دوشنبه 15 اسفند 1390-15:49

باغبانی:ما فقیر تولید نمی کنیم

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت:200 نخبه تحت پوشش کمیته امداد در استان هستند/ گدا تحت پوشش خود نداریم/ می خواستیم سند کاهش فقر را با همکاری سایر دستگاه ها در استان تهیه کنیم ولی از این کار استقبال نشد/شورای حل اختلاف ویژه مددجویان کمیته امداد در مرکز استان تشکیل شد.


مازندنومه،اعظم کردان:مدیرکل کمیته امداد امام(ره) به مناسبت فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری صبح دوشنبه با خبرنگاران نشستی داشت.

باغبانی در ابتدای سخنانش خبرنگاران و اصحاب رسانه را همیاران امداد دانست و گفت: رسانه ها به دلیل پرداختن به مسایل اجتماعی به کمیته امداد کمک بزرگی می کنند.

 وی با بیان اینکه ما به عنوان اورژانس اجتماعی در خدمت افراد آسیب دیده هستیم تصریح کرد: انعکاس مطالب شما خبرنگاران برای ما وظیفه ایجاد می کند.

 این مسئول با تاکید براینکه توانمند سازی و هدایت مددجویان ، گرایش به قرض الحسنه به جای پرداخت های بلاعوض، توسعه بیمه های اجتماعی،پرداخت وام های کارگشایی و اشتغالزایی مددجویان و... از جمله خدمات ارایه شده به مددجویان این نهاد است،تصریح کرد: پوشش حمایتی ما در حال افزایش است بنابراین رسوب مددجو در این سیستم را کاهش دادیم.

 باغبانی با تاکید براینکه هیچ تصمیمی در کمیته امداد بلوکه شده نیست،گفت: تمامی تصمیمات به مدیران شهرستانی تفویض شده است.

 وی با اشاره به وجود 200نخبه تحت پوشش کمیته امداد در استان خاطرنشان ساخت: 10 درصد از نخبگان در بنیاد نخبگان متعلق به خانواده های تحت پوشش ماست.

 مدیرکل کمیته امداد امام(ره) با تاکید بر اینکه ، نگاه ما در کلان ، مدیریت در روند خدمت رسانی به فقرا است افزود: ما گدا تحت پوشش خود نداریم ، این تفکر که کمیته امداد موظف به حمایت از فقراست، باید تغییر کند،ما فقیر تولید نمی کنیم در حالی که فقر و نداری در جای دیگر دارد تولید می شود.

 باغبانی ادامه داد: می خواستیم سند کاهش فقر را با همکاری سایر دستگاه ها در استان تهیه کنیم ولی از این کار استقبال نشد و دستگاه ها به دنبال این هستند تا بخش کمی از فرصت های موجود در ادارات خود را به این بخش اختصاص دهند.

وی بیان داشت: ظرفیت های موجود در دستگاه های دولتی برای مدیران نیست بلکه برای مردم است لذا اگر بازتر به مسایل نگاه کنیم می توان مساله فقرا را برطرف کرد.

 باغبانی خطاب به مسئولان و مدیران ادارات گفت: سختگیری در سیستم،فرد را دچار آسیب می کند بنابر این همه مسئولان از خود سوال کنند تاکنون برای فقرا جه بخشنامه هایی را صادر کردیم تا از تولید فقر جلوگیری کند،ما مرتب در صدد گره اندازی بودیم یا فرایند سیستم را آسان ساختیم تا مردم با مشکل مواجه نشوند؟!

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) مازندران در ادامه سخنانش به راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه مددجویان کمیته امداد در مرکز استان خبر داد و افزود: از آنجایی که ازدواج های شیشه ای و ظریف و شکننده در جامعه در حال افزایش است ، راه اندازی شورای حل اختلاف به منظور هدایت و حل مشکلات خانواده ها و زایل نشدن حقوق آنها در دستور کار این نهاد قرار گرفت.

 باغبانی درصد رشد نیکوکاری مردم در سال های گذشته را قابل قدردانی دانست و گفت: در سال 88، مردم مازندران 210 میلیون تومان کمک کردند این در حالی بود که در سال گذشته با اهدا مبلغ 775 میلیون تومان در جشن نیکوکاری 269 درصد رشد را شاهد بودیم.