يکشنبه 16 بهمن 1390-23:45

چرا وقتي مسئولي مي آيد، جوگير مي شويم؟!

درحاشیه حضور معاون اول رییس جمهوري در بابل؛يکي از ماموران حفاظت،در اقدامی نامناسب به سمت راننده دوید و ناجوانمردانه وی را با الفاظ رکیک(حتی در حضور خبرنگاران خانم) مورد اهانت قرار داد.در این لحظه مدیر روابط عمومی سریعا" از پنجره خودرو بیرون آمد و خود را به مامور متخلف معرفی کرد،ولی او بدون توجه به توصیه های خبرنگاران و مدیر روابط عمومی،حالت حمله به خود گرفت تا راننده را تحریک به درگیری کند!


مازندنومه؛زينب حبيب پور،بابل: برخورد نامناسب یکی از نیروهای امنیتی،قبل از ورود معاون اول رییس جمهوري در بابل،باعث اعتراض تعدادی از خبرنگاران شد.

 همزمان با افتتاح فاز اول تصفیه خانه فاضلاب بابل،تعدادی از خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات این شهرستان،با وسیله نقلیه ای که از سوی فرمانداری بابل تهیه شده بود،عازم محل بهره برداری از طرح در منطقه مقری کلا شدند که در 50 متری در ورودی،مورد اهانت یکی از ماموران لباس شخصی نیروی انتظامی قرار گرفتند.

 به دلیل تجمع آب های سطحی و دشوار بودن عبور خبرنگاران و عابران، مدیر روابط عمومی فرمانداری بابل از راننده خواست تا خودرو را برای خیس نشدن خبرنگاران چند متری جلوتر متوقف کند که راننده هم بلافاصله بعد از گذشتن از آب در اولین مکان توقف کرد تا خبرنگاران از خودروي ون پیاده شوند.

همین هنگام يکي از ماموران حفاظت،در اقدامی نامناسب و غیراسلامی به سمت راننده دوید و ناجوانمردانه وی را با الفاظ رکیک(حتی در حضور خبرنگاران خانم) مورد اهانت قرار داد.

در این لحظه مدیر روابط عمومی سریعا" از پنجره خودرو بیرون آمد و خود را به مامور متخلف معرفی کرد، ولی او بدون توجه به توصیه های خبرنگاران و مدیر روابط عمومی حالت حمله به خود گرفت تا راننده را تحریک به درگیری کند!

اين در حاليست که همچنان به فحاشی خود ادامه داد و با مشت های گره کرده مدام می کوشید تا راننده را تحریک به درگیری فیزیکی کند.

  راننده در عين حال با خونسردی گفت:"هرفحشی که دادی به خودت دادی؟"

در این لحظه به اصرار خبرنگاران و مدیر روابط عمومی ، راننده از معرکه خارج شد.

 البته خبرنگاران بعد از مراسم افتتاح طرح تصفیه خانه بابل ، بلافاصله موضوع را به "محمد مهدوی" -فرماندار بابل -اطلاع دادند و او نيز دستور پیگیری را به معاونش ابلاغ کرد.

يک نکته:نمي دانيم چه سري است که وقتي مسئول بلندپايه اي از مرکز استان يا تهران براي مراسمي مي آيد برخي ماموران جوگير مي شوند و بالاتر از وظيفه ذاتي خود حرکاتي انجام مي دهند که درباره آن،جز واژه تاسف چيزي نمي توان گفت.

برخي ماموران به شدت به آموزش و کلاس و فرهنگ سازي نياز دارند.برخورد نامناسب گروهي از ماموران را با مردم و خبرنگارها بارها ديديم و نوشتيم ، اما آن چه البته به جايي نرسد فرياد است!