دوشنبه 29 خرداد 1391-10:33

حجازی:ساختمان زندان را تحویل گرفتیم

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد: کولرها برای شهروندان مشکل ایجاد می‌کند/ از مخازن 700 لیتری زباله در سطح شهر، بوی متعفنی استشمام می‌شود/شهردار زیر گوش کارگری سیلی زد/ایجاد بازارهای متعدد پوشاک شایعه است/روزانه 500 تن آسفالت در سطح شهر پخش می‌کنیم.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:مهدی رضایی فرح آبادی در جلسه علنی شورای شهر ساری در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت:‌فرصتی طی چند سال اخیر برای ما به عنوان اعضای شورای اسلامی دوره سوم حاصل شد تا بتوانیم تاثیرگذاری را در بعد مسائل عمران و آبادانی، که مورد کم مهری پیشینیان امور شهری و استانی قرار گرفته، جبران کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه این اتفاق رخ نمی‌دهد مگر در سایه همدلی و اتحاد جمعی همه تصمیم‌گیران و مجریان مسائل شهری، ادامه داد: شورای شهر ساری با ترکیب فعلی و تغییراتی که در آن حاصل شد، آغاز خوشی داشت و تصمیمات و مصوبات درخور توجه و انتخاب شهرداری که از تجربه لازم برخوردار بوده هم مورد وثوق اکثریت اعضا بود.

رضایی با بیان اینکه مرکز استان، شاهراه و مسیر گذر به دیگر استان‌ها به ویژه استان رضوی است، تصریح کرد: ساری باید از همه ظرفیت‌های لازم سود جوید و اگر نخواهیم غیرمنصفانه سخن بگوییم، باید قبول کنیم که با مصوبات شورا، شهرداری ساری، حرکت‌های قابل قبولی انجام داده که اگرچه که لازم و ضروری بود اما هرگز کافی نیست،چراکه حجم نیازهای ساری به عنوان مرکز استان، آن چنان گسترده و عمیق است که نیاز به توجه مستمر و تلاش و کار دائمی دارد.

وی متذکر شد:‌با چنین برداشت از مسائل شهری، این سؤال در ذهنم به وجود آمده که ما منتخبان مردم در شورای شهر، با چه مقصودی گرد هم آمدیم.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: ساختن چندین پل، بازگشایی چند خیابان و نشست‌های هفتگی و حضور در جلسات و کمیسیون‌های گوناگون اگرچه واجب است اما آیا توانسته‌ایم به اهداف مان دست یابیم؟

وی ادامه داد:‌اگر پاسخ مثبت است، همه در آن شریک هستیم و اگر قانع کننده نبود، باز هم همه در آن سهیم هستیم و باید در صدد یافتن پاسخ و حل مشکلات برآییم.

رضایی یادآور شد:‌ شهرداری که مورد تایید و انتخاب همگان بود، به لحاظ آشنایی و تسلط بر اصول کار و تجربه در راستای تحقق مصوبات، گام‌هایی برداشت که بدون شک از حمایت شورا هم برخوردار بود.

وی با بیان اینکه شاید در انتخاب طریق عمل و نوع اجرای کارها، جای سؤال وجود داشته باشد که دارد، تصریح کرد: مسئولیت شهری و شهرداری، آنچنان است که هرچه تلاش شود بازهم جای سؤال است که چرا چنین و چنان شد.

رضایی با بیان اینکه در عصر و زمانه‌ای نظیر امروز هنوز تفرجگاه قابل قبول با استانداردهای امروز وجود ندارد و با طرح این سؤال که مگر برای همه مردم امکان خروج از شهر برای حضور در دل طبیعت وجود دارد، گفت: تنها سرگرمی بسیاری از مردم شهر، حضور در کنار رودخانه تجن است، با آن ازدحام و نوع سرویس‌‌هایی که وجود دارد.

این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: از بار ترافیکی ساری نه تنها کاسته نشده بلکه به لحاظ نوع خیابان‌ها، ظاهرا اقدام خاصی هم میسر نیست و حتی مقامات نیروی انتظامی هم از این بابت گلایه‌مند هستند که هرچه در این باره تلاش می‌کنند، به در بسته برخورد می‌کنند.

