يکشنبه 11 تير 1391-22:10

فال نیک

سی و ششمین نماز جمعه مازندران در بابل کنار؛عباس بابائیان به عنوان امام جمعه بخش بابلکنار معرفی و منصوب شد/ اولین نماز جمعه بابل کنار 16 تیر ماه برپا خواهد شد/برگزاری نماز جمعه را به فال نیک می گیریم+معرفی اجمالی بخش بابل کنار


مازندنومه،فریبرز سیفی:16 تیرماه سالجاری آیین نماز جمعه در سی و ششمین شهر استان مازندران و اولین نماز جمعه در شهر مرزیکلا از بخش بابلکنار شهرستان بابل برگزار خواهد شد.

*نگاهی به بابل کنار

بخش بابلکنار با مساحت حدود 146 کیلومتر مربع، از شمال به بخش شهر بابل،از جنوب به شهرستان سوادکوه،از شرق به قائم شهر و از غرب به بخش های گتاب و بندپی شرقی بابل محدود می شود.

 بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1385 جمعیّت بخش بابل کنار بالغ بر 24 هزار و 955 نفر برابر با شش هزار و 770 خانوار اعلام شده است.

 این بخش دارای دو دهستان بابلکنار با 26 روستا و آبادی و جمعیتی بالغ بریک هزار و 755 نفر و نیز دهستان درازکلا با 44 روستا و آبادی با جمعیتی بالغ بر هفت هزارو 440 نفر است که در مجموع 36 روستای بخش بابلکنار دارای شورای اسلامی و 31 روستا دارای دهیاری مصوب و فعال هستند.

*زیبایی ها و نازیبایی ها

 این منطقه سرسبز که آکنده از منابع طبیعی زیبا و خدادادیست از نظر جغرافیایی به دو قسمت جلگه ای در قسمت شمالی و جنگلی در قسمت جنوبی تقسیم می شود.

 "طبیعت بابلکنار"(بزچفت) در 15 کیلومتری جنوب شرقی بابل در این بخش با مساحت 760 هکتار با داشتن جنگل های سرسبز و چشم نواز با انواع گونه های گیاهی،چشمه ها، آبشارها، پارک های بازی و زمین های ورزشی در ایام عید و تابستان و نیز روزهای تعطیل پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است.

 هفت آبشار "تیرکن" در روستایی به همین نام در منطقه جنگلی دهستان درازکلا از دیگر جاذبه های گردشگری است که به دلیل ناشناخته بودن تنها افراد بومی از این منطقه بازدید می کنند.

 "گزو" از دیگر آبشارهای زیبای منطقه بابلکنار است که در محدوده روستای "قرآن تالار" قرار دارد.

منطقه جنگلی زیبای "لفور" که سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور است نیز یکی از بکرترین نقاط بخش بابلکنار می باشد.

جاده گنج افروز که منتهی به بخش بابلکنار و مناطق زیبای توریستی است، در ایام تعطیلات و جمعه به دلیل اینکه در مسیر مناطق دیدنی سوادکوه از جمله گزو، سنبل رود و سد صالحی مازندرانی(البرز) قرار دارد با ترافیک تردد خودروها مواجه است که تعریض جاده های آن و جلوگیری از وقوع حوادث جاده ای از خواسته های بحق مردم منطقه است.

دپوی زباله در منطقه انجیل سی و وجود شیرابه ها هم از دیگر مواردی است که مردم منطقه تحمل می کنند.

*تولیدات و امکانات

محصولات کشاورزی و تولیدی بخش بابلکنار شامل شالی با سطح زیر کشت بیش از پنج هزار و 307 هکتار و محصولات باغی شامل انواع مرکبات و میوه های سیاه ریشه شامل هلو و شلیل با سطح زیر کشت بیش از شش هزارو 710 هکتار است.

 سطح زیر کشت نیمی از تولید مرکبات شهرستان بابل در بخش بابلکنار از دیگر شاخص هایی است که این بخش را از دیگر مناطق بابل مجزا کرده است.

عمده زمین های سطح زیرکشت شالی نیز در فصل زمستان به کشت دوم نظیر سبزی و کلزا اختصاص می یابد.

 استقرار دو شهرک صنعتی در روستای درازکلا و درونکلای شرقی و نیز صنایع تولیدی، تبدیلی و زیربنایی اعم از مرغ لاین، شرکت اسنوا و سد بزرگ صالحی مازندرانی در مسیر جاده بابلکنار به سمت سوادکوه براهمیت بخش افزوده است.

 13 واحد صنعتی دامپروری و یک هزار و 900 واحد سنتی با اشتغال 10 هزار و 500 نفر از دیگر مزیت های این بخش است که سهم عمده ای در تولید گوشت سفید و قرمز دارند.

*16 تیر،اولین نماز جمعه

 برپایی نماز جمعه یکی از نیازهای اساسی مردم منطقه بابلکنار برای بیان مشکلات، تنگناها و معضلات بخش است که به زودی محقق خواهد شد.

معاون اجرایی دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مازندران طی گفتگویی با ماگفت:بنا به تقاضای علما ، مردم و مسئولان در خصوص برگزاری نماز جمعه در بخش فرهیخته و علم دوست بابلکنار، حجت الاسلام "عباس بابائیان" به عنوان امام جمعه بخش بابلکنار معرفی و منصوب شد.

مهدی مستشرق با بیان اینکه برگزاری نماز جمعه در هر بخشی مایه سربلندی و زمینه پیشرفت و توسعه مادی و معنوی بخش را فراهم می کند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری تمامی مردم و مسئولین این مهم به نحو شایسته در بخش بابلکنار انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی بازدیدی که از مکان برگزاری نماز جمعه واقع در مسجد جامع مرزیکلا شد ،این مکان برای برگزاری نماز جمعه مناسب تشخیص داده شد و اولین نماز جمعه در 16 تیر ماه در بخش بابل کنار برپا خواهد شد.

*نماز جمعه را به فال نیک می گیریم

 بخشدار بابلکنار هم به خبرنگار ما گفت: بابلکنار از ظرفیت ها و قابلیت های ممتازی انسانی برخوردار است و نیازمند یک جایگاه معنوی و دینی بود که محقق شد .

 "سید یاسر قربانپور گنجی"بیان کرد:اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و بیان مسائل سیاسی در خطبه های نماز جمعه باعث ارتقای فرهنگ و سیاست نمازگزاران می شود.

 "جواد خانپور" -شهردار مرزیکلا- هم گفت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر مرزی کلا در حد بضاعت برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن این رخداد مهم آمادگی دارند.

وی ادامه داد: برگزاری نماز سیاسی عبادی جمعه در بخش بابلکنار یک فرصت استثنایی برای منطقه است و ما آن را به فال نیک می گیریم.