چهارشنبه 14 تير 1391-0:57

همدلانه/چهار نماینده با معاون رییس جمهوری دیدار کردند

گزارش ملاقات حسینی،علیپور،نیازآذری و احمدی لاشکی با رییس سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کشور


مازندنومه،سیاوش اسلامی سوادکوهی:ازقديم گفته اند نوی هرچيز خوبه اما دوست قديمش!حس معرفت و دوستي شايد كمتر در سايه سار سياست به كار آيد اما نمي توانم جابكي و تيزبيني و باهوشي روزهاي نوجواني و جواني كسي را كه امروز ردا و كسوت معاونت رياست جمهور را بر تن دارد،يادآوري نکنم!

سيد حسن موسوی هميشه براي كسي كه با او سروكاري دوست داشتني ست.در وصفش بايد گفت او فقط شبيه خودش است!

خوش خلقي و رافت رییس سازمان گردشگری،صنایع دستی و میراث فرهنگی کشور با مهرباني عجين است.هيچ وقت برايش مهم نبود در چه منصبي قرار دارد.

***

عصر 12 تیرماه نشست صميمي وهمدلانه ي نمايندگان قائم شهر،سوادكوه،جويبار،كياكلا به همراه حسين نيازآذری نماينده مردم بابل،قاسم احمدي لاشكي نماينده نوشهر و جالوس،نیز فرمانداران و شهرداران و اعضاي شوراي شهر قائم شهر،سوادكوه،جويبار و كياكلا با سيدميرحسن موسوي-معاونت رياست جمهوری و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور-درساختمان مركزي اين سازمان برگزار شد.

در این نشست موسوي حضور نمايندگان و فرمانداران و شهرداران و اعضاي شوراي شهر راخيرمقدم گفت و ضمن برشمردن اهداف و چشم اندازهاي مورد توجه دولت در خصوص ميراث فرهنگي و گردشگري،این بخش را يك فرصت مغتنم در كشور معرفي کرد كه مي تواند مورد توجه نمايندگان مجلس واقع شود.

درادامه سيدهادي حسيني نماينده قائم شهر،سوادكوه،جويبار وكياكلا با برشمردن ظرفيت ها و پتانسيل هاي نهفته درحوزه انتخابيه،الگوي توسعه گردشگري موفق را متناسب با مقتضيات فرهنگي و جغرافيايي و تاريخي باتكيه بر اصول و ارزش هاي اسلامي و اخلاقي حاكم برمنطقه دانست و تاكيد كرد: يكي ازمهم ترين اركان توسعه،توجه به شرايط اقليمي و اقتضاي بومي و ارزش هاي ديني و منطقه اي است كه توسط مديران و مسئولان اين مناطق بايد مورد توجه و طراحي و اجرا واقع شود.

او توجه به برخورداري از جوانان واجد استعداد و بهره مند از دانش پيشرفته را يكي از راهكارها و ظرفيت هاي مهم در توسعه وجذب گردشگر دانست و گفت: توجه به آنها در واقع توجه به سرمايه هاي گران سنگ اجتماعي منطقه است.

در ادامه حسین نيازآذری -نماينده بابل در مجلس نهم- دراهميت و توجه به ظرفيت هاي نهفته در مازندران وشهرستان سوادكوه نكاتي را يادآوري کرد و گفت:آقای موسوي يكي از موفق ترين مسئولان ملي محسوب می شود كه بايد از وجود او درتوسعه ظرفيت صنعت گردشگري حداكثر استفاده و بهره رابرد.

این نماینده مجلس افزود:متواضعانه و خاضعانه خواستار توجه به اكوتوريسم و توجه به روستايیان و دامداران در منطقه هستیم.

نیازآذری پارك جوارم سوادكوه را یکی از بهترين نقاط گردشگري دركشور دانست و گفت: هر كمكي ازنمايندگان برآيد،دريغ نخواهند كرد.

كمال عليبور-دیگر نماینده قائم شهر و سوادکوه و جویبار در مجلس-هم حضور موسوی را منشا خير و بركت براي كشور و مازندران دانست و گفت: با همدلي وهم نظري كه بين نمايندگان وجود دارد،بتوانيم درتوسعه و اباداني حوزه انتخابيه گام هاي عملي برداريم.

در ادامه جلسه نوبت به فرمانداران و شهرداران و اعضاي شوراي شهر رسيد كه هريك بنا به مسئوليت و شرح وظايف شان ،به بيان ظرفيت ها و امكانات و موانع توسعه توريسم درمنطقه پرداختند و خواهان همكاري و توجه بيشتر دولت و نمایندگان شدند.