يکشنبه 10 ارديبهشت 1391-15:45

نصب پارچه و پلمپ/بازرسی ها تشدید می شود

سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت ساري و مياندرود گفت:با مراجعه غیر محسوس بازرسان و بررسی های به عمل آمده، تعداد 110 مورد تاکنون متخلف شناخته شدند که اغلب تخلفات در زمینه مواد غذایی،گوشت مرغ،مواد لبنی،میوه جات و کرایه خودروها بوده است.


مازندنومه: سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت ساري و مياندرود از آغاز تشديد بازرسي ها در بازار خبر داد.

 اسماعیل هادی نژاد در گفتگو با مازندنومه گفت: با توجه به افزایش قیمت برخی از کالاها به دلائل گوناگون در سطح بازار ، به منظور حمایت از حقوق مصرف كنندگان و جلوگیری از تکرار و عادت به انجام تخلف برای برخی از واحدهای صنفی ازاین پس نظارت بر بازار جدی تردنبال خواهد شد.

 وي گفت: در این طرح علاوه بر انجام بازرسی های متداول به صورت ویژه بر كیفیت و كمیت كالاها گران فروشی، كم فروشی، احتكار و سایر تخلفات اقتصادی نیز نظارت جدی انجام خواهد شد.

 سرپرست صنعت، معدن و تجارت ساري و مياندرود اظهار داشت: تعداد 5 هزار بازرسی از بنگاه های اقتصادی شهرستان ساری از ابتدای فروردین ماه تا کنون صورت گرفته است که منجربه تشکیل 570 فقره پرونده تخلف جمعا به ارزش ریالی10 میلیارد و 547 میلیون ریال شد.

 وي با بيان اينكه طی این مدت تعداد 290 مورد گزارش مردمی از تخلفات صورت گرفته در بازار به ستاد خبری(تلفن 124)اعلام شده است افزود: با مراجعه غیر محسوس بازرسان و بررسی های به عمل آمده از این واحدها تعداد 110 مورد تاکنون متخلف شناخته شدند که اغلب تخلفات در زمینه مواد غذایی،گوشت مرغ،مواد لبنی،میوه جات و کرایه خودروها بوده است.

 به گزارش خبرنگار ما،هادی نژاد افزود :به منظور نظارت بر کلیه شبکه های توزیع ، تولید كنندگان، صاحبان انبار و سردخانه ها نیز موظف هستند هر ماه موجودی انبارهای خود را به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساری اعلام كنند.

وی گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با اداره نظارت براماکن،تعزیرات حکومتی و مجمع امورصنفی شهرستان ساری مقرر شد نسبت به نصب پارچه یا پلمپ واحدهایی که همچنان به تخلفات خود ادامه می دهند اقدام جدی صورت گیرد.

 هادي نژاد در ادامه از شهروندان خواست تا گزارش تخلفات اقتصادی را با تلفن 124 اعلام نمایند تا در اسرع وقت، مورد رسیدگی قرار گیرد.