يکشنبه 9 بهمن 1390-14:14

شرف الدين:خانواده ها در زمینه استفاده از ماهواره مشکل دارند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: برنامه ها و سیاست های ما باید در راستای زمینه سازی برای ظهور امام زمان باشد/نباید برنامه های ما جنبه نمادین و شعاری داشته باشد/آمار طلاق  نسبت به 9 ماهه سال گذشته از 6 درصد رشد به 4 درصد تقلیل یافته است.


مازندنومه،اعظم کردان: مسئول کمیته بانوان و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در نشست خبری با اشاره به پیشرفت های علمی ایران تصریح کرد: رشد علمی و فرهنگی مردم ایران به ویژه زنان به هیچ وجه قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست،به همین دلیل پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطف اتصال ما شیعیان به حکومت عدل جهانی امام زمان(عج) است و برنامه ها و سیاست های ما باید در راستای زمینه سازی برای ظهور آقا امام زمان باشد.

 شرف الدین با تاکید بر اینکه نباید برنامه های ما جنبه نمادین و شعاری داشته باشد، تصریح کرد: سیاست های ما باید طوری باشد که بر افکار مردم تاثیرگذار باشد.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در ادامه سخنانش، برپایی همایش عفاف و حجاب ، زن و مطالعه و خانواده، نقش زن در باروری فرهنگی جامعه را از جمله برنامه های ایام دهه فجر دانست و خاطرنشان ساخت: طرح ملی مطلع مهر با هدف آموزش مهارت های زندگی ویژه زوجین جوان از هفته گذشته همزمان در 8 استان کشور از جمله مازندران با حضور 40 زوج از دستگاههای دولتی برگزار شد.

 وی ادامه داد: این طرح مختص زوجینی است که تا 5 سال از ازدواج شان گذشته باشد و این دوره ها در زمینه پزشکی-روان پزشکی و احکام به مدت 4 هفته در 8 ساعت برگزار می شود.

 به گزارش مازندنومه،شرف الدین به برگزاری طرح مودت در راستای آموزش مهارت های زندگی به زنان خانه دار اشاره و تصریح کرد: طی 4 سال از اجرای این طرح 80 هزار زن خانه دار آموزش های لازم را طی کرند و امسال نیز پیش بینی کردیم برای30 هزار بانوی خانه دار در قالب 600 کلاس آین اموزش ها را به اجرا در آوریم.

وی خاطرنشان ساخت: در سال آینده نیز این طرح در شاخص های دانش آموزی، دانشجویی و کارکنان دولت و سربازان برگزار خواهد شد.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ویژه بانوان در بخش مشاغل خانگی یکی از طرحهای مهم ما به شمار می رود، افزود: دفتر امور بانوان با همکاری بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی و نیز صندوق مهر امام رضا تاکنون به 223 نفر از بانوان در سطح استان این تسهیلات را با اعتبار بیش از 600 میلیون تومان پرداخت کرده است.

 شرف الدین ضمن اشاره به اینکه این تسهیلات از 2 تا 5 میلیون تومان متغیر است،بیان داشت: زنان سرپرست خانوار،خودسرپرست و بد سرپرست، فارغ التحصیلان بیکار جویای کار و نیز کسانی که در سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون ثبت نام کردند در اولویت دریافت این نوع تسهیلات قرار دارند.

 مسئول کمیته بانوان ادامه داد: با توجه به استقبال گسترده بانوان از این طرح، تقاضای افزایش اعتبارات استانی را در این زمینه دادیم که تا سقف یک میلیارد تومان آن مورد موافقت قرار گرفت.

 وی از کاهش 2 درصدی رشد طلاق در استان خبر داد و گفت: این رقم نسبت به 9 ماهه سال گذشته از 6 درصد رشد به 4 درصد تقلیل یافته است.

 شرف الدین به تالیف کتاب آیین زندگی متعالی در راستای آموزش های مهارت زندگی توسط هیاتهای پژوهشی اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که در زمینه آموزش مهارتهای زندگی وجود داشته عدم تناسب برخی از محتویات آن با فرهنگ ما بوده که درهمین راستا کتاب مذکور مطابق با فرهنگ و سنت دینی ما تالیف شده است.

 وی در پایان سخنانش خیانت همسران به یکدیگر و عدم پذیرش ازدواج توسط دختران جوان را از عوامل مخرب برخی از برنامه های ارایه شده توسط ماهواره عنوان و تاکید کرد: خانواده ها در زمینه استفاده صحیح از این ابزار با مشکل مواجه اند.