پنجشنبه 18 اسفند 1390-0:22

با منتخبان خانه ملت/شجاعی:اگر اعتراض دارید،قانونی پیش بروید

در گفت و گوی مازندنومه با سید رمضان شجاعی مطرح شد:مردم علی رغم همه بداخلاقی ها رای دادند/هر کاری که از من ساخته باشد که در خدمت مردم باشم دریغ نمی کنم/ هر کمکی از من برآید برای بهبود وضعیت کاری انجام می دهم/کمیسیون فرهنگی خانه من است/باید به دستگاه های نظارتی اعتماد کنیم.


مازندنومه:سید رمضان شجاعی کیاسری،مدت حضورش را در مجلس به عنوان نماینده مردم ساری و میاندرود 4 سال دیگر تمدید کرد.او که این دوره رقابت نفس گیری را با روحی،یوسف نژاد،زارعی و دامادی داشت،توانست بار حفظ رتبه دومی به مجلس نهم هم پا بگذارد.با نماینده مردم ساری در مجالس هشتم و نهم گفت و گو کردیم،با این توضیح که او از پشتیبانی ها و حمایت های مستدل مازندنومه نسبت به خودش-قبل و بعد از انتخابات- بسیار قدردان بود.

*  فکر می کنید به چه دلیل دوباره مورد اعتماد و رای مردم قرار گرفتید؟

-به دلیل اینکه آنچه که باید صادقانه با مردم در میان می گذاشتیم را عمل کردیم. از تمام ظرفیت ها برای کمک به مردم استفاده کردیم.مردم علی رغم همه بداخلاقی ها رای دادند ، رای در دل غبار و آتش که نام من بیرون آمد.

*مجلس نهم باید چه مسائلی را در دستور کار قرار دهد؟

-مجلس نهم باید مشکلات مردم را شناسایی کند.اشتغال زایی ، تولید بیشتر و فراهم کردن زمینه های فعالیت های اقتصادی و محرومیت زدایی ، توجه به نیازها و خواست های مردم می تواند در دستور کار مجلس قرار گیرد. در استان های کارهای نیمه کاره وجود دارد که باید رسیدگی شود.

*نخستین اقدامی که در مجلس نهم برای مردم حوزه انتخابیه انجام می دهید ، چه خواهد بود؟

- هر کاری که از من ساخته باشد که در خدمت مردم باشم دریغ نمی کنم.مشکلات عمده مردم بحث بیکاری و تعداد فارغ التحصیلان بیکاری است که در یک خانه هستند.

 بحث کشاورزی و صنعت هم باید مورد توجه قرار گیرد. نگاه ویژه به مشکلات جوانان ، زنان به ویژه زنان آسیب پذیر و سرپرست خانواده خواهم داشت.

*به نمایندگانی که به تازگی وارد مجلس شده اند کمک خواهید کرد که در مسیر قرار گیرند؟

- قطعا هر کمکی از من برآید برای بهبود وضعیت کاری انجام می دهم. این موضوع را عملا در مجلس گذشته نشان دادم، با همکار دیگرم ، علی رغم تفاوت دیدگاه های سیاسی اما تعامل خوبی داشتیم.

اگر افراد جدیدی که وارد مجلس نهم شده اند از من در این راه کمک بخواهند حتما کمک خواهم کرد و اگر طرف مقابل مایل به این کار نباشد مطمئنا از دست من کاری ساخته نیست.

*در مجلس نهم در کمیسیون فرهنگی باقی خواهید ماند یا قصد دارید به کمیسیون دیگری بروید؟

-هنوز تصمیمی نگرفته ام اما کمیسیون فرهنگی خانه من است.

* برخی شکست خوردگان انتخابات مجلس نهم به بداخلاقی روی آورده و شائبه تخلف در انتخابات را بیان می کنند، چه پیشنهادی به این افراد دارید؟

- چند سالی است که تاوان یک کلمه تقلب را در انتخابات 88 پرداخت می کنیم . باید به دستگاه های نظارتی اعتماد کنیم و اگر فردی اعتراضی دارد از راه قانونی پیش برود و حلاوت و شیرینی این انتخابات را به کام مردم و رهبر انقلاب تلخ نکند.