يکشنبه 17 ارديبهشت 1391-19:24

دغدغه کشور نیاز به کتاب های چاپی و کاغذی نیست -رسولی

مدیرکل کتابخانه های مازندران:سرانه کتابخوانی در کشور ما پایین است که از این میزان سرانه دعا و قرآن 12 دقیقه و سرانه روزنامه و نشریه 44 دقیقه در روز است-سرانه استفاده از کتابخانه های مجازی تنها سه درصد است/امام جمعه میاندرود: امروز دغدغه کشور نیاز به کتاب های چاپی و کاغذی نیست/فرماندار میاندرود:همایش نخبگان و فرهیختگان میاندرود خرداد ماه با حضور استاندار مازندران برگزار می شود.


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی:مدیرکل کتابخانه های استان مازندران اظهار داشت: تعداد 60 کتابخانه فعال در سطح استان وجود دارد که باید در راستای تحقق سند چشم انداز ،تعداد200 کتابخانه دیگر نیز در استان تاسیس شود.

محمد اسماعیل امامزاده گفت:آمار های مجامع رسمی کشور تایید می کند که سرانه کتابخوانی در کشور ما پایین است که از این میزان سرانه دعا و قرآن 12 دقیقه و سرانه روزنامه و نشریه 44 دقیقه در روز است.

مدیر کل کتابخانه های مازندران با بیان اینکه ایران از نظر بهره بردن از فضای مجازی صاحب نام است ، افزود:این در حالیست که  سرانه استفاده از کتابخانه های مجازی تنها سه درصد است.

امام زاده ابراز داشت: تنها در صورتی می توان کتاب را به شکل دیجیتال در آورد که حق کپی رایت از سوی مولف آزاد باشد که به علت ممنوعیت این امر در اکثر موارد جهت انجام اینکار باید هزینه های زیادی به مولف پرداخت شود.

*رسولی:کتابخانه های شهرستان را به کامپیوتر و اینترنت مجهز کنید

 حجت الاسلام رسولی -امام جمعه میاندرود- هم در این نشست با بیان اینکه امروز دغدغه کشور نیاز به کتاب های چاپی و کاغذی نیست افزود:اگر امروز از طریق اینترنت وصل به کتابخانه های بین المللی شویم تمام دغدغه ها در بحث کتاب و کتابخانه قابل حل است.

وی به تحقیق محور بودن مباحث در کشور اشاره کرد و گفت: نیاز امروز جامعه این است که در بحث نرم افزاری و دیجیتال و تبدیل کتابها به نرم افزارهای دیجیتالی وارد شویم.

 امام جمعه میاندرود همچنین به لذت خواندن کتاب اشاره کرد و گفت: البته لذتی که در خواندن کتاب های چاپی وجود دارد در اینترنت و نرم افزارهای دیجیتالی وجود ندارد.

رسولی همچنین از مسئولان خواست تا کتابخانه های شهرستان به کامپیوتر و اینترنت مجهز شده تا اگر نیاز مراجعه کننده ای از میان کتاب ها مرتفع نشد بتواند از طریق اینترنت و کتابهای دیجیتال به مطلب مورد نظر دسترسی پیدا کند.

*رجبی:همایش نخبگان و فرهیختگان میاندرود خرداد ماه سال جاری برگزار می شود

 علی رجبی فرماندار میاندرود هم در این جلسه از اختصاص و در نظر گرفتن مکانی جهت برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت فصلی و یا بین فصلی در این شهرستان خبر داد.

 وی همچنین گفت: همایش نخبگان و فرهیختگان شهرستان میاندرود خرداد ماه سال جاری با حضور استاندار مازندران برگزار خواهد شد.

 موحد منش رئیس دانشگاه پیام نور مازندران نیز در حاشیه این مراسم در خصوص راه اندازی واحد دانشگاه پیام نور در میاندرود اظهار داشت: توافق نامه های اولیه انجام شده است که باید حداقل امکانات اولیه تامین شود تا دانشگاه در منطقه مستقر شود.