پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391-22:34

فیلم،صنعت،گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:جشنواره فیلم های صنعتی فرصتی برای رونق گردشگری است/بعضی از ظرفیت های گردشگری مازندران هنوز به خوبی معرفی نشده است.


مازندنومه،خبر ارسالی روابط عمومی جشنواره جهش:مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان  مازندران گفت:بعضی از ظرفیت های گردشگری مازندران هنوز به خوبی معرفی نشده است و این استان به تنهایی می تواند جاذب گردشگران در شاخه های مختلف گردشگری چون ورزشی، سلامت، طبیعت گردی، دریایی، روستایی و .... باشد.

سیف الله فرزانه با اشاره به رویکرد تبلیغاتی فیلم های صنعتی اظهار داشت :این فیلم ها  به معرفی محصولات می پردازد و گاهی هم آموزشی است.

وی گفت: تاثیر تولید فیلم های صنعتی که به معرفی یک صنعت، صنعتگر و یا محصول می پردازد در واقع گام موثری درجهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بر می دارد و این موضوع به خصوص در صنعت گردشگردی نمود بیشتری پیدا می کند.


فرزانه با بیان اینکه تولید یک اثر مستند که واقع گرایانه به موضوع نگاه می کند بهتر می تواند گویای چالش ها و مشکلات جامعه آماری موضوع مورد نظر باشد و موانع را بدون تعارف به رخ بکشد، اظهار داشت : سینما به عنوان هنر هفتم یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی با دنیای روز است و طبیعی است که ارتباط این هنر که امروزه به عنوان یک صنعت مهم در دنیا مطرح است با بخش های علمی و پژوهشی کشور در قالب جشنواره های فیلم های صنعتی  ارتباط فعالان این حوزه را با بخش های علمی و پژوهشی کشور نزدیک تر می کند.

 وی افزود:مصداق این موضوع هم در جشنواره فرش ایرانی اتفاق افتاد و بهترین کارگردانان ایرانی در خصوص یک تولید فاخر ملی مستندهای بی نظیری را ساختند که با معرفی فرش ایرانی به کمک صنعت فرش صنعتگران کشور آمدند.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  مازندران ادامه داد: وقتی از گردشگری صحبت می کنیم دایره شمول محصولات گردشگری آن قدر وسیع است که می تواند سوژه های متفاوت را در اختیار مستند سازان قرار دهد .

وی یادآور شد: جشنواره هایی از این دست و توسعه آن در حد منطقه ای و بین المللی که محل نمایش فیلم های مستند است،می تواند ضمن معرفی ظرفیت ها و توانایی های کشور، خود به تنهایی فرصتی برای جذب هنرمندان، مستند سازان، عکاسان و فعالان حوزه سینما باشد و گردشگری کشور را رونق دهد. 

فرزانه تبلیغات را یکی از ارکان توسعه گردشگری برشمرد و گفت: یکی از مسئولیت هایی که در کنار تولید محصول با کیفیت برعهده صنایع می باشد، تبلیغات ، بازاریابی و بازارشناسی و حضور دائم در رقابت های بازارداری است که شاید کمتر صنایع داخلی کشور ما به آن پرداخته اند.

 وی گفت:ایجاد تعامل و ارتباط دو سویه بین صاحبان صنایع و هنرمندان سینما و به رقابت گذاشتن صنایع کشور با نگاه نکته سنج و ریزبین هنرمندانه در قالب فیلم های مستند،توانمندی صنایع،به خصوص صنعت گردشگری کشور را به نمایش می گذارد.