فرمانداری(داماد دختری امام جمعه بابل ) مواجه شد.

در این دوره از انتخابات "حسین نیازآذری"- فرماندار زمان هاشمی رفسنجانی- و نیز "علی کریمی فیروزجايی" نماینده فعلی مردم بابل در مجلس، دو رقیب اصلی "علی اکبر ناصری" هستند که این سه نفر را نامزدهاي منتسب به اصولگرا و طيف دولت قلمداد مي کنند.

 همچنین دکتر "شمسعلی هادی زاده معلم"، دکتراي دامپزشکی و رییس شورای نظام دامپزشکی استان مازندران ،"عباس تیموری" ،کارمند وزارت آموزش و پرورش و "عابدین مومنی" ،عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ردیف بعدی قرار دارند.

 "سید احمد طالبیان" و "حسن فلاح زاده" دبیر بازنشسته، "محمد خورشیدی" و "فردوس مکان" پزشک،"چنگیز قربان زاده ارمکی" پاسدار(بازنشسته نیروی دریایی سپاه) و مدرس دانشگاه، "مهدی رسولی" پاسدار بازنشسته، "رمضان ذبیح پور"حسابدار یک شرکت خصوصی و" سید عیسی حسینی"معلم از دیگر داوطلبان ثبت نام شده در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بابل هستند.

 در این میان "حسن عموزاده" بعد از ثبت نام انصراف خود را اعلام کرد.

 عده ای از نامزدها هم سعی کردند با فشار برخی از اطرافیان از تشابه اسمی افرادی که در راس امور قرار دارند سوء استفاده کرده و وارد صحنه شوند که به عنوان مثال "حسن فلاح زاده" با تشابه اسمی با "حسن فلاح" رییس شورای اسلامی شهر بابل که تا چندی قبل زمزمه حضور وی به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس مطرح بود، وارد صحنه شود تا بتواند رای را به سمت خود بکشاند.

همچنین یکی از شخصیت های بلندپایه روحانی منطقه شخصا" با رایزنی های خود و تماس با برخی افراد که فعالیت خاصي در جامعه نداشتند،از آنان دعوت به ثبت نام در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی کرده بود.

 در ستاد انتخابات بابل از تعدادی از نامزدها، درباره اهداف و برنامه های آنها برای حضور در مجلس پرسیدم که در جواب گفته شد: برای ثبت نام مجلس، آنی تصمیم گرفتيم و به اصرار دوستان پا پیش گذاشتيم و تا روز انتخابات وقت برای ارایه برنامه زیاد است!

يادآور مي شويم حوزه انتخابیه شهرستان بابل با جمعیت نیم میلیون نفر، دو كرسی مجلس شورای اسلامی را در اختیار دارد.