پنجشنبه 18 اسفند 1390-0:22

با منتخبان خانه ملت/احمدی لاشکی:فضا را مسموم نکنید

در گفت و گوی مازندنومه با قاسم احمدی لاشکی مطرح شد:مایلم در کمیسیونی فعالیت کنم که به رشته تحصیلی ام نزدیکی داشته باشد/بنا نداریم که دخالت کنیم/اگر مدیری که 9 شب موبایل خاموش کند و در اتاقش به روی مردم بسته باشد،نماینده باید ورود پیدا کند.


مازندنومه:قاسم احمدی لاشکی که در لیست اصلاح طلبان معتدل قرار داشت توانست با یارگیری مناسب و تبلیغات مطلوب،در میدان رقابت با انوشیروان محسنی پیروز شود و به مجلس نهم راه یابد.با منتخب نوشهر و چالوس گفت و گو کردیم.

* برای مردم حوزه انتخابیه تان چه دارید که بگویید؟

- پیام من فقط سپاس است از مردمی که در انتخابات مشارکت حداکثری داشتند و با مشارکت 78 درصدی رکورد شکستند.

* مایل به عضویت در کدام یک از کمیسیون های مجلس هستید؟

-فعلا سه کمیسیون را بررسی کرده ام و با توجه به رشته تحصیلی ام که جامعه شناسی است ، علاقه مند و آشنا به مسائل فرهنگی هستند و از طرفی دیگر ، سمت فرمانداری را داشته ام و کارهای اجرایی انجام داده ام و در این حوزه هم آمادگی دارم اما مایلم در کمیسیونی فعالیت کنم که به رشته تحصیلی ام نزدیکی داشته باشد.

*عزل و نصب مسئولان در کجای کار نماینده قرار دارد؟

- حوزه نظارت بر اجرای قانون ، بخشی به اعمال مدیریت برمی گردد که باید نظارت شود. اگر معیار شایسته سالاری باشد بنا نداریم که دخالت کنیم در غیر این صورت نماینده باید به امور اشراف داشته و نظرات مردم را پیگیری کند تا شعار شایسته سالاری در عمل هم تحقق یابد و مردم مدیریتی را ببینند که از دغدغه ها بکاهد. اگر مدیری که 9 شب موبایل خاموش کند و در اتاقش به روی مردم بسته باشد،نماینده باید ورود پیدا کند.

* مجلس نهم باید به دنبال چه موضوعی باشد؟

- امروز هیچ کاری در جامعه مهم تر از مشکلات جوانان و در راس آن بحث اشتغال جوانان نیست.تمام رویکرد مجلس نهم باید در موضع ایجاد اشتغال باشد تا دغدغه جوانان را کم کنیم و رضایتمندی مردم تقویت شود.

* پس از ورود به مجلس از گروه مشاوران بهره خواهید برد یا می گویید همه چیز را خودم می دانم؟

-قطعا بحث مشورت در اصل کارم قرار دارد. کار شورایی زیاد انجام داده ام و به این کار اعتقاد دارم.باید از مشورت ها استفاده کنیم ولو کسانی که کاندیدا بودند و انتخاب نشدند و یا افرادی که اکنون نماینده هستند و توفیق حضور در مجلس نهم را ندارند. در عمل نشان می دهم که بحث مشورتی را چگونه به کار خواهم گرفت.

*برخی شکست خورده های انتخابات مجلس نهم، انگ تخلف را به رقبای پیروز می زنند و قصد دارند مشارکت حداکثری مردم را زیر سوال ببرند،در این زمینه چه نظری دارید؟

- تا مستند نباشد بهتر است که از این موضوع صحبت نشود. برای مستندات هم راهکار قانونی وجود دارد و معترضان باید از آن طریق پیگیری کنند. به همه دوستان پیشنهاد می کنم فضای انتخابات را با این گونه صحبت ها مسموم نکنند.