پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391-21:41

پلیس در هفته ای که گذشت

سارق حرفه اي موتوسيکلت در"رامسر" روانه زندان شد/سارقي با 500متر سيم برق سرقتي در"مياندرود"دستگير شد/دستگيري اعضاي باند کلاهبرداري شرکت هاي هرمي در"نور"/کشف 5 کيلو مواد مخدر در دو عمليات پليسي در"تنکابن"/كلاهبرداري با فروش برگه هاي پيش بيني فوتبال در"محمودآباد"/دستگيري سارقان مامور نما در"نور"/کشف قتل و دستگيري قاتل درکمتر از 12 ساعت در"قائم شهر"/کشف105 راس احشام سرقتي در "آمل"/کشف مواد مخدرشيشه در"نکا" و...


مازندنومه، خبر ارسالی معاون اجتماعي فا.ا.مازندران

*سارق حرفه اي موتوسيکلت در"رامسر" روانه زندان شد


ماموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان"رامسر"،حين گشت زني در سطح شهر به راکب يک دستگاه موتوسيکلت که با موتوسيکلتي فاقد مدارک در حال تردد بود مظنون شدند.

ماموران در ادامه با انجام تحقيقات و بازجوئي هاي فني از اين متهم دريافتند که وي از سارقان حرفه اي و داراي سابقه کيفري است.

اين گزارش حاکي است متهم در ادامه تحقيقات به 4 فقره سرقت ديگر نيز اعتراف کرد و موتوسيکلت مسروقه با شناسائي مالباخته تحويل او شد. گفتني است،متهم با تشکيل پرونده پس از تحويل به مرجع قضائي با صدور قرار روانه زندان شد.

*اعتراف سارقان داخل خودرو به 6فقره سرقت در" آمل"

درپي کسب خبري مبني وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو و قطعات خودرو در سطح شهرستان" آمل"،موضوع در دستور کار ماموران انتظامي شهرستان قرارگرفت.

اين گزارش حاکي است،ماموران انتظامي با تقويت و فعال کردن گشت هاي انتظامي،حين گشت زني در يکي از مناطق روستايي به دو نفر مظنون شدند.

ماموران با دستگيري اين افراد در بازجوئي هاي فني و تحقيقات پليسي دريافتند متهمان از افراد سابقه دار و سارقان داخل خودرو هستند که به 6فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کردند.

برپايه اين گزارش،ماموران در ادامه تحقيقات در بازرسي از منازل متهمان اموال مسروقه را کشف و ضبط کردند. گفتني است،متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.


*سارقي با 500متر سيم برق سرقتي در"مياندرود"دستگير شد


سرهنگ"جانبازي"گفت:در پي وقوع چندين فقره سرقت سيم برق در سطح شهرستان میاندرود ، موضوع در دستور کار ماموران کلانتري مرکزي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي تصريح کرد:با تقويت و فعال کردن گشت هاي انتظامي و کنترل مناطق آسيب پذير،ماموران حين انجام ماموريت به فردي که در حال آتش زدن کابل هاي تلفن و سيم برق بود مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان" مياندرود"افزود:ماموران در ادامه با دستگيري متهم در تحقيقات و بازرسي از وي موفق شدند 500متر سيم برق سرقتي را کشف و ضبط کنند.

سرهنگ"جانبازي"يادآور شد:متهم در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس ضمن اعتراف به بزه انتسابي اظهار داشت که با شناسائي باغات و منازل خالي از سکنه کابل هاي مخابراتي و برق را سرقت مي کردم.

*دستگيري اعضاي باند کلاهبرداري شرکت هاي هرمي در"نور"

فرمانده انتظامي شهرستان"نور" از شناسائي و دستگيري اعضاي باند کلاهبرداري شرکت هاي هرمي خبر داد.

سرهنگ" ابرهيمي" افزود:در پي دريافت گزارشي مبني بر فعاليت اعضاي باند کلاهبرداري شرکت هاي هرمي در اين شهرستان،موضوع در دستور کار ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي تصريح کرد:ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و به کارگيري منابع خبري دريافتند، متهمان که تعدادشان به 17 نفر مي رسد،در يکي از ويلاها در منطقه اي روستائي در حال فعاليت هستند.

