سه شنبه 23 خرداد 1391-21:45

دیوار کوتاه خبرنگاران/در اداره راه خبرنگاری را کتک زدند

یک خبرنگار فعال رسانه های استان، توسط نگهبان اداره کل راه و شهرسازی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و  از ناحيه بيني دچار آسيب ديدگي شد/آيا پاسخ ندادن به نگهبان بنا به هر دلیلی پيامدش كوبيدن با مشت به بيني ارباب رجوع است؟


مازندنومه،خبر ارسالی:بی احترامی و ضرب و شتم خبرنگاران موضوع جدیدی نیست و ما بارها در همین زمینه تذکر داده ایم و مطلب نوشته ایم.

در تازه ترین مورد همکار فعال رسانه ای ما در اداره کل راه  وشهرسازی مازندران،مورد ضرب وشتم نگهبان قرار گرفت.حکایت را خود خبرنگار این گونه توضیح می دهد:

 پیش از ظهر روز سه شنبه که روز ملاقات عمومی ارباب رجوع با مدیران است، حدود ساعت 11 خبرنگار یکی از خبرگزاري هاي كشور كه مدير یک پايگاه خبري است برای انجام امور اداری به اداره کل مسکن وشهرسازی مازندران مراجعه کرد.

زمانی که خبرنگار وارد ورودی نیمه شلوغ این اداره کل شد با پرسش نگهبان مواجه شد كه كيستي و كجا مي روي؟

این  خبرنگار به دلیل سروصدای در ورودی و سالن اداره،متوجه سئوال نشد و در ادامه نگهبان با الفاظ زشتی، خبرنگار را مورد خطاب و عتاب قرار داد.

همین موضوع سبب درگیری لفظی و کتک خوردن اين فعال رسانه اي شد و او  از ناحيه بيني دچار آسيب ديدگي شد.

گردن خبرنگران از مو هم باریک تر است و معمولا" دیواری کوتاه تر از دیوار آن ها پیدا نمی شود ،اما سئوال اینجاست که آیا به نگهبانان و نیروهای دستگاه های اجرایی و اداری نحوه برخورد با ارباب رجوع را آموزش نمی دهند تا این گونه حرکات زشت و زننده به وجود نیاید؟

سئوال دیگر آن که آيا در روزي كه ملاقات عمومي مدیران است و همه مديران بي واسطه پذيراي ارباب رجوع هستند اين چنين برخوردي در راستاي تكريم ارباب رجوع قلمداد می شود؟

 آيا پاسخ ندادن به نگهبان بنا به هر دلیلی پيامدش كوبيدن با مشت به بيني ارباب رجوع است؟

حرف آخر این که حمايت كور كورانه بعضي مسئولان از كاركنان خود،برخورد نامناسب با ارباب رجوع را در پي خواهد داشت و از آنجايي كه اين افراد احساس امنيت مي كنند بر رفتار زشت خود اصرار مي ورزند.