دوشنبه 4 ارديبهشت 1391-19:52

چهارمین شوک دنیا/300 میلیون نفر درگیر مواد مخدرند

در جلسه شورای اداری چالوس مطرح شد:آرزوی مردم چالوس ایجاد تحولات شهری است/یکصد میلیون تومان اعتبار برای خسارات ناشی از رانش زمین در منطقه طویدره کلاردشت و پنج میلیارد تومان اعتبار نیز برای جبران خسارت سیل در کلاردشت اختصاص یافت/مواد مخدر به عنوان چهارمین شوک بزرگ در جهان به حساب می آید.


مازندنومه،محمد حسین ملایی کندلوسی:سید قدیر رضایی -فرماندار چالوس- در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس اظهارداشت: تحولات شهری بسیار خوبی در شهرستان چالوس و شهرهای تابعه آن در حال انجام می باشد و شهرداری ها با حمایت شورای شهر روند خوبی را در پیش گرفتند.

وی با بیان این که آرزوی مردم چالوس ایجاد تحولات شهری است،شدت بخشی شهرداری ها در روند تحولات شهری را خواستار شد و افزود: از هر لحاظ از شهرداران حمایت می کنم و همه دستگاه های اداری نیز موظف به همکاری با شهرداری ها هستند.

رضایی درباره اعتبارات تخصیص یافته به سیل و رانش زمین در منطقه طویدره کلاردشت گفت: یکصد میلیون تومان اعتبار برای خسارات ناشی از رانش زمین در منطقه طویدره کلاردشت و پنج میلیارد تومان اعتبار نیز برای جبران خسارت سیل در کلاردشت اختصاص یافت که یک میلیارد تومان دیگر نیز به این مبلغ افزوده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه مسئولان به اصحاب رسانه و خبر شد و اظهار داشت: خبرنگاری شغل بسیار پرمخاطره و پراسترسی است و  از همه مسئولان شهرستان چالوس می خواهم تا همکاری نزدیک و مستمری با خبرنگاران داشته باشند و کمک کنند تا اخبار واقعی به گوش مردم برسد.

 

*مدیرکل بهزیستی مازندران:1300 مرکز در مازندران در حال خدمات رسانی شبانه روزی هستند

در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس روح الله ردایی-مدیرکل بهزیستی استان مازندران- گفت: توجه به قشر ضعیف و آسیب دیده جامعه و نیز توجه به تحکیم خانواده از دغدغه های بهزیستی است.

وی افزود: بخشی از آسیب های اجتماعی مربوط به مواد مخدر می باشد که در این زمینه نیز بهزیستی توان خود را برای زدودن این معضل در جامعه به کار گرفته است.

ردایی ادامه داد: بهزیستی در بخش توانبخشی ، زنان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و همچنین آسیبهای طلاق نیز فعال است و هزار و 300 مرکز در سطح استان مازندران بطور شبانه روزی در حال خدمات رسانی هستند.

وی اظهار داشت: ده درصد جامعه معلول هستند که 8 درصد آن سالمند می باشند و نیازمند مناسب سازی در بخش توانمندی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران به معضل موادمخدر درجامعه اشاره کرد و افزود: حدود 63 درصد در بحث مبارزه با موادمخدر و درمان و توانمند سازی معتادان به بهزیستی مربوط می شود.

وی گفت: مواد مخدر به عنوان چهارمین شوک بزرگ در جهان به حساب می آید که دراین رابطه سیصد میلیون نفر درگیر این پدیده شوم هستند و ایران در مبارزه با این پدیده شوم و خانمانسوز تاکنون 300 شهید و یازده هزار مجروح داشته است.

ردایی درپایان از آمادگی کامل اداره کل بهزیستی استان مازندران برای تاسیس خانه بهبودی در شهر توریستی چالوس خبر داد.