يکشنبه 25 دی 1390-20:47

کتاب مظلوم ،کتابداران مظلوم تر!

دو سال و اندی حبس در میان قفسه های کتاب ، حذف حق و حقوق کتابداران، تعطیل شدن برنامه هاو خالی کردن حساب های انجمن های شهرستان ها و ... از جمله مسايل و نابساماني هاي ما کتابداران است.(يادداشت رسيده)


مازندنومه،يادداشت ارسالي کاربران:کتابداران از جمله قشرهایی هستند که با وجود مشکلات عدیده شغلی فعالیت های آنان هنوز ناشناخته مانده و شاید در میان انبوه مشکلات به فراموشی سپرده شده اند.

به گواه تاریخ، کتابداری با قدمت و پیشینه فرهنگی بالا همواره مورد توجه ملل فرهنگ دوست بوده، به طوری که در برخی برهه های مختلف تاریخی کتابداران از بیشترین حرمت و احترام در میان سایر اقشار برخوردار بوده اند.
 

مشهور است که کتابداری به منزله یک پیشه به دوران آشوریان باز می گردد،به طوری که در تاریخ کتابخانه برای نخستین بار در کتابخانه نینوا به فهرست بر می خوریم و لوحه ها با نظمی منطقی بر حسب موضوع یا نوع مرتب شده و هر یک نشانه شناسایی داشت و سیاهه محتوا هر اتاقک یا حجره که بر سر در آن کنده کاری شده بود در فهرست نیز مندرج بوده است.
 

این در حالی است که امروزه کتابداری از جمله مشاغلی است که شاید سختی و مشقت موجود در آن به دلیل گمنامی کتابدارن آنچنان به چشم نیامده و به نوعی این قشر شایسته را بتوان یکی از اقشاری دانست که در زمینه توجه به مشکلات شان همواره مورد بی مهری قرار گرفته اند.


 در هیاهوی جنجال های سیاسی و دعوای مسند و قدرت، کسی نیست به فریاد کتابداران-اين بانیان فرهنگ کتابخوانی- برسد.

دو سال و اندی حبس در میان قفسه های کتاب ، حذف حق و حقوق کتابداران، تعطیل شدن برنامه هاو خالی کردن حساب های انجمن های شهرستان ها و ... از جمله مسايل و نابساماني هاي ما کتابداران است.

 در اين تنگناها مشکلات ديگري نيز گريبانگير ما شده است؛ انباشته شدن قسط های بانکی ، تحمل حرف و حدیث های صاحب خانه ها و بی شام بر سر بالیدن گذاشتن بچه های ما و... نتیجه عملکرد دو و نیم ساله مدیر کل کتابخانه های عمومی استان- است؛ مدیر کلی که از ابتدای آمدنش(...) را سرکار آورده است.

 او با حقوق(...) و ساختمان(...) و ماشین چه می داند قسط و اجاره منزل یعنی چه ؟

آيا برگزاری آزمون استخدامی در بیستم آبان ماه امسال و شرکت ششصد جوان بیکار فارغ التحصیل جویای کار و معرفی آقایان(...) به جای آنان به نهاد کتابخانه های کشور بی انصافی نیست؟

 آیا اصولگرايي اين است؟آري...در طول تاریخ همواره کتاب و کتاب خوان مظلوم بوده است و کسی نبود به فریاد خاموش یار مهربان برسد.