يکشنبه 18 دی 1390-23:12

قهر در شورا؛آقاميري تازه آمده،اما 4 تا ماشين عوض کرده است!

در جلسه علني شوراي شهر ساري مطرح شد:پاسخ های شهردار را قبول کردیم و استیضاح انجام نشد/چشم انداز روشنی از ساخت و سازها وجود ندارد/ از معافیت جانبازي سوء استفاده می شود/تا قبل از ایام نوروز،مجسمه های جمع آوری شده از میدان امام (ره) در محل دیگری از سطح شهر نصب شوند/در ضلع شمال پل غدير اختلاف نظرهایی با سپاه داریم/ هر روز با شرکت های حفار درگیر هستیم/اگر کار نکردیم کوفت مان شود/اینجا شورا نیست،میدان جنگ است.


مازندنومه،کلثوم فلاحي: فرامرز نقیبی در جلسه علنی یکشنبه شب شورای شهر ساری، اظهار داشت:ارائه نشدن بودجه همه گیر شده است.

 وی با بیان اینکه بودجه شهرداری باید تا پایان آذرماه به شورا ارائه می شد، اضافه کرد:شهرداری هم مانند دولت هنوز بودجه ارائه نکرده است.

 نقیبی با اشاره به اینکه تنظیم بودجه در فرصت کم سخت خواهد بود ، یادآور شد: باید سعی کنیم بودجه به صورت منطقی نوشته شود تا شهرداری با چالش مواجه نشود.

وی با بیان اینکه شهرداری برای ادامه پل داراب برنامه ندارد، تصریح کرد:تاکنون چهار میلیارد تومان برای این پل هزینه شده و نیازمند هشت میلیارد اعتبار دیگر است.

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه وضعیت شهربازی دوباره نگران کننده شده، ادامه داد:نظارت ما بر دستگاه های حفار باید بیشتر باشد ، چندروز قبل یک خودروی پراید به درون یکی از همین چاله هایی سقوط کرد که توسط شرکت های حفار کنده شده بود.

وی با بیان اینکه برخی از خیابان ها شهر مدت یک ماه است که حفاری و رها شده هستند، خاطرنشان کرد:در سطح شهر محلی برای رفت و آمد مردم باقی نمانده است.

نقیبی گفت: انتظار داریم پس از تذکرا در شورا ، تغییرات را در سطح شهر مشاهده کنیم.

 وی با بیان اینکه اکنون فصل خارج کردن مصالح از رودخانه است ، اضافه کرد:شهرداری در این زمینه اهتمام داشته باشد.

رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه پاسخ های شهردار را در خصوص سوال ها قبول کردیم ، گفت: به همین دلیل شهردار استیضاح نشد.

*سوء استفاده از مصوبه معافیت جانبازی

مهدی رضایی فرح آبادی در اين جلسه اظهار داشت:ظرفیت مالی شهرداری برای جذب درآمد 60 میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: بودجه شهرداری بر اساس ابلاغ وزارت کشور باید نقدی باشد.

اين عضو شورا با اشاره به اینکه اوضاع اقتصادی هر کشوری منوط به روابط خارجی آن کشور است ، تصریح کرد:رکود اقتصادی در آمریکا به اروپا ، آسیا ، دبی و به ایران هم سرایت کرد.

وی با بیان اینکه اوضاع اقتصادی کشور هم متاثر از پایتخت است ، بیان داشت:چشم انداز روشنی از ساخت و سازها وجود ندارد.

 رضایی خاطرنشان کرد: محقق نشدن بودجه شهرداری موجب بی اعتمادی مردم خواهد شد.

این عضو شورا با بیان اینکه از معافیت ها برای جانبازان در برخی موارد سوء استفاده می شود، ادامه داد: در مصوبه سال گذشته شورای شهر ساری بنا بر این بود که به هر فرد جانبار در یک مورد و صرفا برای یک واحد معافیت اختصاص یابد.

رضایی با اشاره به اینکه اکنون آپارتمان های چند واحدی ساخته و معافیت هم می گیرند، گفت:این موضوع باعث اجحاف در حق سایر مردم است.

*مجسمه ها قبل از عيد نصب شود

 جمال باقری در جلسه علنی شورا اظهار داشت:سال گذشته جز در موارد خاص، بودجه فرهنگی نداشتیم.

 وی با اشاره به راه اندازی اداره فرهنگی شهرداری ساری تصریح کرد: این اداره نیازمند بودجه مستقل است.

اين عضو شورا یادآور شد: در اختصاص بودجه ، اولویت بندی ها لحاظ شوند.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از ایام نوروز ، مجسمه های جمع آوری شده از میدان امام (ره) در محل دیگری از سطح شهر نصب شوند.

* هر روز با شرکت های حفار درگیر هستیم

 سید علی حجازی اظهار داشت:از ابتدای دیماه تا عصر دیروز درآمد وصولی شهرداری به 2 میلیارد و 285 میلیون تومان رسید.

