شنبه 16 ارديبهشت 1391-13:37

یک چشمه از شجاعی/نماینده ساری به کمک نشر چشمه می رود

اولین کافه کتاب با مجوز رسمی در مازندران افتتاح شد/شجاعی:با توجه به اینکه مدیر مسئول نشر چشمه از مازندرانی های مقیم پایتخت است ؛ بررسی حل مشکلات این ناشراز اولویت های کاری من در روز های آتی خواهد بود و تمام تلاش خود را به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی پارلمان ، برای رفع مشکل موجود به کار خواهم بست.


مازندنومه،خبر مهمان،افسانه فلاحی:با حضور حجت الاسلام ابراهیمی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران -  سید رمضان شجاعی _ نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی _ علیرضا اکبری -سرپرست بانک توسعه تعاون مازندران - احسانی _ رئیس صندوق مهر رضا - و جمعی از شاعران ،نویسندگان و هنرمندان استانی و کشوری ، اولین کافه کتاب با مجوز رسمی از مراجع ذیربط با مدیریت فهیمه محمودی در مازندران افتتاح شد .

حجت الاسلام ابراهیمی در مراسم افتتاحیه گفت: لزوم ایجاد و راه اندازی چنین مکانی از مدت ها پیش ، احساس می شد و اکنون که این مرکز دایر شده است ؛ باید از بانی و متولی آن ، حمایت های مالی و معنوی شود.

وی ضمن قدردانی از همت فهیمه محمودی که خود از شاعران  مازندران است، تصریح کرد : شایسته است تا با گشایش چنین مراکزی به فرهنگ سازی کتاب خوانی بپردازیم و با کمک های شایسته این روند را شتاب بخشیم .

در ادامه این مراسم ،سید رمضان شجاعی کیاسری _ نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود و عضو کمسیون فرهنگی مجلس - به تشریح جایگاه هنر و هنرمند و لزوم حمایت از قشر فرهیخته کشور پرداخت و خواستار همراهی و همدلی مسئولان دستگاه های ذیربط با این مرکز فرهنگی شد .

 این مراسم با شعر خوانی شاعران برجسته کشوری و استانی به اتمام رسید.

 گفتنی است شجاعی در حاشیه این مراسم در رابطه با تعلیق نشر چشمه و ممنوعیت حضور آن در نمایشگاه کتاب تهران ، افزود : با توجه به اینکه مدیر مسئول انتشارات چشمه از مازندرانی های مقیم پایتخت است ؛ بررسی حل مشکلات نشر چشمه ، از اولویت های کاری من در روز های آتی خواهد بود و تمام تلاش خود را به عنوان یک عضو کمیسیون فرهنگی پارلمان ، برای رفع مشکل موجود به کار خواهم بست.