چهارشنبه 14 دی 1390-17:22

83 درصد از طلاق ها توافقی است-طاهايي

استاندار مازندران گفت:اشتغال و کار،موضوع محوری طلاق ها نيست-برنامه های ماهواره در راستای تبیین و ترویج روابط نامشروع است/مديرکل کميته امداد مازندران گفت:روی بام استانداری ایستاده و ماهواره ها را تماشا کنید، این ماهواره ها خانواده ما را نشان گرفته است-دوران طولانی نامزدی در مازندران باعث طلاق است.


 مازندنومه،کلثوم فلاحي: استاندار مازندران از توافقی بودن بیش از 83 درصد طلاق ها در استان خبر داد.

 سید علی اکبر طاهایی در جلسه کارگروه بانوان اظهار داشت: احکام شرعی قبل از ازدواج مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه 5/ 83 درصد از طلاق ها در مازندران توافقی است ، تصریح کرد:در سند جدایی دلیلی برای این طلاق ها ثبت نمی شود.

 طاهایی با بیان اینکه عامل اشتغال و کار ، موضوع محوری در طلاق ها نيست، یادآور شد:آموزش مدون و نظام یافته ای برای مهارت های زندگی نداریم.

استاندار مازندران ادامه داد: برنامه های ماهواره در راستای تبیین و ترویج روابط نامشروع است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های ماهواره در بسیاری از طلاق ها مزید بر علت است، اضافه کرد:در 9 ماهه امسال چهار هزار و 670 مورد طلاق در استان روی داده که در 788 مورد ، طلاق در زندگی مشترک یک ساله بوده است.

طاهایی با بیان اینکه به سمت تقویت کارگاه های آموزشی قبل از ازدواج برویم، بیان داشت: تشکل های مردم نهاد ظرفیت کارآمدی در استان هستند.

 استاندار مازندران خاطرنشان کرد:تشکل های مردم نهاد از منظر خانواده و مسائل اجتماعی به صورت تخصصی وارد کار شوند.

*باغبانی : دوران نامزدی طولانی عامل طلاق است

 ابراهیم باغبانی در جلسه کارگروه بانوان  اظهار داشت: دوران طولانی نامزدی در مازندران باعث طلاق است.

مديرکل کميته امداد مازندران با اشاره به اینکه این مورد در مازندران ویژه است و در سایر استان ها کمتر دیده شده، تصریح کرد:زوج ها باید بدانند با طولانی شدن دوران نامزدی، دخالت های اطرافیان بیشتر شده و مشکلات عدیده ای اتفاق می افتد و در همان زمان از هم جدا می شوند.

 باغبانی با بیان اینکه هشت هزار دختر مجرد بالای 34 سال فقط در مجموعه تحت حمایت در استان وجود دارد، گفت: در برنامه های آموزشی فقط می توانیم به بانوان تحت پوشش آموزش مهارت های زندگی را ارائه کنیم .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه آقایان کمتر در این کلاس ها حضور می یابند ، تصریح کرد: پنج درصد از آقایان تحت پوشش با بانوان تحت پوشش ازدواج می کنند و ما فقط همین تعداد اندک را می توانیم آموزش بدهیم.

 باغبانی یادآور شد:آموزش قبل از ازدواج باید اجباری شود.

 وی با طرح این پرسش که مگر می شود زندگی جدیدی اتفاق بیفتد بدون اینکه افراد آموزش ببینند، گفت:کافی است روی بام استانداری ایستاده و ماهواره ها را تماشا کنید، این ماهواره ها خانواده ما را نشان گرفته است.

باغبانی با اشاره به طلاق های دوران نامزدی، بیان داشت: امروز در سیستم های حمایتی با مراجعه این خانم ها مواجه هستیم که پس از طلاق در این دوران ، خواستار حمایت و زندگی مستقل هستند.