جمعه 14 بهمن 1390-16:45

رسولي:پاداش و اضافه کاری باید در قالب خاص خود پرداخت شود

امام جمعه میاندرود گفت:انجام برخی قراردادها و مضاربه ها حرام است/صرف اینکه در فلان بانک این کار انجام می شود دلیل بر حلال بودن قرارداد نیست/حقوق و سودهای حرام از راه هایی وارد زندگی ما می شود که متوجه نیستم /گاهی مال حرام از روزنه های غیر حلال وارد زندگی انسان می شود که تاثیرش را در نسل آینده می گذارد.


مازندنومه:سید مجتبی رسولی جویباری در خطبه های این هفته نماز جمعه میاندرود اظهار داشت: گاهی انسان های مومن دنبال برخی قراردادها و مضاربه ها که در ظاهرشرعی است می روند اما بدانند که این کارها حرام است.

وی گفت: کسانی به قصد انجام کار خیری برخی مضاربه های بینابین را انجام می دهند که این کار هم حرام است.

 امام جمعه میاندرود با اشاره به اینکه باید مسایل حوزه دین را با کارشناس دیني در میان گذاشت،افزود:صرف اینکه در فلان بانک این کار انجام می شود دلیل بر حلال بودن قرارداد نیست.

وی گفت: حقوق و سودهای حرام از راه هایی وارد زندگی ما می شود که متوجه نیستم و انجام این کارها در دنیا و آخرت ما را از سعادت دور می کند.

 رسولی گفت:گاهی در بین حقوق ما حق دیگران وجود دارد که در این صورت با ضایع شدن حق دیگران دستمزد ما هم دچار شبهه می شود.

 وی با اشاره به برخی اضافه کاری هایی که اصلا انجام نشده است اما در حقوق کارکنان لحاظ می شود،افزود: پاداش و اضافه کاری باید در قالب خاص خود پرداخت شود و اجرای این امر جز از موازین شرعی و قانونی انجام نخواهد شد.

 امام جمعه میاندرود ابراز داشت: گاهی مال حرام از روزنه های غیر حلال وارد زندگی انسان می شود که تاثیرش را در نسل آینده می گذارد و باعث می شود فرزندان ما در آینده در انجام برخی مسایل شرعی پایشان بلنگد.

 وی با بیان اینکه کسب و کار و لقمه حرام سبب ایجاد نطفه حرام می شود، افزود:گاهی انجام اینکار به ظاهر قانونی است اما باطن آن باطل و حرام است.

رسولی کسب و کار و در آمد حلال را یکی از مولفه های استجابت دعا برشمرد و گفت: در روایات بی شماری از تاثیر پاک بودن و حلال بودن لقمه سخن به میان آمده است.

به گزارش مازندنومه،رجبی فرماندار میاندرود،نوکنده ریاست آموزش و پرورش ، موسوی ریاست جهاد کشاورزی و عبدالعلی طالبی معاون سابق فرماندار میاندرود در نمازجمعه اين هفته حضور داشتند.