پنجشنبه 6 بهمن 1390-1:35

اين شهر من است

در شرایطی که مراکز استان های کشور میزبان نمایشگاه های بین المللی اند،ساری را می توان تنها مرکزی برشمرد که از ره آوردهای یک مجموعه نمایشگاهی محروم است/تاکنون انتقاد رسانه ها نتیجه بخش نبوده،احداث نمایشگاه نیز به سرنوشت انتقال پادگان ساری دچار شده است.


 مازندنومه،عباس مهدوي:نمایشگاه کتاب و ترویج کتابخوانی همواره مورد تاکید نماینده ولی فقیه در مازندران قرار دارد.

آیت الله نورالله طبرسی در نشست های مختلف از مسئولان استان خواسته تا زمینه پیوند هر چه بیشتر مردم استان را با کتاب فراهم کنند.نماینده ولی فقیه در استان نمایشگاه های کتاب را محفلی برای جریان سازی فرهنگ مطالعه مي داند و معتقد است که در نمایشگاه های کتاب باید علاوه بر کیفیت و کمیت کتاب های عرضه شده،به جذابیت های نمایشگاهی، رفاهی و خدماتی هم توجه ویژه داشت.

آیت الله طبرسی در چند سال اخیر که نمایشگاه بزرگ کتاب در مرکز استان برگزار می شود، از نبود مرکز نمایشگاهی در ساری گله مند بوده و ساخت چنين  مجموعه ای را از ضروریات اساسی مرکز استان توصیف کرده است.

متأسفانه با وجود تأکید نماینده ولی فقیه در استان، مدیران ارشد استان در ادوار مختلف، نسبت به این مهم بی توجه بوده اند.

امروز در شرایطی که مراکز استان های کشور میزبان نمایشگاه های بین المللی اند، ساری را می توان تنها مرکزی برشمرد که از ره آوردهای اقتصادی و فرهنگی یک مجموعه نمایشگاهی محروم است.

تاکنون انتقاد رسانه ها نتیجه بخش نبوده و احداث نمایشگاه نیز به سرنوشت انتقال پادگان ساری دچار شده است.

هرگاه به موعد برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب نزدیک می شويم، محرومیت و فقر ساری در زمینه مکان نمایشگاهی خودنمایی می کند.

در آستانه برگزاری هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران که هشتم تا چهارم بهمن ماه در ساری برگزار می شود، عوامل و دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه در نشستی با نماینده ولی فقیه استان، رهنمودهای ایشان را راجع به نمایشگاه امسال جویا شدند.

آیت الله طبرسی این بار نیز به محروم بودن مرکز استان از وجود یک مكان آبرومند نمایشگاهی اشاره کرد و از مزایای چنین مجموعه ای برای رونق و توسعه استان سخن گفت.

نماینده ولی فقیه در استان در شرایطی که عزمی برای احداث نمایشگاه در ساری وجود ندارد، به مدیران استان پیشنهاد کرد که مکان فعلی محل برپایی نمایشگاه کتاب را که در کیلومتر 7 جاده ساری- نکا واقع شده و متعلق به بخش خصوصی است خریداری کنند و با انجام تغییراتی، فضای مناسبی را برای برپایی نمایشگاه ایجاد کنند.

خاطرنشان مي کنيم مکانی که در سال های اخیر میزبان نمایشگاه کتاب مازندران بوده است متعلق به موسی وفائیان- از فعالان برجسته اقتصادی استان-است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را در برگزاری این رویداد پرمخاطب همراهی کرده است.