سه شنبه 9 اسفند 1390-22:36

تمام دغدغه های یک نماینده

عضو کمیسیون صنایع مجلس هشتم گفت: گراني هاي افسار گسيخته و افزايش نرخ تورم و ارز به لحظ رواني مردم را پريشان كرده است/مجلس هشتم در بحث قانون نويسي متوسط و در بحث نظارت بر اجراي قانون بسيار ضعيف عمل كرده است/براي رفتن به برنامه پر بيننده 90 دغدغه داشتم/عده اي از نمايندگان هنوز اهميت قانون نويسي را نمي دانند/ از 290 نماينده مجلس گاهي در روز راي گيري تنها 200 نفر حضور داشتند.


مازندنومه،محمد اسماعيل بخشي سوركي:علي اصغر يوسف نژاد ظهر سه شنبه در همايش جوانان و بانوان در ساري اظهار داشت:با وجود دغدغه ها و نگراني هاي مختلف ، مردم در انتخابات مشاركت فعال خواهند داشت.

وي با بيان اينكه قانون نويسي از اهميت خاصي در نظام اداري و سازماني دارد كه متاسفانه در بسياري از موارد نبود قانون و يا بود قانون و اجرايي نشدن آن مشكلاتي در دستگاه هاي اجرايي كشور ايجاد كرده است.

نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ضعف مديريت مشكلات فراواني در حوزه هاي مختلف اجرايي در كشور ايجاد كرده است افزود: مجلس نهم در بحث قانون نويسي و نظارت بر اجراي آن بسيار قوي تر از مجالس قبل عمل كند.

*گرانی مردم را پریشان کرده است

وي گفت: در فضاي تهديد و تحريم شايد مجلس نهم مهم ترين مجلس در مقايسه با همه ادوار پيشين مجلس باشد، چرا كه نمايندگان بسيار كار آمدي بايد در اين دوره منتخب ملت باشند تا كاستي هاي نظارتي و قانونگذاري در جامعه بهبود يابد.

سخنگوي كميسيون صنعت ، معدن و تجارت ابراز داشت: گراني هاي افسار گسيخته و افزايش نرخ تورم و ارز به لحظ رواني مردم را پريشان كرده است و اين امر بايد مهم ترين دغدغه مجلس آينده باشد.

 وي با بيان اينكه بنده از عملكرد مجلش هشتم كه خودم نيز عضوآن بودم انتقاد دارم،افزود:مجلس هشتم در بحث قانون نويسي متوسط و در بحث نظارت بر اجراي قانون بسيار ضعيف عمل كرده است.

 يوسف نژاد تصريح كرد:تنها در صورتي مجلس نهم موثر خواهد بود كه نمايندگان خوبي به مجلس راه يابند كه با ندادن راي اعتماد به وزير ضعيف و با پيگيري هاي مستمردر حوزه اجراي قانون ، اوضاع فعلي جامعه را بهبود بخشند.

*عده اي از نمايندگان هنوز اهميت قانون نويسي را نمي دانند

نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس اظهار داشت: هر چه شخص شايسته تر و پرتوان تر باشد بهتر از مطالبات و حقوق مردم دفاع مي كند و اين به نفع مردم است.

 وي با بيان اينكه در مقاطع مختلف در صحن علني مجلس به عملكرد برخي نمايندگان اعتراض كرده ام افزود: از 290 نماينده مجلس گاهي در روز راي گيري تنها 200 نفر حضور داشتند كه اين نشان مي دهد عده اي از نمايندگان هنوز اهميت قانون نويسي را نمي دانند.

يوسف نژاد گفت: در لايحه حمايت از خانواده دولت ماده 23 در رابطه با گزينش چند همسري موضوعي را مطرح كرده بود كه بنده با آن به شدت مخالفت كردم و در مجلس هم راي نياورد كه اگر راي مي آورد مشخص نبود چه اثر مخرب رواني در جامعه مي گذاشت.