وی اظهار داشت: با چنین اوصافی آیا ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر ساری این حق را داریم که با فاصله گرفتن از هم و نکته سنجی‌های غیرضروری، به پای هم بپیچیم و دنبال نقطه ضعف‌ها بگردیم؟ کاری که در گذشته در شورای شهر به وجود آمد و سابقه تلخی بر جای گذاشت.

رضایی ادامه داد:‌اگر بپذیریم که تاریخ درباره همگان به ویژه مسئولان شهر به قضاوت می‌نشیند، فکر نمی‌کنید که این اتفاق روزی برای شورای حاضر هم رخ دهد؟

*شهرداری مبعث را جشن نگرفت

سید مهدی احمدی در این جلسه اظهار داشت:‌ شاید هیچ واقعه‌ای در تاریخ بشریت، به ویژه در تاریخ اسلام، مهم‌تر از بعثت پیامبر اسلام نبوده و نیست.

وی ادامه داد:‌ متذکر شد:‌شهرداری ساری در بزرگداشت این روز، از حداقل‌ها خودداری کرده و یا اقدام در خور انجام نداده است.

این عضو شورا با بیان اینکه شهرداری ساری در ایجاد بازارچه‌های پوشاک، کارشناسانه‌تر عمل و از احداث بازارهای جدید خودداری کند، گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که شهرداری در حال اقدام به احداث بازار پوشاک در چند نقطه از شهر کرده است.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: در برخی خیابان‌های اصلی شهر، کولرها برای شهروندان مشکل ایجاد می‌کند که این نوعی توهین به شهروندان ساروی است و از شهرداری تقاضا دارم به استفاده‌کنندگان از کولرهایی که آب آن به خیابان می‌ریزد، تذکر داده و یا در رفع این مشکل بزرگ، اقدام کند.

*سرویس‌های بهداشتی شهر به توجه ویژه نیاز دارد

جمال باقری با بیان اینکه در فصل تابستان احتمال آلودگی از طریق آب زیاد است، گفت: از مخازن 700 لیتری زباله در سطح شهر، بوی متعفنی استشمام می‌شود که قرار بود سازمان پسماند، نسبت به شست‌و شوی این مخازن اقدام کند.

این مسئول با بیان اینکه این مخازن،محل انتقال آلودگی است، متذکر شد: بسیاری از شهروندان از این وضعیت شاکی هستند.

وی افزود: سرویس‌های بهداشتی سطح شهر که البته آنچنان هم نیستند، به ویژه در پارک‌ها، نیاز به توجه ویژه دارد.

عضو شورای شهر ساری در رابطه با تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی و شرکتی، اظهار داشت: فضای شفافی در این زمینه ایجاد شود،ساز و کار تبدیل وضعیت، قانون مشخصی داشته باشد و تبدیل وضعیت بر اساس معیارها بوده و وابستگی‌ها و ارتباطات در آن دخلی نباشد.

*برخی کانال‌ها، آب‌های متعفنی دارند

فرامرز نقیبی در جلسه علنی شورای شهر ساری، اظهار داشت: باز هم در فصل گرما، برای مردم مناطق پایین دست، مشکلاتی در خصوص آب به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه با متخلفان در این زمینه باید به شدت برخورد شود، افزود: این افراد، حقوق برخی شهروندان را ضایع می‌کنند.

نقیبی با بیان اینکه مرکز بهداشت، متولی سلامت مردم است و باید در این زمینه ورود پیدا کند، ادامه داد: فرماندار به عنوان نفر نخست سیاسی شهر و دادستان به عنوان مدعی العموم باید، با متخلفان برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی کانال‌ها، آب‌های متعفنی دارند، تصریح کرد: عده‌ای از افراد، آب سرویس بهداشتی را در این جوی‌ها رها می‌کنند.