فرمانده انتظامي شهرستان"نور" افزود:ماموران با شناسائي متهمان و مخفيگاه آنان پس از هماهنگي با مرجع قضايي دراقدامي غافلگيرانه همه متهمان را دستگير کردند.

وي اظهار داشت:از متهمان تعداد زيادي جزوات آموزشي مربوط به شرکت هرمي به همراه اسناد مربوط به اسامي اعضاي شرکت و همچنين يک دستگاه رايانه و 26 دستگاه تلفن همراه کشف و ضبط شد.

*کشف 5 کيلو مواد مخدر در دو عمليات پليسي در"تنکابن"

ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي شهرستان"تنکابن"درپي کسب خبري مبني بر فعاليت فردي به نام"رضا" اهل يکي از استان هاي همجوار در امر تهيه وتوزيع مواد مخدر،موضوع را در دستور کارخود قرار دادند.

اين گزارش حاکي است،ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتي و انجام تحقيقات گسترده پليسي موفق شدند در يک عمليات غافلگيرانه با توقيف دو دستگاه خودروي حامل مواد مخدرودستگيري 5متهم اين پرونده 4کيلو و 50 گرم مواد مخدر ترياک را کشف و ضبط کنند.

ماموران درادامه در راستاي عمليات پاکسازي نقاط آلوده باهماهنگي مرجع قضايي موفق شدند در بازرسي از منزل فردي به نام"محمد"يک کيلو و 400 گرم ترياک را کشف وضبط کنند.

*كلاهبرداري با فروش برگه هاي پيش بيني فوتبال در"محمودآباد"

درپي کسب خبري ازمنابع اطلاعاتي مبني بر توزيع برگه هاي پيش بيني مسابقات فوتبال باشگاه هاي اروپائي و کلاهبرداري از شهروندان در"محمودآباد"،موضوع دردستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.

اين گزارش حاکي است ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتي و شناسائي متهم به کلاهبرداري به نام"جلال"با هماهنگي مرجع قضائي وي را در محل کارش دستگير کردند.

ماموران در ادامه تحقيقات با بازرسي از محل کار متهم موفق شدند،بيش از 5 هزار برگ اوراق پيش بيني مسابقات فوتبال را کشف و ضبط کنند.

گفتني است،متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

*دستگيري سارقان مامور نما در"نور"

ماموران انتظامي شهرستان"نور" در حين انجام ماموريت و گشت زني در سطح حوزه استحفظي در منطقه"ناتل کنار"به راننده و سرنشين يک دستگاه خودرو پرايد مظنون شدند.

اين گزارش حاکي است،ماموران در اقدامي غافلگيرانه خودرو را متوقف و در بازرسي از آن موفق شدند دو متهم به جعل عنوان مامور انتظامي را که با استفاده از لباس و کارت جعلي اقدام به اخاذي و سرقت مي کردند،شناسائي و دستگيرکنند.

برپايه اين گزارش،متهمان براي انجام تحقيقات و بازجوئي هاي فني به مقر انتظامي منتقل شدند و موضوع تحت بررسي است.

*کشف قتل و دستگيري قاتل درکمتر از 12 ساعت در"قائم شهر"

فرمانده انتظامي شهرستان"قائم شهر"مازندران،ازکشف قتل و شناسائي و دستگيري قاتل در کمتر از12 ساعت خبر داد.

سرهنگ"قدمي" در تشريح اين خبر افزود:در پي کسب خبري ازيک مرکز درماني،مبني بر فوت فردي بر اثر اصابت چاقو،موضوع در دستور کار ويژه ماموران پليس آگاهي قرارگرفت.

وي تصريح کرد:ماموران با حضور در اين مرکز درماني با بررسي هاي اوليه دريافتند،فردي به نام"پ-ر"25 ساله بر اثر ضربه چاقو به ناحيه قلب در يکي از خيابان هاي اصلي شهر مجروح و پس از انتقال به بيمارستان در اثر شدت جراحات و خونريزي به قتل رسيده است.

