جمعه 7 بهمن 1390-16:32

دلم می خواد اسباب بازی داشته باشم،راحت بشم،برم خونه

اين گزارش را بخوانيد:سارا کوچولوی شیرین زبان با موهای تراشیده ، روی سن می رود ، میکروفون را می گیرد و با حرارت خاصی حرف می زند: «من سارا جعفری هستم پنج سالمه برای ما بیمارستان جدید درست کنین،دلم می خواد اسباب بازی داشته باشم ،راحت بشم،برم خونه»/رفع کسالت از ساخت مسجد و عبادت بالاتر است.


مازندنومه؛کلثوم فلاحي:بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان در ساری در حال احداث است. هیات مدیره مجمع خیران این بیمارستان برای ادامه کار نیازمند یاری خیران هستند و به همین منظور صبح جمعه ، همایشی یا حضور خیران برگزار کردند.

در ورودی سالن همایش ، سارا کوچولو با شاخه ای گل ، پذیرای میهمانان است. سارا به تک تک میهمانان می گوید:« برای ما بیمارستان درست کنین» و گل را به میهمانان می دهد .

 سارا کوچولوی شیرین زبان با موهای تراشیده ، روی سن می رود ، میکروفون را می گیرد و با حرارت خاصی حرف می زند: «من سارا جعفری هستم پنج سالمه برای ما بیمارستان جدید درست کنین،دلم می خواد اسباب بازی داشته باشم ،راحت بشم،برم خونه».

سارا اشک ها را جاری کرد.ازش پرسيدم:"سارا،دوست داري چي کاره بشي؟"

-گفت:"دکتر!"

اگر شما هم با خواندن اين کلمات، اشکی ریختید بدانید که اشک تان دردی از دردهای سارا و امثال سارا دوا نمی کند،اين عزيزان نیازمند دستان پر محبتی هستند تا بیمارستانی برایش بسازند. سارا باید پارک و شهر بازی بخواهد اما با تمام کودکی اش ، بیمارستان می خواهد.

 گاهی بچه ها حرف هایی بر زبان جاری می کنند که گویا دیگری به آنها یاد داده است ، فراوان از این کودکان دیده ایم ، سارا هم واژه هایی بر زبان آورد که شاید در دایره کلمات کودک پنج ساله جای نداشته باشد اما کسی آن حرف ها را به سارا یاد نداده بود، سارا دغدغه بیمارستان دارد.

 خیران هم حضور داشتند و 175 میلیون تومان کمک کردند. رئیس هیات مدیره مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان سرطانی ماهک با اشاره به اینکه بیمارستان کودکان سرطانی در زمین اهدایی دکتر مرحوم اسماعیل شهیدی کلنگ زنی شد، اظهار داشت:این بیمارستان با هشت هزار متر مربع مساحت و 280 تخت در دست ساخت است.

 رضا شهریاری با بیان اینکه شهرداری وجهی بابت صدور پروانه این بیمارستان دریافت نکرد، گفت:شرکت مشاوره هم تنها 50 درصد از هزینه های نقشه ساخت را دریافت کرد و کمک های قطره ای هم وطنان ما را به این نقطه رساند که امروز می توانیم خود را برای موفقیت های آینده آماده کنیم و با تمام وجود برای شادی کودکان معصوم و پدر و مادرهای رنج دیده قدمی از سر صدق و صفا و وظیفه برداریم.

*بالاتر از ساختن مسجد

 حجت الاسلام محمود نظری-فرزند شيخ عبدالله نظري،روحاني برجسته استان-هم سخنانی کرد.

او اظهار داشت: برای کمک به کودکان سرطانی باید عاطفی فکر کنیم.

شيخ محمود نظري تصریح کرد:باید تصور کنیم این کودکان سرطانی ، فرزندان ما هستند.

وي با بیان اینکه این کودکان ، فرزندان معنوی ما هستند ، ادامه داد: کمک به این کودکان باعث می شود آینده سازان کشور را هدایت کنیم تا به درد جامعه بخورند.

فرزند آيت الله عبدالله نظري با اشاره به اینکه همانطور که در مسیر رانندگی از دیگران سبقت می گیریم باید در کار خیر هم از یکدیگر سبقت بگیریم، اضافه کرد:باید گام های بلند برداریم و خود را بیمه کنیم چراکه جهان مصیبت پذیر شده است.

نظری با بیان اینکه در امور خیر نیاز به دین نیست ، یادآور شد:عقل حکم می کند تا برای کمک به نیازمندان گام برداریم.

وی گفت: اگر در جامعه بیمار وجود دارد دولت باید هزینه بیمار را پرداخت کند و درمان باید رایگان شود.

 نظری با اشاره به اینکه رفع کسالت از ساخت مسجد و عبادت بالاتر است ، ادامه داد:‌حکم شرعی وجود دارد تا افراد سالم به یاد بیماران بوده و دست افتادگان را بگیرند.

*به فرشته هاي مهربان کمک کنيم

بیمارستان فوق تخصصی کودکان سرطانی در هشت طبقه با مساحت هشت هزار متر مربع و با 280 تخت ، هزینه های بیشتری دارد که نیازمند مشارکت عموم مردم است.

يکي از نمايندگان کنوني مجلس مي گفت در دوره قبل 100 ميليون تومان هزينه انتخاباتي او شده است که مطمئنا" اين دوره بيشتر هم مي شود.پيشنهادي به نامزدهاي انتخابات مجلس داريم؛يک درصد،تکرار مي کنيم،تنها يک درصد از هزينه هاي انتخاباتي خود را براي ساخت اين بيمارستان اختصاص دهند.اين کار هم خير و خداپسندانه است و هم به نوعي تبليغات مثبت براي آن ها محسوب مي شود.

اما شما خواننده گرامي،آیا تاکنون به فرشته ای کمک کرده اید؟کمک به ساخت اين بيمارستان،کمک به فرشته هاي مهرباني است که بيمارند.جهت سپاسگزاري از درگاه خداوند که خود و فرزندمان را سالم آفريده،به ياري آن ها بشتابيم.

شماره حساب جاری سیبا 0106953269008 برای دریافت کمک های مردمی برای ساخت و راه اندازی بیمارستان کودکان سرطانی شمال کشور در ساری اعلام شده است.

ايميل خبرنگار:  falahi.dargahlo@gmail.com