جمعه 7 بهمن 1390-16:26

تبعیض

بعد از تخصيص اعتبار استاندار مازندران به خبرنگاران غرب استان،در جلسه تصمیم گیری جهت اولویت بندی اقلام مورد نیاز،نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران تاکید کرد که وسایل مورد نیاز خبرنگاران باید حتما یکی از گزینه های واکمن دیجیتالی ،دوربین عکاسی و دستگاه چند کاره باشد،اما بعدا" متوجه شديم براي برخي خبرنگارها لب تاپ هم خريداري شده است!


مازندنومه؛محمدرضا بهرامي،خبرنگار،رامسر: خبرنگار روز و شب خود را یکی می کند تا بدون کوچک ترین چشم داشت از خلق خدا،با جد و جهد مثال زدنی و اطلاع رسانی صحیح،مشکلات جامعه را به گوش کار به دستان برساند.

 در این میان اگر این صاحب رسانه وسایل پیشرفته و ضروری نظیر دوربین عکاسی،واکمن و رکوردر،کامپیوتر و مانند اين ها در اختيار نداشته باشد،نمي تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

 در نشست خبرنگاران غرب استان با استاندار مازندران ،مبلغی جهت کمک به خبرنگاران این خطه اختصاص داده شد و خانه مطبوعات غرب استان نیز موظف شد با خرید اقلام مناسب و مورد نیاز-با توجه به سرانه هر خبرنگار- اقدام لازم را انجام دهد.

 در این میان در جلسه تصمیم گیری جهت اولویت بندی اقلام مورد نیاز خبرنگاران ،نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران تاکید کرد که وسایل مورد نیاز خبرنگاران باید حتما یکی از گزینه های واکمن دیجیتالی ،دوربین عکاسی و دستگاه چند کاره باشد که این گفته حداقل مورد تایید 7 نفر از خبرنگاران تنکابن و رامسر است.

در آن جلسه خبرنگاری از نداشتن لپ تاپ جهت ارسال خبر و اولویت آن در لیست خود نام برد، ولی این نظر با مخالفت نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران مواجه شد و آن خبرنگار لب تاپ را از فهرست خط زد.

بعد از توزیع وسایل ،مشاهده شد که به برخی از خبرنگاران در تنکابن و رامسر(که تعداد آنها از انگشتان یک دست تجاوز نمی کند) یک دستگاه لپ تاپ داده شد که تعجب ساير همکاران را برانگيخت.

 این اقدام خانه مطبوعات غرب استان پسنديده نيست.البته این تبعیض نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران،پیش تر در تقسیم بن خرید در نمایشگاه مطبوعات تهران نیز،مشاهده شد.

اینک خبرنگاران فعال و زحمت کش تنکابن و رامسر از مسئولان اين خانه در مرکز استان و نهادهاي ناظر انتظار دارند در اين مسئله ورود پيدا کنند و شائبه های ناشی از ایجاد این تبعیض را حل کنند.

 اگر خبرنگاری نتواند از پس استیفای حقوق از دست رفته خود بر آید ،قطعا قادر نخواهد بود از حقوق ملتی که آنها را امین خود می دانند دفاع کند.

ايميل خبرنگار: (MTB_MATH@YAHOO.COM)