جمعه 28 بهمن 1390-22:53

دو شب با موسیقی مازندرانی/سرونگ، شادی آفرید

آلبوم جدید"سرونگ" با استقبال صدها خانواده ی علاقه مند به موسیقی مازندرانی رونمایی شد/تلاش بر این است که کنسرت موسیقی محلی در تمام شهرهای استان برگزار شود/بروکراسی اداری مشکل اصلی برگزاری کنسرت هاست.


مازندنومه:27 و 28 بهمن ماه کنسرت موسیقی گروه امیرپازواري در سالن ابن شهرآشوب(هلال احمر)قائم شهر با حضور علاقه مندان موسیقی محلی اجرا شد.

گروه امیرپازواری به سرپرستی رجب رمضانی و 11 هنرمند دیگر،به همراهی صدای محمود شريفي قطعاتی از تازه ترین آلبوم خود-سرونگ-را براي حاضران اجرا کردند.

مدیرمسئول شرکت فرهنگی هنری نسیم مهر آوا در حاشیه این کنسرت و رونمایی از آلبوم سرونگ به مازندنومه گفت:این شرکت در کار عرضه موسیقی بومی است و تاکنون بیش از 50 اثر منتشر کرده است.

محمد غلامی با بیان اینکه آثار منتشر شده از سوی این موسسه صرفا بومی است ، تصریح کرد:ورف سما، منظومه مم زمون(محمدزمان) آلاله رو ،قصه سیرو، چهل سال عاشقی و روجا که اشعار تبری نیما است ، برخی آثار منتشر شده از سوی این موسسه است.

وی با اشاره به اینکه موسیقی و فرهنگ مازندرانی در بین جوانان مازندران کمرنگ شده ، ادامه داد:‌سعی کردیم با انتشار این آثار ، موسیقی محلی و بومی را به متن جامعه مازندران بیاوریم.

غلامی یادآور شد:‌علی رغم همه مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد تلاش خود را معطوف کردیم تا موسیقی بومی در دسترس عموم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این موسسه تاکنون 2 کنسرت موسیقی برگزار کرده که یکی به سال ها قبل برمی گردد، اضافه کرد:تا سال 90 کار موسسه تولید اثر بود ،اما اکنون استراتژی ما بر این محور قرار گرفت که موسیقی در دسترس همه قرار گیرد و برای جذابیت بیشتر کارها ، کنسرت برگزار کنیم و مردم گروه های موسیقی و سازها را از نزدیک مشاهده کرده و با آن ها آشنا شوند.

غلامی یادآور شد:‌سعی داریم برنامه کنسرت موسیقی محلی را در تمام شهرهای استان برگزار کنیم.

مدیرمسئول گروه شرکت فرهنگی هنری نسیم مهر آوا با اشاره به اینکه برنامه هایی هم برای خارج از مازندران داریم ، گفت:‌این برنامه ها به ویژه در استان هایی مانند سمنان ،تهران و استان های همجوار است که تعداد مازندرانی بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار همزمان با برگزاری کنسرت ، آلبومی که در نظر گرفته شده در دسترس عموم قرار دادیم ، بیان داشت:‌این گامی مثبت است که برای نخستین بار در استان اتفاق افتاده است.

غلامی در رابطه با میزان استقبال مردم از کنسرت موسیقی محلی ، خاطرنشان کرد:‌استقبال عمومی عالی بود و بیشتر مخاطبان از اجرای برنامه راضی بودند.

وی در پاسخ به این سوال که برای برگزاری کنسرت موسیقی با چه مشکلاتی مواجه بوده ، گفت:‌مشکلات اغلب بروکراسی اداری است.

غلامی با اشاره به اینکه ادارات به ویژه اداره کل ارشاد استان و ارشاد شهرستان قائم شهر همکاری خوبی داشتند ،ادامه داد:‌علی رغم محدودیت هایی که وجود داشت اما شاهد همکاری ادارات بودیم.

وی تصریح کرد:‌بیشتر مشکلات مربوط به مسائل مالی است چراکه برگزاری کنسرت به خوبی بین مردم جا نیفتاده است.

گفتنی است در اجرای روز جمعه، از عبدالله خوشرو- نوازنده کمانچه که سه فرزند هنرمند در این عرصه را تقدیم جامعه هنری کرده-قدردانی شد.

در آيين قدرداني از عبدالله خوشرو برادر استاد ابوالحسن خوشرو،کیوس گوران -شاعر توانای مازندرانی- از طرف شرکت فرهنگی هنری نسیم مهر آوا هدیه ای را به رسم یادبود به او تقدیم کرد.

گفتنی است حاضران با شیر و نان محلی پذیرایی شدند و شرکت مهرآوا به همه حاضران در کنسرت،یک آلبوم از مجموعه های تولید شده خود را اهدا کرد.

خاطرنشان می کنیم دو قطعه از 9 قطعه آلبوم سرونگ که در کنسرت هم اجرا شده بود در قسمت پادکست در دسترس مخاطبان مازندنومه قرار گرفته است.