*برای رفتن به برنامه 90 دغدغه داشتم

 وي با اشاره به اينكه بنده براي رفتن به برنامه پر بيننده 90 دغدغه داشتم افزود: اگرنمي توانستم از حقوق مردم شهرم دفاع كنم باعث شرمندگي آنها مي شدم.

يوسف نژاد ادامه داد: با مطالعه و با اطلاعات دقيق در صحنه حاضر شدم و از حق مردم دفاع كردم و شما مشاهده كرديد كه در نظر سنجي هم 90 درصد مردم به من و حرف بنده راي راي دادند.

سخنگوي كميسيون سعنت ، معدن و تجارت افزود: وظيفه نماينده مطالبه حقوق ملت و رساندن مشكلات و دردهاي مردم به گوش مسئولان است و با انجام اينكار هم نبايد مطالبه اي از مردم كند چرا به تكليف خود عمل كرده است.

*ساده زيستي و تواضع مشخصه برتر دكتر يوسف نژاد است

 مهران عمادي در همايش انتخاباتي جوانان و بانوان با دكتر يوسف نژاد اظهار داشت: شخصيتي كه براي حوزه هاي علمي ، فرهنگي ، اقتصادي قابل احترام است امروز با نگاه هاي برتر و متمايز از ديگران نياز به حمايت همه جانبه ما دارد.

 وي با بيان اينكه وظيفه ما حفظ و حراست از ارزش ها و داشته هاي نظام اسلامي است افزود:نتيجه انتخابات بايد همدلي و در كنار هم بودن باشد.

 اين استاد دانشگاه ابراز داشت: سطح اطلاعات و شناخت مسايل در زمينه هاي مختلف بستر ساز انتخاب آگاهانه و موثر است.

وي با اشاره به اينكه انتخابات يك تصميم و اداره ي جمعي است كه بر توسعه فرد و كشور اثر مي گذارد افزود:انتخاب صحيح مي تواند باعث توسعه و پيشرفت بيشتر استان و شهر ساري شود.

 عمادي انتخاب را حساس ترين مولفه در زندگي اجتماعي انسان دانست و تصريح كرد:پاكي و خدمتگزاري،سلامت در رفتار و كردار اولين مشخصه نماينده مجلس است كه بايد لحاظ شود.

 اين استاد دانشگاه با بيان اينكه داشتن نگاه مردمي بايد براي ما داراي اهميت باشد افزود:حمايت از قشر محروم و مستضعف در راستاي نگاه مردمي نماينده شكل خواهد گرفت.

 وي تجربه ، تخصص و دانش را از جمله ويژگي هاي نماينده ارزيابي كرد و گفت:يوسف نژاد با تجريه دو دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي و مديريت در سطح كلان كشور براي ادامه راه نياز به پشتيباني راي بالاي مردم ساري دارد.

 عمادي ساده زيستي و تواضع اين شخصيت را زبانزد خاص و عام عنوان كرد و افزود:شجاعت در دفاع از حق مردم و همچنين قانون مداري و حركت بر مدار قانون از ديگر ويژگي هاي اين مرد بزرگ است .

 وي محور توسعه مازندران را در سه بخش كشاورزي، صنعت و گردشكري مستلزم تدوين برنامه قانوني و صحيح و همچنين دادن راي بالا به نماينده مركز شهرستان استان دانست و تاكيد كرد: نماينده نياز به پشتوانه و حمايت قانوني مردم دارد تا با قدرت و با صداي بلند در مجلس از حقوق مردم دفاع كند.

 عمادي از يوسف نژاد خواست تا با شناخت زير ساخت هاي گردشگري و توسعه اين بخش در مجلس آينده مشكلات اشتغال جوانان را مرتفع و زمينه توسعه اين بخش در استان را فراهم آورد.

وي خطاب به يوسف نژاد گفت: ما نه تنها فقط در 12 اسفند با شما خواهيم بود بلكه تا محقق شدن سند چشم انداز 1404 در كنار شما به عنوان نماينده شهر ساري و مياندرود خواهيم بود.