جمعه 19 خرداد 1391-23:23

این جا عشق آباد است

عده‌ای می‌خواهند بر قامت هنر،رخت و لباس سیاسی بپوشانند/مدیران باید فقط سعه صدر داشته باشند و امثال من را تحمل کنند/اقتضای ادب این است که به جای محل کار، این دیدارها در محل سکونت اشخاص صورت گیرد.(گزارش+گزارش تصویری دیدار استاندار با کیوس گوران اوریمی)


مازندنومه،کلثوم فلاحی:استاندار مازندران عصر جمعه با کیوس گوران-شاعر مازندرانی- دیدار کرد.

 سیدعلی اکبر طاهایی به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران و جمعی از همراهان، میهمان کیوس گوران بودند.

 گوران در این نشست اظهار داشت: عده‌ای می‌خواهند بر قامت هنر، رخت و لباس سیاسی بپوشانند ، در صورتی که قرار نیست هنر این گونه باشد.

 وی افزود: سعی‌ام بر این بوده که کار قلم و شعرم، از تعلق خاطر شخصی و مادی‌ام بویی نگیرد.

گوران با اشاره به اینکه شهید مطهری، هنر را منبع مشترکی با وحی، قرآن و الهام می داند، اظهار داشت:‌این چنین هنری اگر آلوده شود دیگر به درد نمی‌خورد.

 وی متذکر شد:‌وقتی سخن از تجلیل است، شخص نباید تجلیل شود بلکه مدیران باید فقط سعه صدر داشته باشند و امثال من را تحمل کنند،چرا که ما خطری برای جامعه نداریم.

 گوران ادامه داد:بخواهیم یا نه در جامعه‌ای هستیم که با آدم‌هایی با خلوص ناب زندگی می‌کنیم اما همه از همدیگر می‌ترسیم.

 این شاعر مازندرانی با بیان اینکه این عشق، عشق حکومتی نیست، تصریح کرد: خدا ترس ندارد، ولی ما بدترین آدم ها هستیم و خدا را  فقط با القابی مثل قهار و جبار و...می شناسیم.

  وی با بیان این که زندگی در این کشور بسیار خوب است و این جا عشق آباد است، اشعاری مازندرانی را در وصف حضرت علی(ع)، شهدا و نیز برخی شعرهای تبری خود از جمله چهل سال عاشقی را خواند.

 استاندار مازندران در حاشیه این دیدار،اظهار داشت: برای ما توفیقی است با کسانی که در حوزه ادبیات فارسی یا مازندرانی و زبان طبری، کارهای فاخری دارند دیدار چهره به چهره داشته باشیم و اقتضای ادب این است که به جای محل کار، این دیدارها در محل سکونت این اشخاص صورت گیرد.

 سید علی اکبر طاهایی ادامه داد: پیش از این به دیدار فخرالدین سورتیچی-شاعر و نویسنده ساروی-رفتیم و مرحوم غلامرضا کبیری را متاسفانه پس از درگذشتش به سرای شان رفتیم.

وی یادآور شد:کیوس گوران در حوزه سرودن شعر مازندرانی با استفاده از فولکلور و آنچه که در ادبیات عامه است و با تکیه بر اصول و ارزش‌های اعتقادی ماندگار و هویت بخش مردم مازندران که شناسنامه این مردم دلدادگی به ساحت مقدس امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و ائمه اطهار است،سروده‌های فاخری دارد که از این منظر دارای جایگاه ویژه‌ای در میان اهل ادب و زبان مازندرانی است. ‌‌