چهارشنبه 12 بهمن 1390-7:17

رجبي:کارخانه کشت و صنعت ابتداي سال 91 آغاز به کار مي کند

فرماندار مياندرود گفت:کتاب های مورد نیاز را دسته بندی نکرده و در ورود به نمایشگاه کتاب سردرگم می شویم/مهمترین معضل منطقه که دغدغه کشور هم هست بحث اشتغال است/کارخانه کشت و صنعت شمال به علت مشکلات ال سی و تحریم ها ، تعطیل شد اما تا چهارماه حقوق بیکاری را برای کارگران در نظر گرفتیم/ ادامه مسیر گهرباران به زودی چهار بانده می شود.


مازندنومه:فرماندار میاندرود در بازدید از نماشگاه کتاب با بیان اینکه نمی توان دلیلی آورد که کتاب کم است ، گفت: مشکل ما این است که برای بازدید از نمایشگاه ، کتاب های مورد نیاز را دسته بندی نکرده و در ورود به نمایشگاه کتاب سردرگم می شویم.

رجبی با اشاره به اینکه کتاب های جامعی در نمایشگاه مشاهده کردم ، ادامه داد: بر خلاف سال های گذشته که کتاب ها از تنوع کمتری برخوردار بودند، نمایشگاه امسال از نطر محتوایی و موضوعات ارائه شده دگرگون شده است.

فرماندار میاندرود با بیان اینکه کتاب های ادبی و به ویژه کتاب های دانشگاهی معتبری در نمایشگاه وجود دارد، تصریح کرد:غرفه آوای مهر که به ارائه کتاب و لوح های فشرده با فرهنگ و موسیقی بومی مازندران می پردازد از غرفه هایی است که نظرم را جلب کرد.

 وی با اشاره به اینکه کتاب های بخش کودک هم امسال به صورت ویژه دیده شده ، اظهار داشت:دومین بار است که از نمایشگاه کتاب بازدید می کنم و اگر فرصت داشته باشم بازهم به بازدید خواهم آمد.

به گزارش مازندنومه،رجبی با اشاره به اینکه برای توسعه فرهنگ کتابخوانی ، انجمن کتابخانه های میاندرود را راه اندازی کردیم گفت:گروه خیران نهضت کتابخوانی هم تشکیل شده و در فکر تهیه خودرو برای حمل و نقل سیار کتاب هستیم.

 رجبی با بیان اینکه فراخوانی داده ایم تا کسانی که کتاب هایی در اختیار داشته و مورد نیاز آنها نیست ، به ما تحویل دهند تا از کتاب ها استفاده کنیم ، خاطرنشان کرد:در فرمانداری میاندرود یک کتابخانه احداث کرده ایم و در فکر احداث دومین کتابخانه هستیم.

وی ادامه داد: در فرمانداری میاندرود سالنی برای مطالعه کارکنان راه اندازی کردیم تا دهیاران و شوراها هم از اینترنت استفاده کنند و هم از فضای سالن مطالعه استفاده کنند.

رجبی بیان داشت:همه ادارات هم موظف هستند گنجه کتاب را راه اندازی کنند.

به گزارش خبرنگار ما،فرماندار میاندرود با بیان اینکه مهمترین معضل منطقه که دغدغه کشور هم هست بحث اشتغال است ، اظهار داشت:در منطقه میاندرود 9 درصد بیکاری داریم .

 وی در رابطه با کارخانه کشت و صنعت شمال با اشاره به اینکه این کارخانه 800 کارگر داشت، گفت:کارخانه کشت و صنعت شمال به علت مشکلات ال سی و تحریم ها ، تعطیل شد اما تا چهارماه حقوق بیکاری را برای کارگران در نظر گرفتیم.

رجبی ادامه داد:‌امیدواریم کارخانه کشت و صنعت شمال در ابتدای سال جاری دوباره آغاز به کار کند.

 وی در رابطه با جاده گهرباران با اشاره به اینکه تا چهاراره ورکلا چهاربانده شده و مابقی مسیر نیازمند حدود 9 میلیارد تومان اعتبار است ، تصریح کرد:ادامه این مسیر به زودی چهار بانده می شود.