فرمانده انتظامي شهرستان "قائم شهر" افزود: با وقوع اين حادثه ماموران اقدامات اوليه براي شناسائي و دستگيري قاتل را در دستور کار خود قرار داده و با تشکيل تيم ويژه با همکاري ديگر عوامل انتظامي براي بررسي صحنه جرم سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

"قدمي" يادآور شد:ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات از شاهدان عيني حادثه دريافتند، فردي به نام "الف-الف"26 ساله که داراي سوابق متعدد کيفري نيز بوده پس از درگيري با مقتول وي را با چاقو مجروح کرد و متواري شد.

فرمانده انتظامي شهرستان" قائم شهر"،با اشاره به اينکه ماموران محل اختفاي متهم را شناسائي کردند، افزود: با هماهنگي مرجع قضائي ماموران در کمتر از 12 ساعت کار اطلاعاتي با شناسائي مخفيگاه قاتل وي را دستگير کردند.

سرهنگ"قدمي"اضافه کرد:متهم در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس ضمن اعتراف به قتل علت وانگيزه قتل را اختلافات مالي عنوان داشت.

فرمانده انتظامي شهرستان"قائم شهر"،درخاتمه ازمعرفي قاتل به مرجع قضائي براي سير مراحل قانوني خبر داد .

*کشف105 راس احشام سرقتي در "آمل"

درپي کسب خبري مبني برنگهداري احشام سرقتي در يکي از روستاها شهرستان"آمل"،موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامي"دشت سر" قرار گرفت.

اين گزارش حاکي است،ماموران باشناسائي محل مورد نظر و هماهنگي با مرجع قضائي در اقدامي غافلگيرانه با بازرسي از اين مکان موفق شدند بيش از 73 راس گوسفند سرقتي را به همراه دو راس گاو کشف و ضبط و دو نفر سارق را دستگير کنند.

در همين ارتباط ماموران با دريافت گزارشي مبني بر سرقت 30 راس گوسفند ديگر در يکي از مناطق سريعاً وارد عمل شده و اقدامات اطلاعاتي و انتظامي را براي شناسائي و دستگيري متهمان آغاز کردند.

برپايه اين گزارش،ماموران با شناسائي سارقان به نام هاي "حسن و امير"در اقدامي غافلگيرانه هر دو آنان را دستگير و اموال مسروقه را از آنان کشف و ضبط کردند.

گفتني است،متهمان براي سير مراحل قانوني پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي شدند.

*کشف مواد مخدرشيشه از سوداگران مرگ در"نکا"

ماموران پليس مبارزه با موادمخدرشهرستان"نکا"،با همکاري ديگر عوامل انتظامي در راستاي طرح ارتقای امنيت اجتماعي با شناسائي ودستگيري 7 متهم به تهيه وتوزيع مواد مخدر مقاديري مواد ازآنان کشف و ضبط کردند.

اين گزارش حاکي است،دراين طرح در چند مرحله عمليات ماموران ضمن دستگيري متهمان موفق شدند،106 گرم شيشه را به همراه مقاديري ترياک کشف و ضبط کنند.

ماموران همچنين دراين طرح موفق شدند، مقاديري از مواد مخدر را که به طرز ماهرانه اي در داخل جعبه هاي سيب جاسازي شده بود کشف و دو دستگاه خودروي متهمان را نيز توقيف کنند.

گفتني است،متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

*انهدام باند سارقان با 29فقره سرقت در"چالوس"

در راستاي مقابله با جرائم و سرقت در سطح شهرستان"چالوس"،با توجه به وقوع چندين فقره سرقت از اماکن، خودرو و منازل افراد ، موضوع در دستور کار ويژه ماموران پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.

اين گزارش حاکي است ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي موفق شدند دو متهم به سرقت را حين تردد با يک دستگاه موتور سيکلت فاقد مدارک شناسائي دستگير کنند.

ماموران در تحقيقات وبازجوئي هاي فني از اين متهم دريافتند،اين افراد سابقه دار و با همدستي 5 متهم ديگر در امر سرقت از منزل،اماکن و داخل خودرو فعاليت دارند .

برپايه اين گزارش،ماموران در ادامه تحقيقات با شناسائي ديگر متهمان با هماهنگي مرجع قضائي در چند مرحله عمليات دستگيري موفق شدند، همه متهمان را دستگير و به مقر انتظامي منتقل کنند.

