جمعه 28 بهمن 1390-0:18

گردن آهنین!

میله گردي داخل گردن یک جوان ساروی فرو رفت،اما با کمک آتش نشانی و کادر پزشکی بیمارستان امام،او از این حادثه جان سالم به در برد.


مازندنومه،خبر ارسالی کاربران،سیدحسن موسوي:جواني 25 ساله بر اثر سقوط ميله گرد ساختماني بر روي سرش،دچار حادثه و به بیمارستان امام خمینی ساری منتقل شد.

میله گرد در گردن این جوان فرو رفته بود که با كمك آتش نشاني ميله گرد تا يك و نيم متر بريده و در حالي كه داخل گردن مصدوم قرار داشت به بيمارستان امام خميني (ره) ساري منتقل شد.

به گفته دكتر ميثم علي محمدي-متخصص جراحي مغز و اعصاب و جراح اين بيمار- خارج كردن اين جسم خارجي در اتاق عمل بيمارستان دو ساعت به طول انجاميد.

دكتر عليمحمدي با اشاره به اينكه بريدن قسمتي از ميله گرد و كوتاه كردن آن از 2 و نيم متر به نيم متر با دستگاه "هوا و برش " كاري قابل قدردانی است، افزود: اگر برش با فرز يا دستگاه ديگري كه با تكان خوردن زياد ميله گرد انجام مي شد بيمار قطع نخاع مي شد.

وي افزود اين ميله گرد از كنار نخاع بيمار حركت كرده و در كنار يكي از شريان ها قرار گرفته بود .

دكتر عليمحمدي حال بيمار را بسيار خوب ارزيابي كرده و گفت : بيمار رو جمعه 28 بهمن از بيمارستان مرخص مي شود .

دكتر عاليه زماني كياسري - متخصص بيهوشي - درباره نحوه بيهوشي اين بيمار گفت : در حالت معمولي جهت شروع بيهوشي بيمار خوابيده به پشت روي تخت عمل قرار مي گیرد، در حالي كه براي اين مصدوم به خاطر فرورفتگي ميله گرد ساختماني و امتداد آن به طول يك متر امكان بيهوشي آن به صورت معمولی وجود نداشت.

اين عضو هيات علمي دانشگاه و متخصص بيهوشي افزود :برای اين بيمار در حال نشسته و با داشتن ميله گرد فرو رفته در گردن،عمل بيهوشي انجام شد.

 گفتنی است مصدوم عارف-ع گفت : ميله گردهاي ساختماني با بالابر در حال انتقال بودند كه با فرو ريختن آن ، ميله اي به گردن من فرو رفت.