يکشنبه 27 فروردين 1391-0:29

ابراهیمی:دستور رئیس جمهوری چه شد؟!

معاون سیاسی،امنیتی استاندار مازندران گفت:اراده ما بر این است که برنامه های مربوط به دریا را جدی تر وارد شویم/بنا داریم پنج نقطه از ساحل را آماده کنیم/‌تاکید داریم طرح دریا در مازندران از ابتدای خرداد آغاز شود/برخی مجریان طرح های دریا، خودشان محل چالش و اشکال هستند


مازندنومه،کلثوم فلاحی:هادی ابراهیمی در جلسه سالم سازی طرح دریا در استانداری مازندران اظهار داشت:‌تاکید داریم طرح دریا در مازندران از ابتدای خرداد آغاز شود و همه باید این آمادگی را داشته باشند.

 وی با اشاره به اینکه اراده ما بر این است که برنامه های مربوط به دریا را جدی تر وارد شویم، گفت:‌توجه بر کارهای فرهنگی از تاکیدات است.

ابراهیمی با بیان اینکه امسال بنا داریم پنج نقطه از ساحل را آماده کنیم، افزود: اعتباری برای زیرساخت های دریا لحاظ کردیم و برپایی هرچه بهتر نمایشگاه های محصولات فرهنکی از درخواست های ما است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 33 روحانی به طرح های سالم سازی دریا فرستادیم، متذکر شد:‌امسال باید تعداد روحانیان را افزایش دهیم.

 ابراهیمی گفت:برخی مجریان طرح های دریا، خودشان محل چالش و اشکال هستند و ‌مشکلاتی هم ایجاد می کنند.

 وی با اشاره به اینکه سال گذشته در آمار غریق، اندکی کاهش داشتیم، یادآور شد:‌امسال هم باید تلاش کنیم تا آمار غریق کاهش یابد.

رئیس ستاد سالم سازی طرح های دریا، ادامه داد:‌فروردین 89 در مازندران 2 نفر و در فروردین سال گذشته هم پنج نفر غرق شدند و در فروردین امسال گزارش از غرق شدگی اعلام نشده است.

 وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنند، گفت:‌برنامه گلبانگ ساحل رادیو، ظرفیتی برای دریا و گردشگران است.

 ابراهیمی با بیان اینکه در استان نقاط کور زیاد داریم ، اضافه کرد:‌ساحل آزاد شده ساری نیاز به سرمایه گذاری دارد.

وی با اشاره به اینکه علی رغم اینکه مدیرکل گردشگری مازندران در روزهای پایانی سال منصوب شد و ما هم درگیر انتخابات بودیم اما ستاد سفر امسال قوی تر از سال گذشته ظاهر شد ، بیان داشت:‌گردشگری از ظرفیت های ملی در حوزه دریا کمتر استفاده کرده است.

 ابراهیمی خاطرنشان کرد: ماه رمضان ، در طرح های سالم سازی دریا، همان برنامه سال گذشته اجرا می شود.

وی با ابراز گلایه از برخی ساخت و سازها در حریم 60 متر سواحل، پس از دستور رئیس جمهوری مبنی بر ممنوع بودن این روند، اظهار داشت:‌مدیران دستگاه ها باید پاسخ دهند چرا ساختمان هایی در حریم 60 متر پس از دستور رئیس جمهور ساخته شده و دستور رئیس جمهوری چه شده است؟!

 ابراهیمی از متولیان امر خواست تا ساختمان هایی که پس از دستور رئیس جمهوری در حریم 60 متر سواحل احداث شده را شناسایی و به استانداری اعلام کنند.