جمعه 14 بهمن 1390-9:20

سرما دست هايش را بالا برد/حضور مردم فوق العاده بود

در ششمين روز نمايشگاه بزرگ کتاب ساري چه گذشت؟(بهره دوم)شورا و شهرداری ساری آمادگی دارند برای ایجاد فضای نمایشگاهی در مرکز استان کمک کنند/با وجود اوضاع نامساعد جوی اما مردم استقبال خوبی از نمایشگاه کرده اند/کتاب های نمایشگاه متنوع نیست/نمایشگاه کتاب تمدید نمی شود.


مازندنومه،کلثوم فلاحي،نمايشگاه کتاب:پنج شنبه سردترين روز نمايشگاه کتاب ساري بود،اما سوز سرما و نبود وسايل گرم کننده کافي در سالن بزرگ وفاييان باعث نشد مردم به بازديد نيايند.ششمين روز نمايشگاه باز هم شلوغ تر از روزهاي قبل سپري شد.

*آمادگی شورا و شهرداری برای کمک به ایجاد مرکز نمایشگاهی

رئیس شورای شهر ساری گفت:شورا و شهرداری ساری آمادگی دارند برای ایجاد فضای نمایشگاهی در مرکز استان کمک کنند.

 فرامرز نقیبی اظهار داشت:با وجود اوضاع نامساعد جوی،مردم استقبال خوبی از نمایشگاه کرده اند.

وی با بیان اینکه کتاب های نمایشگاه متنوع نیست ، ادامه داد:باید به هر نحو که می توانیم خرید کتاب را برای مردم سهل و آسان کنیم.

نقیبی با اشاره به اینکه مردم مازندران علاقه مند به کتاب هستند، بیان داشت:ایجاد اداره فرهنگی در شهرداری ساری از اقدامات شورای شهر و شهر داری ساری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است.

 وی با بیان اینکه در ترمینال هم کتابخانه ای قرار داده ایم تا کتاب در دسترس مردم باشد، تصریح کرد:شورا و شهرداری در حد بضاعت می توانند به احداث مرکز نمایشگاهی در ساری کمک کنند.

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه 2هزار متر زمین در بهترین نقطه شهر در اختیار نهاد کتابخانه های استان قرار دادیم، گفت: این زمین حداقل شش میلیارد تومان ارزش ریالی دارد اما چهار سال از مصوبه سفر گذشته و با وجود اینکه زمین در اختیار گذاشته ایم هیچ اقدامی نکرده اند.

 وی با بیان اینکه 500 متر زمین هم به ساختمان مدیریت حوزه اختصاص دادیم ، اضافه کرد: این زمین هم حداقل یک میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.

 نقیبی با اشاره به اینکه در پارک شمس هم کتابخانه ایجاد کردیم، ادامه داد: شهرداری پیشنهاد داده در حاشیه رودخانه تجن کتابخانه ایجاد شود.

 وی با بیان اینکه فضای فعلی نمایشگاه از مرکز شهر فاصله دارد ،یادآور شد: با این وجود استقبال مردم بی نظیر بوده و شورا و شهرداری هم آمادگی دارند برای افزایش کیفیت کار، در ایجاد فضای نمایشگاهی کمک کنند.

*نمایشگاه کتاب تمدید نمی شود

مدیر اجرايی هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران گفت: علی رغم استقبال و در خواست مردم، مدت برگزاری نمایشگاه کتاب تمدید نمی شود.

عین الله فلاح گفت: گروه های مختلف مردم ، مسئولان ، فرمانداران و ائمه جمعه بازدید گسترده ای از نمایشگاه کتاب داشتند.

 وی ادامه داد: علی رغم اوضاع نامساعد جوی و بارش شدید باران ، مردم استقبال بی نظیر از نمایشگاه کتاب داشتند.

معاون فرهنگي ارشاد استان با اشاره به اینکه سقف بن سال گذشته 350 میلیون تومان بود و امسال به 430 میلیون تومان افزایش یافت ، تصریح کرد:با توجه به استقبال گسترده مخاطبان از نمایشگاه کتاب ، باید برای سال آینده تمهیداتی در راستای افزایش سقف ریالی بن در نظر بگیریم.

 وی با بیان اینکه حضور این اندازه جمعیت را در نمایشگاه کتاب پیش بینی نکرده بودیم ، یادآور شد:مردم و مسئولان تقاضای تمدید زمان برگزاری نمایشگاه کتاب را داشتند که این امر ممکن نیست.

 معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: این اندازه استقبال از نمایشگاه کتاب ، وظیفه ما را در سال های آینده سنگین تر می کند.

 فلاح با اشاره به اینکه مردم مازندران کتاب دوست هستند، اظهار داشت:به همین دلیل در این باران شدید به نمایشگاه کتاب آمده اند.

 وی یادآور شد: حرکت مردن ما را وادار کرد تا هم اعتبار نمایشگاه سال آینده را افزایش دهیم و هم فضای نمایشگاهی که مورد نظر مسئولان است را هم به نتیجه برسانیم.

فلاح خاطرنشان کرد:بيشترين کتاب های فروش رفته در نمایشگاه به ترتیب در حوزه دین ، کودک و نوجوان ، دانشگاهی و کمک آموزشی است.