شهردار مرکز استان با اشاره به اینکه 216 میلیون تومان از محل حق پارکینگ دریافت شد ، ادامه داد: مابقی این درآمد از محل عوارض دریافتی است.

 شهردار ساری با بیان اینکه در خصوص پل روگذر غدیر ، موارد راستگرد و رمپ سمت سپاه در طرح دیده شده، تصریح کرد: در خصوص زمین وزارت دفاع هم در ابتدا قصد تملک داشتیم اما به پیشنهاد آنها برای ساخت و ساز توافق کردیم.

 وی با اشاره به اینکه در نهایت نماینده وزارت دفاع به وعده خود عمل نکرد، اظهار داشت:اکنون دوباره همان ماده هشت تملک را اعمال می کنیم.

 حجازی با بیان اینکه در ضلع شمال این پل اختلاف نظرهایی با سپاه داریم که ابتدا ممانعت از ایجاد رمپ می کردند، ادامه داد: اکنون به توافق رسیدیم.

 وی خاطرنشات کرد: پل غدیر در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

حجازی ، بیان داشت: در خصوص شهربازی هم سرمایه گذار قبلی به دلیل عمل نکردن به تعهدات خلع ید شد .

وی در رابطه با حفاری های سطح شهر با بیان اینکه هر روز با شرکت های حفار درگیر هستیم، گفت: شرکت آب و فاضلاب پیمانکارهای ضعیفی را وارد کار کرده است.

شهردار با اشاره به اینکه بهترین کار این است که صورت مسئله را پاک کرده و دیگر مجوز حفاری صادر نکنیم، خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب به دنبال این نیست که با پیمانکاران توانمند کار کند.

*جلسات کميسيون ها صوري ست

دیگر عضو شورای شهر ساری در این نشست ، جلسات کمیسیون ها و شورا را صوری خواند.

محمدآقامیری با بيان اين که جلسات کمیسیون به صورت مستقل و مجزا برگزار نمی شود، ادامه داد: اما اعضا حق جلسه را کامل دریافت می کنند.

*ماهی 928 هزار تومان مي گيريم

 نقیبی در این رابطه با بیان اینکه اعضای شورا ماهانه 928 هزار تومان حق جلسه دریافت می کنند، افزود: اگر کار نکردیم کوفت مان شود.

رييس شورا با اشاره به اینکه تصور سازمان بازرسی بر این بود که هر یک از اعضای شورا ماهانه حدود پنج تا شش میلیون تومان حقوق دریافت می کنند ، تصریح کرد:بعد متوجه شدند میزان دریافتی ما چقدر است.

 نقیبی یادآور شد: شاید جلسات کمیسیون ها را با آرم و سربرگ برگزار نکردیم اما همه مسائل و نامه ها بررسی شد.

 *چهار تا ماشین عوض شده

 عضو دیگر شورای شهر ساری با بیان اینکه آقامیری ما را از راه اصلی خارج می کند، گفت: این روش درستی نیست.

سید علی بهروش خطاب به آقامیری خاطرنشان کرد:جنابعالي تازه آمدی اما چهارتا ماشین عوض شده است،چرا ماشین گرفتی؟ حرفی از شرع نزن.

 وی افزود:آقامیری تمام وقت جلسه را به خودش اختصاص می دهد و از روزی که آمده فقط سر و صدا ایجاد کرده است.

در اين لحظه درگیری لفظی بین برخی اعضای شورا و آقامیری درگرفت.

 آقامیری در همین حین که لحظات پایانی جلسه شورا بود، صحن علنی را ترک کرد.

نقیبی گفت:اینجا شورا نیست ، ظاهرا میدان جنگ است.

*جلسات شورا صوری نیست

باقری در بخش دیگری از سخنان خود و در واکنش به صحبت های آقامیری که جلسات شورا را صوری عنوان کرده بود، اظهار داشت: جلسات شورا به هیچ عنوان صوری نبوده و این جلسات و جلسات کمیسیون ها در امتداد یکدیگر برگزار می شوند.

 وی با بیان اینکه شکل و شمایل اعضای شورا در چندماه اخیر تغییر کرده ، ادامه داد: هماهنگی که اعضای پیشین داشتند ، اکنون وجود ندارد.

باقری با اشاره به اینکه به ندرت پیش آمده که نامه های مردمی بیش از یک هفته در شورا توقف داشته باشد، گفت: به همه نامه ها پاسخ می دهیم.

وی یادآور شد: قبول ندارم که جلسات شورا صوری بوده و این یک اتهام به شورا است.

 باقری با اشاره به اینکه در شورای سوم برای نیروهای خدماتی شورا هم احترام قائل هستیم و مانند خانواده خود می دانیم ، خاطرنشان کرد: اما یکی از اعضای شورا به صورت مکتوب به مسئول دفتر شورا توهین و بی حرمتی کرده است.

 نقیبی در پایان گفت: انتهای جلسه را از ابتدا می دانستم و برای همین بارها خواستم سکوت کنید.