نقیبی با بیان اینکه اغلب کوچه‌های مناطق حاشیه نشین شهر، به نام ائمه است، یادآور شد: متاسفانه به این کوچه‌ها که اغلب خاکی هستند، رسیدگی نمی‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: خیابان‌ها و کوچه‌هایی که اسامی مقدس دارند، به حرمت نام ائمه، مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی گفت: این کوچه‌ها تا 15 تیرماه باید ساماندهی شوند.

نقیبی با اشاره به اینکه شهرداران مناطق، از کولر بگذرند، ادامه داد: شهرداران مناطق، در فصل کار باید بدوند و کم کاری‌ها را مورد توجه قرار دهند چراکه این کم‌کاری‌ها شورا را زیر سؤال می‌برد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب برخی پیاده‌روها، متذکر شد: مردم مجبور هستند از عرض خیابان عبور کنند.

*شهردار به صورت کارگری سیلی زد

سید محمد آقامیری با بیان اینکه نبی مکرم اسلام در طول دوره رسالتش، به زیردستانش ظلم و ستمی نکرد، خطاب به اعضای شورای شهر ساری، یادآور شد: شنیدم و با تحقیق به یقین رسیدم که شهردار ساری به صورت یک نیروی شرکتی یا قراردادی که حداقل، کارگر ورزیده وی بوده، سیلی زده و ظاهرا چند مورد این چنینی دیگر هم اتفاق افتاده است.

آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تفریغ بودجه سال 90 باید تا پایان خرداد برای بررسی به شورا برسد که تاکنون در دستور کار قرار نگرفت، ادامه داد: مواردی به شهردار تذکر دادم که از پاسخ شهردار، قانع نشدم.

وی خاطرنشان کرد:‌هنوز برخی پیمانکاران مراجعه می‌کنند که هنوز مطالباتی از سال 89 از سازمان عمران دارند.

آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع استیضاح شهردار، با طرح این سؤال که آیا معلوم شد چه کسی می‌خواهد امتیاز بگیرد، اظهار داشت: چه کسی بر اصول خود پایبند بوده است؟

*ساختمان زندان را تحویل گرفتیم

سید علی حجازی در این جلسه اظهار داشت: ساختمان زندان را تحویل گرفتیم و اقدامات پاکسازی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تسطیح و پاکسازی زمین احداث پارک مادر آغاز شده است، در رابطه با اظهارات عضو شورا مبنی بر ایجاد بازارچه‌های متعدد پوشاک، تصریح کرد:‌ ایجاد بازارهای متعدد پوشاک از جانب شهرداری، شایعه است.

حجازی ادامه داد: مسافران زیادی از پارک قائم استفاده می‌کنند که وضعیت موجود حتی برای مسافران هم جا ندارد چه برسد که بخواهیم در قسمتی از این پارک بازارچه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه نمی‌گوییم شهر از منظرعمرانی مشکل ندارد، گفت: روزانه 500 تن آسفالت در سطح شهر پخش می‌کنیم.

شهردار مرکز استان با اشاره به اینکه وضعیت قیر هر روز بدتر می‌شود، متذکر شد:‌ در کشور دو شرکت، قیر توزیع می‌کردند که یکی از این شرکت‌ها تعطیل شد و همه می‌دانیم وقتی رقابت نباشد، تولید محصول به چه نحو می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری واجبات را رد می‌کنیم تا بتوانیم آسفالت تولید کنیم، اذعان داشت: در ارتباط با انجام قرارداد آسفالت با سازمان عمران، از منظر اعتباری و مالی مشکل داریم.

حجازی با اشاره به اینکه در برخی موارد کمبود اعتبار داریم، تصریح کرد:‌ این گونه نیست که تعمدا بخواهیم در سطح شهر، کوچه خاکی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه چهار میلیارد تومان اعتبار دولتی دریافت کرده بودیم، گفت: وزارت کشور قول مقدار قابل توجه دیگری، اعتبارات دولتی داده است.

حجازی در رابطه با اظهار نظر عضو شورا مبنی بر طلبکاری پیمانکاران از سازمان عمران، خاطرنشان کرد:‌ هر پیمانکاری که از سازمان عمران طلبکار است، صورت وضعیت رسیدگی شده ارائه دهد.