جمعه 19 اسفند 1390-12:22

انتصاب شما مایع مسرت است!

در یکی از پارچه نوشته های تبریک پیروزی مقداد نجف نژاد، که با امضای اصناف بابلسر است،آمده:.."انتخاب مجدد شما مایع دلگرمی است"؛که البته بعد از نصب پارچه مجبور شدند روی کلمه مایع رنگ سفید بپاشند و بنویسند:مایه!/در پارچه نوشته دوم هم به جای تبریک "انتخاب" نجف نژاد نوشتند: "انتصاب".


مازندنومه:چاپ و انتشار مطلب و آگهی های مختلف با اشتباهات املایی و نگارشی،هر چند باعث مسرت و نشاندن لبخند می شود،در واقع از کم سوادی و ناتوانی در حوزه زبان و ادبیان فارسی نشان دارد.

به این نمونه های واقعی توجه کنید:

-دیوار نوشته:رهپویان دانشگاه،با استادید مجرب

-پارچه نوشته:روز قدس،روز حیاط اسلام است!

-آگهی:به یک فروشنده خانم،ترجیحا" آقا جهت همکاری در فروشگاه کفش نیازمندیم!

-پارچه نوشته:سالروز شهاد امام صادق(ع) را به عموم مسلمین جهان تبریک می گوییم!

-بنر:جشن میلاد با حضور حجت السلام فاظلیان!

نمونه هایی از این دست غلط های املایی و نگارشی را چندی پیش در پوستر پرنقش و نگار جشنواره ای هنری در استان خودمان نیز شاهد بودیم!

اما تازه ترین مورد،نصب دو پارچه نوشته با اغلاط املایی در شهر بابلسر است که جمعی از شهروندان به خاطر پیروزی مقداد نجف نژاد در انتخابات اخیر به او تبریک گفته اند.

در یکی از این پارچه نوشته ها که با امضای اصناف بابلسر است،آمده:.."انتخاب مجدد شما مایع دلگرمی است"؛که البته بعد از نصب پارچه مجبور شدند روی کلمه مایع رنگ سفید بپاشند و بنویسند:مایه!

در پارچه نوشته دوم هم به جای تبریک "انتخاب" نجف نژاد نوشتند: "انتصاب" که مجبور شدند این یکی را هم دوباره اصلاح کنند!

به گزارش مازندنومه،در انتخابات پرحاشیه بابلسر و فریدون کنار مقداد نجف نژاد با 1183 رای بیشتر نفر اول شد که بروز برخی شائبه های تخلف،باعث پیگیری و شکایت ولی الله نانواکناری شده است.


گفته می شود مغازه ها و خودروهای فریدونکنار هنوز عکس های نانواکناری را در نیاورده اند و منتظر پیگیری شکایت هستند.رفت و آمد در دفتر سردار هم همچنان بالاست.