چهارشنبه 3 خرداد 1391-0:0

خانه ی ویولونی/لوئیجی کولانی ایران را بشناسیم

طراحی و اجرای بنایی به شکل ساز ویولون،کار استاد امیرحسین سروی-هنرمند مازندرانی- و دختر اوست/اين دو هنرمند مازندراني چندی پیش یک مجتمع تفریحی را به شکل کشتی طراحي و اجرا کردند كه 26 متر طول داشت/از سه سال قبل تاكنون سازمان ميراث فرهنگي مازندران هيچگونه اقدامي نسبت به بهسازي و رفع مشكلات موجود در خانه نيما انجام نداده است.


مازندنومه:اين روزها در سايت هاي خبري و رسانه ها، گزارشي از طرح و اجراي ساختماني به شكل ويولون آمده است؛ بنايي كه با دقت در جزئيات طراحي شده و هزار برابر يك ساز موسيقي است.

به گزارش مازندنومه،طراحي و اجراي اين بنا را استاد اميرحسين سروي و دختر هنرمند ايشان خانم هانيه سروي انجام داده اند که با همراهي آقاي ابراهيم خليلي در حال اجرا و ساخت است.

بر اساس این گزارش، اين بناي فلزي تا يك ماه ديگر به بهره برداري خواهد رسيد.

 امیرحسین سروی مشخصات اين بنا را با ارتفاع 24 متر و عرض هشت متر اعلام کرد که قابليت كاربري تجاري، مسكوني و خدماتي را دارد.

گفتنی است اين دو هنرمند مازندراني چندی پیش یک مجتمع تفریحی را به شکل کشتی طراحي و اجرا کردند كه  26 متر طول داشت.

به گزارش مازندنومه،علاوه بر كارهاي فراواني كه از اين استاد برجسته و دختر ايشان به يادگار مانده، طراحي بناي آرامگاهي پدر شعر نوين ايران، نيما يوشيج است كه در انتظار تصويب طرح در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران مي باشد اما از سه سال قبل تاكنون سازمان ميراث فرهنگي مازندران هيچگونه اقدامي نسبت به بهسازي و رفع مشكلات موجود در خانه نيما انجام نداده است.

خاطرنشان می کنیم استاد سروی در بین دوستان و علاقه مندانش به ساخت بناهای عجیب مشهور است که از او به عنوان لوئیجی کولانی ایران یاد می‌شود.

انتظار می رود مسئولان ميراث فرهنگي با استفاده شايسته از اين هنرمندان ، علاوه بر مرمت ابنيه تاريخي و ساخت يادمان هاي فرهنگي، هنر و هويت بومي را پاسداري کنند.