با دستگيري اعضاي7 نفر باند سارقان متهمان در تحقيقات وبازجوئي هاي فني پليس به 29 فقره سرقت اعتراف و مقاديري اموال مسروقه از آنان کشف و ضبط شد.

گفتني است،متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

*توقيف خودروي حامل ترياک در"محمودآباد"

ماموران انتظامي شهرستان"محمودآباد"مازندران،با شناسائي و دستگيري عامل تهيه و توزيع مواد مخدر بيش از يک کيلو 500 گرم ترياک را کشف و ضبط کردند.

در راستاي مقابله با سوداگران مرگ در پي کسب خبري مبني بر قاچاق مواد مخدر از سوي فردي به نام"احمد"از استان هاي ديگر به شهرستان"محمودآباد"،موضوع در دستور کارماموران انتظامي شهرستان قرار گرفت.

اين گزارش حاکي است ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تعقيب و مراقبت سرانجام اين فرد را با يک دستگاه خودرو در يکي از خيابان هاي اصلي شهر شناسائي کردند.

برپايه اين گزارش، ماموران در عمليات موفق پليسي با متوقف کردن خودروي مورد نظر در بازرسي ازآن موفق شدند،يک کيلو و 500 گرم ترياک را که به طرز ماهرانه اي در خودرو جاسازي شده بود،کشف و ضبط کنند.


*دستگيري کلاهبردار 800ميليون توماني در "فريدون کنار"

ماموران پليس آگاهي شهرستان"فريدون کنار"،کلاهبرداري که با فروش مال غيربه مردم 800ميليون تومان به جيب زده بود را شناسائي و دستگير کردند.

در راستاي اجراي دستور مقام قضائي مبني بر شناسائي و دستگيري کلاهبرداري حرفه اي که با فروش مال غير از شهروندان يکي از استان هاي کشور اقدام به کلاهبرداري کرده بود،موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي شهرستان"فريدون کنار"قرارگرفت.

اين گزارش حاکي است،ماموران پليس با دريافت اين گزارش و اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي موفق شدند،مخفيگاه متهم را در يکي از ويلاهاي شخصي وي شناسائي کنند.

ماموران در ادامه تحقيقات با هماهنگي مرجع قضائي در اقدامي غافلگيرانه با محاصره مخفيگاه متهم،وي را دستگير کردند که در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس،او به بزه انتسابي اعتراف کرد.


*مشاوران و مددکاران در کاهش و پيشگيري از جرم سهم بسزائي دارند

سرهنگ"حميدرضا اسلامي"در حاشيه کارگاه آموزشي مشاوران و مددکاران اجتماعي کلانتري هاي استان مازندران ضمن تشريح اهداف تاسيس معاونت اجتماعي به اهميت و لزوم واحد هاي مشاوره و مددکاري در يگان هاي انتظامي و مراکز مشاوره آرامش در استان ها پرداخت.

وي تصريح کرد:راه اندازي اين مراکز در سطح يگان هاي انتظامي و تلاش مشاوران ومددکاران اجتماعي در اين مراکز کاهش و پيشگيري از وقوع جرائم رادر جامعه پي داشته است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مازندران در ادامه فرايند جذب مشاوران و مددکاران اجتماعي وبرگزاري دوره هاي آموزشي براي آشنائي مددکاران با مسائل مبتلابه روز جامعه از جمله اهداف معاونت دانست که با همکاري پليس پيشگيري در طول سال برگزار خواهد شد.

"اسلامي"در ادامه به تشريح اقدامات وعملکرد مرکز مشاوره آرامش در استان و دواير اجتماعي و مددکاري اجتماعي کلانتري ها اشاره کردو افزود:مصالحه63درصدي پرونده هاي ارجاعي به اين دواير ازجمله عملکرد مثبت اين مراکز است.

اين مقام مسئول در ادامه به برگزاري سه کارگاه آموزشي در سال گذشته اشاره کرد و گفت:اين کارگاه آموزشي با محوريت مداخله در بحران خانوادگي،خيانت،اعتياد،دخالت اطرافيان ومهارت هاي ارتباطي زوجين بادعوت ازاساتيدبرجسته دانشگاهي برگزار خواهد شد.