دوشنبه 26 دی 1390-8:13

ارزیابی خاصی از رد صلاحیت ها ندارم-ادياني

نماينده مردم قائم شهر،سوادکوه و جويبار در مجلس گفت:هرچیزی که در کشور اتفاق می افتد باید در چارچوب قانون و مستند باشد/مفهوم رد صلاحیت را به لحاظ قانونی ، تایید نمی کنم/ رد صلاحیت نهایی مربوط به شورای نگهبان است/چهره های شاخص اصولگرايی و حتی اصلاح طلبان هرچند که کم بودند اما تایید شدند.


مازندنومه:سید علی ادیانی در خصوص رد صلاحیت برخی کاندیداهای انتخابات مجلس نهم به مازندنومه گفت: هرچیزی که در کشور اتفاق می افتد باید در چارچوب قانون و مستند باشد.

وی با بیان اینکه قانون صراحت دارد ، افزود:قانون فصل الخطاب است و در تایید یا رد صلاحیت،میزان قانون است.

نماینده مردم قائم شهر ، سوادکوه،کیاکلا و جویبار در مجلس شوراس اسلامی، در خصوص اینکه رد یا تایید صلاحیت ها بر عهده هیات نظارت است ، بیان داشت: من ارزیابی خاصی از رد صلاحیت ها ندارم.

 وی با اشاره به اینکه مفهوم رد صلاحیت را به لحاظ قانونی ، تایید نمی کنم، تصریح کرد: رد صلاحیت نهایی مربوط به شورای نگهبان است.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رد صلاحیت شده ها حق شکایت دارند، در پاسخ به اعلام نظر در خصوص ردصلاحيت چهره های شاخص اصولگرایی ،یادآورشد: این موضوع را تایید نمی کنم و مصداق را با جمع متفاوت می دانیم.

وی با اشاره به اینکه معتقد هستم که چهره های شاخص اصولگرايی و حتی اصلاح طلبان هرچند که کم بودند اما تایید شدند، خاطرنشان کرد:آنهایی که در هیات های اجرایی رد صلاحیت شدند ، نرم قانون مشخص است و می توانند اعتراض کنند.

 ادیانی در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان بر این عقیده اند که رد صلاحیت ها سلیقه ای انجام شده ، اظهار داشت: رد و اثبات اعمال سلیقه شخصی در این زمینه نیازمند دلیل است.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا رد صلاحیت های گسترده موجب کمرنگ شدن حضور گسترده مردم نخواهد شد، گفت:مردم حضورشان را به گروه ، فرد و یا افراد گره نمی زنند، مردم به خاطر نظام پای صندوق های رای می روند.